Перейти на мобільну версію сайту


12.05.2020

ТУРСЕЗОН ВІДКРИЛИ В РЕЖИМІ DIGITAL

ТурсезонКам’янець- Подільський є унікальним містом, яке не один раз попадало в Книгу рекордів України. Про досягнення в різних галузях науки, культури, мистецтва можна теж багато говорити і писати. Та особливий колорит йому надає кількість туристів, яких з кожного року стає більше, розширяючи межі географії відвідувачів з різних куточків землі. Найбільше їх, зазвичай, можна спостерігати, коли місто гостинно відкриває туристичний сезон, дивуючи і радуючи всіх різноманіттям заходів, які тут проводять в ці дні. Байдужим не залишається ніхто і кожний гість після цього залишає в пам’яті свою згадку про цю квітку на камені. 

На жаль, цей рік став виключенням з цих правил. Але завдяки креативному підходу у вирішенні проблеми пов’язаної з пандемією, відкриття туристичного сезону відбулося в запланованих і анонсованих раніше числах з 30 квітня до 2 травня – віртуально. Що само по собі вже привертає увагу тисячі користувачів соціальних мереж та різноманітних інших інтернет-ресурсів. Тим більше, що більша кількість людей дотримуються норм карантину і сидять вдома.

«Назва туристичного сезону 2020 народилась у грудні 2019 і отримала назву . «Кам’янець DIGITAL». Але те, що в квітні цього року не тільки наше місто, а й весь світ почне жити в режимі онлайн, і наскільки актуальною темою стане диджиталізація, ми навіть не уявляли. І хоч карантин і завадив проведенню багатьох запланованих заходів, але не треба забувати, що обмеження колись закінчаться, а Кам’янець знову радо відкриє обійми для гостей і туристів!», – зазначив міський голова Кам’янця-Подільського Михайло Сімашкевич. 

Запланована програма онлайн-відкриття туристичного сезону передбачила – веб-форум, віртуальні екскурсії, відео-форум з профільними спікерами, онлайн-екскурсії з рекомендованими екскурсоводами, цікаві розіграші та презентація масштабної туристичної інтернет платформи «Каmianets travel».

А В ЯКОМУ РЕЖИМІ ПРАЦЮЮТЬ ПІД ЧАС ВІДКРИТТЯ ТУРИСТИЧНОГО СЕЗОНУ І НЕ ТІЛЬКИ ЗАКЛАДИ СФЕРИ ПОСЛУГ, КАФЕ ТА ГОТЕЛІ В РЕЖИМІ КАРАНТИНУ?

Карантин, який був впроваджений в нашій державі 16 березня, тоді не давав чіткого усвідомлення того, які наслідки нам всім з часом чекати. На той момент, більшість з нас думала про масштаби і способи поширення вірусу, абсолютне незнання його першопричини та тотальна відсутність елементарних засобів захисту, на які за лічені години зросли ціни в фармацевтичних закладах в десятки раз. Для багатьох було незвично перейти на роботу онлайн, а от закриття торгівельних, ігрових, розважальних закладів спочатку особливо не відчувалося. Ніхто не думав, що цей період буде тривати не одну неділю поспіль, як і про економічні наслідки, які він з собою понесе. Найбільше від них постраждав малий та середній бізнес. За об‘єми великих монополій, трастів і торгівельних марок говорити не буду. Там калькуляція інша. Але в даному випадку хочеться звернути увагу на підприємців сфери послуг, закладів громадського харчування, тощо, в нашому місті. Тому що зараз настав саме той час, коли зазвичай воно наповнене туристами і приносило чималі кошти як в міський бюджет так і сімейний. Про карантин, його пом’якшення, вихід з нього, труднощі, фінансові втрати ми говорили з нашими місцевими підприємцями.

НІКАСвітлана Белінська, власник кафе «Ніка»
– Звичайно, до такого поняття як «карантин», ми готові не були як і не думали, що він триватиме такий час і невідомо, коли закінчиться. Втрати рахувати не хочу, тому що всіх грошей не заробиш. В звичний час в нас в цей період починався найбільший потік туристів. Кафе завжди переповнене. Саме тому з кожним роком його існування ми постійно розширялося аби вистачало місця більшій кількості людей. Нашому закладу вже майже 25 років. За цей час його відвідали, думаю не тисячі, а сотні тисяч відвідувачів не лише з України, а й з усього світу. З кожним роком ми щось намагаємося зробити нове, вносити зміни і в меню, і, частково, в інтер’єр для того, щоб відвідувачі почувалися максимально комфортно і хотіли прийти до нас ще. Є такі, які приїздять до нас кожного року. А це значить, що ми розвиваємося правильно. Але цьогорічний карантин вніс свої корективи і ми дотримуємося відповідних постанов та рекомендацій. Навіть, якщо з 12 травня карантин пом’якшиться, я не буду відкривати заклад, хоча він має літній відкритий майданчик. По-перше, я не можу наражати на небезпеку своїх працівників. Це все таки робота в колективі і в випадку не дай Бог контакту з інфікованою людиною тут захворіють усі. А їхнє здоров’я для мене основне. А по-друге, я не впевнена, що це було б рентабельно. Я думаю, мене в цьому плані підтримала б більшість моїх колег підприємців. Єдине, що дуже хочу на сьогодні зробити для Старого міста, це проводити щоденну дезінфекцію. Якби дали машину, я б сама її заправляла пальним і дезінфекторами, ставала о 5 ранку і обробляла б територію. Хочу з цим питання звернутися до міської влади. А так, знаходимося далі на карантині і бережемо своє здоров’я.

