Перейти на мобільну версію сайту


01.07.2020

ВІДМІНА ДПА, ПРОБНОГО ЗНО ТА ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

Як воно було сприйнято дітьми і чи хочуть вони цього надалі.
Відміна ДПА для учнів 9-х класів цього року була неочікованою, але для більшості з них приємною несподіванкою. Діти розслабилися і вже без жодних хвилювань ввійшли в канікули. А от для тих учнів 11-х класів, що мали здавати попереднє пробне ЗНО 15 і 17 червня, новина про те, що його скасовують, радше мала негативний ефект. І питання не в тому, що батьки не знали чи повернуть їм за це кошти, адже воно було на платній основі. Питання в тому, що діти дійсно хотіли знати, якого рівня в них знання і як далі будувати вступну кампанію. 

Хвилювання викликало і те, яким чином вона буде проходити. Але на цьому тижні стало відомо, що Міністр охорони здоров'я Максим Степанов заявив, що поки епідемічна ситуація у країні дозволяє проведення зовнішнього незалежного оцінювання, але 19-20 червня у відомстві ще раз переглянуть необхідні для дозволу критерії. У Міносвіти наполягають, що скасування ЗНО в будь-якому разі неможливе.
"На сьогоднішній день ми плануємо його  проводити. Ми визначили два чітких критерії, які будуть застосовуватися на національному рівні — вони пов'язані з різким зростанням захворюваності й будемо визначатися десь на 19-20 червня. Сьогодні ці критерії повністю дозволяють проведення ЗНО", — сказав Степанов під час брифінгу 16 червня. Міністр нагадав, що початок тестування запланований на 25 червня і для його проведення необхідно дотримуватися чітких правил. Зокрема, на вході у пункти проведення ЗНО всім учасникам мають вимірювати температуру, допускатимуться виключно особи, які здають ЗНО. Вони повинні носити маски, а під час тестування мають бути розташовані з дотриманням соціальної дистанції.

У свою чергу, в Міністерстві освіти заявили, що відомство готове до проведення ЗНО у безпечних умовах та відповідно до рекомендацій Головного державного санітарного лікаря України й епідеміологічної ситуації.

"Скасування ЗНО є неприпустимим, оскільки це єдиний об’єктивний інструмент оцінювання та механізм прозорого вступу до вишу, а його відсутність створить значні корупційні ризики", — стверджує т.в.о міністра Любомира Мандзій. 

За її словами, пункти проведення тестування забезпечені медичними масками, термометрами, антисептиками та захистом для медиків. Готовність пунктів тестування контролює Держпродспоживслужба згідно зі "спеціальним чеклістом".
Зокрема, під час зовнішнього незалежного оцінювання: 
• відбуватиметься контроль за дотриманням рекомендацій щодо допуску на ЗНО (температура тіла не вище 37,2°С, відсутність ознак респіраторних захворювань, наявність маски або респіратора),
• Держпродспоживслужба контролюватиме вимоги до пунктів тестування (відстань між учасниками не менше 1,2 м, масковий режим, наявність антисептиків, дезінфекція приміщень, організована утилізація використаних масок тощо),
• діятимуть заходи для уникнення скупчень людей (більше часу для входу, проміжки часу для входу різних учасників, правильна організація черг із дистанцією),
• відбуватиметься супровід медиків та Національної поліції,
• будуть залучені інструктори не з груп ризику.
Наразі МОН готується до проведення основної сесії ЗНО 25 червня - 17 липня.

"Скасування ЗНО є неприпустимим. ЗНО – це запорука справедливого й об’єктивного оцінювання, а також чесного і прозорого вступу. Багато зусиль під час підготовки до ЗНО доклали не лише учні, а й їхні батьки та вчителі. Інші способи оцінювання – як-от середній бал свідоцтва про повну загальну середню освіту — не можна вважати об’єктивним, оскільки кожна школа має власну шкалу оцінювання", — вважають у Міносвіти.

"Крім того, наразі виші готові приймати заяви вступників саме на основі ЗНО. Альтернативний механізм для проведення вступної кампанії створити неможливо. Тому скасування ЗНО ставить під загрозу майбутнє вступу-2020", — зазначила т.в.о. Мандзій.

