Перейти на мобільну версію сайту


11.10.2019

«СПЕЦКОМУНТРАС» ПОТРІБНО РЯТУВАТИ

сміття– Хтось вперто намагається вбити наше комунальне підприємство «Спецкомунтранс», яким керує Сергій Гжебовський, – кажуть працівники «Спецкомунтрансу». – Підприємство він отримав у занедбаному стані і практично банкрутом. Ми тоді навіть зарплати не отримували, працювали як альтруїсти. У нас не було нормальної техніки, хоча й зараз немає, але тоді все було металобрухтом. З його приходом ми почали самі ремонтувати і відновлювати спецтехніку, латати контейнери. Тоді місто потопало у смітті, адже не було на чому його вивозити. Але за кілька років ситуація змінилася, з кількох поламаних автомобілів ми зібрали один, самі займалися зварювальними роботи кузовів машин. Потихеньку нам почали платити зарплату. Ми прибрали з контейнерних майданчиків сміття і вже багато років воно вивозиться вчасно, завалів практично не буває з нашої вини. Хіба що зламається сміттєвоз, але ми оперативно його ремонтуємо і одразу вивозимо побутові відходи. За усі роки парк автотранспорту нам поновили на дві машини лише цього року. Досить того, другу машину нам купили, але за наші гроші, хоча обіцяли за кошти міського бюджету.

– Автомобіль коштує 2 млн 100 тис. грн, а нам з міського бюджету дали півмільйона. Ще шістсот тисяч має до кінця січня 2020 року заплатити міський бюджет, один мільйон пішов з наших рахунків, – розповідає директор «Спецкомунтрансу» Сергій Гжебовський. – Гроші ми самі заробили. Досить того вже є нагальна необхідність підвищувати тариф на вивезення ТПВ, адже в інших містах вони вже кілька разів підвищувалися. Також, згідно з новою редакцією Закону України «Про житлово-комунальні послуги», яка вступила в силу з 1 травня 2019 р., послуга з вивезення побутових відходів віднесена лише до комунальних послуг. Якщо в старій версії закону ця послуга могла бути або житловою, або комунальною на вибір органів місцевого самоврядування, то в новій редакції виведена в окрему комунальну послугу. Раніше, коли вона була в житловій, то розрахунковою одиницею був 1 кв.м. загальної площі квартири, зараз за новим законом вона розраховується від кількості мешканців у квартирі.

Тариф на «Поводження з побутовими відходами» востаннє був розроблений в нашому місті і погоджений у червні 2017 р. За цей час двічі змінювалась мінімальна заробітна плата, зросли ціни на паливно-мастильні матеріали на 60-70%, подорожчали запчастини до авто. Тож тепер ми змушені були розрахувати і подати на розгляд влади новий тариф, бо ж кожен місяць підприємство несе збитки від 80 до150 тис. грн, залежно від того, як який місяць. 

Уже департамент економіки розглянув тарифи, але ці наші розрахунки не сподобалися окремим депутатам і вони вирішили створити комісію та промоніторити норму накопичення ТПВ. Свою роботу комісія розпочала позаминулого четверга на мікрорайоні Жовтневий. Були визначені майданчики, де комісія працювала. Перші два дні норми накопичення були дещо більшими, аніж було подано на затвердження, але вже наступні дні контейнери були напівпорожні. Хтось пройшовся по квартирах і порадив жителям не носити кілька днів сміття у свої контейнери, а нести десь далі в чужі. Проте вже за неділю контейнери були переповнені, але коли працівники «Спецкомунтрансу» поїхали вивозити сміття, його там не опинилося. Таке враження, нібито хтось за ніч вивіз його з контейнерів.

– Я приїхав забрати сміття, якого у неділю було накидано навіть навколо контейнерного майданчика, але його вже не було, контейнери були напівпорожні, – розповідає один із водіїв. – Якесь диво, та й годі. Якби так постійно було чисто, було б дуже добре, а то щоразу на цьому майданчику на ранок понеділка дуже багато сміття. 

Ще раз про цікавинку в новому законі розповів начальник абонентського відділу Роман Соколовський. Вона стосується договорів.

– «Є три варіанти договорів з комунальним підприємством, – каже Роман Соколовський. – З кожним співвласником багатоквартирного будинку самостійно (з кожною квартирою) – індивідуальний договір; від імені і за рахунок усіх співвласників багатоквартирного будинку, тобто управителем або уповноваженою особою – колективний договір, але наразі він підходить лише для таких комунальних підприємств як КП «МТВЕ» та філія «Хмельницькгаз» (де є внутрішньо будинкові мережі, які за договором будинок бере на себе); об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, або іншою юридичною особою, яка об’єднує співвласників такого будинку, як колективний споживач.

У разі, якщо договір укладається індивідуально, це на загальних зборах вирішують мешканці, якщо вони хочуть, щоб ми йшли у кожну квартиру окремо. Тоді додатково ще застосовується оплата за абонентське обслуговування. Вона визначена в законі «Про житлово-комунальні послуги» та Постанові 1010 «Про затвердження порядку формування тарифів». Це окремий такий тариф, який становить 6,60 грн з однієї квартири.

За статистикою по місту в одній квартирі мешкає 2,2 особи. Беремо 2 мешканці. Тобто, якщо укладаємо колективний договір через ОСББ, мешканці платять в ОСББ, а ОСББ розраховується з нами. Тоді ми не витрачаємо на контролерів, на обслуговування, то 16,33*2=32,66 у місяць з квартири. А в разі укладання індивідуального договору з кожним власником окремо, то 16,33*2=32,66+6.60 (оплата за абонентське обслуговування) = 39.26 грн. Тобто, ОСББ створюють задля покращення якості та умов надання послуг, збереження коштів мешканців, тож ОСББ має й виступити захисником людей. Але на сьогодні вже 76 ОСББ відмовилося укладати з нами договори, а відсилають нас до кожної квартири їх укладати самостійно. Ми вирішили, хоча у нас і не вистачає людей, піти по квартирах і укласти самостійно договори, проте лише 30% людей відчинило нам двері, з них 25% погодилося укласти договір. Але якщо 50% мешканців не платитиму, то з контейнерних майданчиків сміття не буде вивозитися. А це означає, що двори потонуть у смітті. Ми ж однозначно вивозити не будемо, бо ж через різницю в тарифах «Спецкомунтранс» може зупинитися. Крім того, грошей на зарплату в листопаді вже не буде. Ми без того вже заборгували за паливно-мастильні матеріали, нам потрібно терміново купити 12 шин, акумулятори. Якщо раніше це все давали в борг, то тепер не дають. Наш директор вже звернувся до міського голови про виділення 300 тис. грн для «Спецкомунтрансу».

– Потрібно випрацювати в місті єдину систему оплати за надання послуг з вивезення побутових відходів, особливо це стосується ОСББ, інакше буде колапс, бо ж підприємство не має ресурсу для самостійного укладання договорів, – додає Сергій Гжебовський.


Теги: допоможемо КП "Спецкомунтранс"

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:










Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.