Інна Савчук, власник ТМ «Аурінія».
– В мене кілька видів бізнеса – туристична агенція, відправлення людей на роботу за кордон та комерційна діяльність нерухомого майна. Цей карантин фактично вибив нам ґрунт з-під ніг, доводячи, що одну галузь, що іншу фактично до банкрутства, порушуючи всі наші конституційні права. Всі працівники туристичної сфери перейшли в роботу онлайн, займаються консультаціями. На заробітну плату їхню це особливо не вплинуло як і на сплати податків. Перші проблеми, з якими стикнулися це те, що люди перебували за кордоном і потрібно було організовувати їм повернення сюди. З цим стикнулися всі туристичні агенції. Люди були перелякані як ті, що відпочивали, так і ті, які їх чекали тут. Держава в організації не допомогла зовсім. А до проблем матеріальних, адже гроші ні їм ні нам ніхто не повернув, додалися ще й психологічні. Нашим працівникам приходилося заспокоювати їх 24 години на добу. Звичайно, чекаємо закінчення карантину, люди дзвонять, питають, хочуть їхати відпочивати, але це буде ще не скоро. Тут нічого не вдієш. Щодо працевлаштування людей, то тут з початку введення карантину був суцільний хаос. Майже 80 % з тих, яких відправляла наша фірма, повернулися додому через страх захворювання. Нам зі своєї сторони було теж важко, адже у цьому випадку держава нам теж не допомогла аби люди нормально могли перетнути кордон. Цей напрямок бізнесу зараз теж не приносить жодних дивідендів, тому важко. І що стосується нерухомості. Приміщення стоять зачинені, адже там здійснюється промислова торгівельна діяльність – там продається одяг і взуття. Тож, звичайно хочеться, щоб все закінчилося і ми відновили свою повноцінну роботу. Але розумію, що це буде дуже важко.

ОЛД-ТАУНЛеся Бендера, власник гостьового Дому «Old Town» та представник страхової компанії « ІНГО».
– Я представник готельного бізнесу. Наш гостьовий дім розрахований на 17 чоловік, він невеликий, але саме з початком туристичного сезону в нас зазвичай година пік. Ми чекали дуже багато гостей, особливо з 1 по 15 травня. В старому місті мало проходити багато цікавих заходів, до цього мав працювати великодній ярмарок на кшталт того, який ми організували взимку. Та взагалі багато чого мало бути, але через пандемію і запроваджений карантин через неї, сезон фактично зірваний. Єдине, що радує це те, що проводяться екскурсії онлайн, різні презентації. І це дуже круто в тій ситуації, що склалася. Звичайно фінансово постраждали, але представники більших готельних комплексів мають в рази більше збитків. З карантину плануємо виходити напевне з 1 червня, якщо не виникне якась надзвичайна ситуація. Розраховуємо цього року на внутрішнього туриста переважно. Перед тим як запустити роботу і, розуміючи потенційну небезпеку, планую поспілкуватися з лікарями-інфекціоністами. Хочу аби вони розказали, яким чином проводити дезінфікування як твердих предметів та поверхонь так і м’яких, білизни безпосередньо. Також готельєри чекають можливої покрокової інструкції, яка допомогла б правильно та небезпечно почати роботу наших закладів. Що стосується роботи в страховій компанії, то тут якраз таки все добре. Ті приватні компанії і юридичні особи, які страхувалися раніше, продовжують це робити. До того ж розроблені нові страхування на випадок захворювання на коронавірус. Цим зараз найбільше цікавляться. Тож чекаємо, коли все закінчиться і ми повернемося до нашого звичного життя.

ПерукарняСвітлана Гандзюк, власник перукарні «Мар’яна».
– Як і всіх представників сфери послуг пандемія змусила припинити діяльність, адже робота пов’язана тісно з близьким контактуванням з людьми безпосередньо. Перукарня знаходиться в центрі міста поруч з Центральним ринком, автовокзалом, де завжди шалений потік людей. Дівчата, які в нас працюють висококваліфіковані спеціалісти, мають багато років вже й постійних клієнтів, тож коло спілкування дуже широке. Ще перед офіційним оголошенням карантину 16 березня, наш колектив вирішив не працювати сам. Я не хотіла аби дівчата наражалися на небезпеку і вони повністю зі мною погодилися. Кожна з них має сім’ю, дітей, тому вони поставилися до припинення роботи з розумінням. Тим більше, що на той момент почала приїздити в місто велика кількість заробітчан. Тому, аби убезпечити себе і оточуючих, ми прийняли рішення закритися раніше майже на тиждень. І, вважаю, що поступили абсолютно правильно. І зараз, коли карантин пом’якшують, я не знаю чи варто відкриватися. Розумію, що дівчатам необхідні засоби для існування, але у зв’язку з тим, що в місті вірус тільки почав розповсюджуватися, не знаю чи є сенс відновлювати роботу. Також є ще один важливий фактор, на який ми зважаємо. Більшість наших працівників проживають ближніх селах, з якими повністю відсутнє транспортне сполучення. Коли і як воно відновиться, допоки невідомо. Тому рішення про відкриття ми ще не прийняли. Сподіваємося лише на те, що все скоро пройде і всі будуть здорові.


Теги: карантин, турсезон в режимі digital

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:










Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.