Вона наголосила, що:
• ЗНО гарантує вступникам високі та рівні шанси для вступу. Будь-які спроби скасувати тестування призведуть до повернення нерівного доступу до вищої освіти, який залежить від статків родини вступника або наявності "зв’язків". 
• Також ЗНО дає свободу вибору спеціальності, закладу вищої освіти та регіону навчання. Складене тестування дозволяє подати 5 заяв на бюджет, у тому числі в різних містах країни. 
Неочікуванням у галузі освіти стала новина, що президент України  Володимир Зеленський зареєстрував у Верховній Раді законопроєкт №3669 про скасування зовнішнього незалежного оцінювання в 2019/2020 навчальному році. Відповідний документ опублікований у середу, 17 червня, на офіційному порталі парламенту.«У зв’язку зі здійсненням заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), здобувачі освіти, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти в 2019/2020 навчальному році, звільняються від проходження державної підсумкової атестації. Вони мають право пройти державну підсумкову атестацію, в тому числі у формі зовнішнього незалежного оцінювання, за власним бажанням“, – йдеться в тексті законопроєкту.

А от повним, особисто для мене, недорозумінням вважаю те, що очільниця МОН Любомира Мандзій планує і надалі підтримувати модель дистанційного навчання наступного року, або робити це в комбінованій формі. Звичайно, в разі необхідності це, звісно є вимушеною необхідністю. І цьогорічна пандемія змусила всіх - вчителів, батьків і дітей формувати навчальний процес по-іншому, але… 

Для того, аби впроваджувати це в постійний освітянський пласт роботи, я вважаю, потрібно запитати думку самих дітей. Що наша газета і зробила.

Нікіта Савенков, учень 9-го класу приватного НВК «Антей»:
- Цього року навчання булу дійсно дуже незвичним для нас всіх. Я навчаюся в школі, де прекрасні педагоги, які викладаються на повну. Але дистанційне навчання в нас почалося ще з нового року, коли ще не було карантину, просто рівень захворюваності на грип був великий. Ми отримували завдання, виконували його і в інтернет-режимі показували його вчителям. Потім карантин і форма навчання вже змінилася. Спочатку було цікаво і незвично, але, як на мене, якщо немає живої комунікації, ти не досягнеш бажаних знань. Дякую всім вчителям і моєму директору, що намагалися створити максимум комфорту для отримання знань, але я проти дистанційного навчання.

Маргарита Котик, учениця 5-го класу Маківського НВК:
-Дистанційне навчання спочатку мені подобалося. Ще й мама завжди була поруч. Вчилися разом. Але з часом мені це все страшенно набридло. Хотілося до однокласників і моїх вчителів бути близько. І, якщо не карантин, я б не хотіла дистанційно вчитися. Хочеться нормального живого спілкування.

Анастасія Попель, учениця 11 класу Кам’янець-Подільського ліцею:
- Про дистанційне навчання скажу так: краще так, аніж нічого. Мені, як випускниці, було дуже важливо отримувати нормальні якісні знання. Такої думки, гадаю, всі мої однолітки, які мають здавати ЗНО. Звичайно, вчителі намагалися зробити все можливе, щоб наш процес навчання давав гарний результат в знаннях. Чесно скажу, спочатку було важко. Так, ми вбулися, прилаштувалися, звикли й до того, що пропадав інтернет і це створювало певні незручності. Тому, така форма навчання для мене не особливо прийнятна. Хоча в загальному, ставлюся до дистанційного навчання – нейтрально.

Полюх Людмила Василівна, вчитель початкових класів Кам’янець-Подільської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 з поглибленим вивченням німецької мови:
- Спочатку такий вид роботи був дуже цікавим для нас усіх. Це було щось нове і воно змушує дещо переглядати форму навчання дітей. Мені навіть здається, що зовсім по-іншому все сприймається. Ми- учнів, вони-нас. Форма роботи інакша. Велика навантаженість і відповідальність. Але, коли не бачиш дітей на власні очі, не до кінця розумієш чи вони засвоїли нормально знання і їх якість. Багато залежало від батьків, їх сумлінності в перевірці заданих нами завдань. Для нас обрали систему роботи ZOOM. Вона була найкраща, вважаю. Але жива комунікація – це необхідність навчального процесу, тому я проти дистанційного навчання. В разі такого карантинного режиму – це звісно оптимальний вихід з ситуації, але не більше.

Від себе особисто, як від мами школяра старших класів, хочу сказати теж: «Я проти дистанційного навчання!». На відміну від сина на початку карантину мені доводилося багато їздити, ходити і не сидіти вдома. Я бачила  його очі, коли я йшла на роботу і він знав, що я спілкуюся з великою кількістю людей. Спочатку він, звісно радів. Адже тепер сидіти біля комп’ютера вже не заборониш – навчання. Але з часом йому це набридло і він сказав: «Я хочу в школу, в свій клас, до своїх друзів. Хочу навчатися як раніше». Тому, мені здається, що дистанційне навчання зробить наших дітей просто соціально неадаптованими. І, якщо щось змінювати в системі освіти, то потрібно добре все зважити.

Теги: ЗНО-2020, ДПА, дистанційне навчання

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:










Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.