Перейти на мобільну версію сайту


14.06.2019

СМІТТЄВА КАТАСТРОФА НА ПОРОЗІ

спецкомунтрансСкоро в місті може статися сміттєва катастрофа, чи екологічна, а можливо й львівська. Ростуть зарплати, підвищується вартість пального, запчастин, а от тариф на вивезення сміття впродовж років залишається незмінним. Зрозуміло, що ніхто з нас не хоче платити більше, але оце наше бажання й може призвести до загибелі комунального підприємства «Спецкомунтранс».

За 15 років керівництва ним Сергієм Гжебовським не було жодного разу зриву вивезення твердих побутових відходів, в місті як раніше не закидали сміттєві майданчики горою сміття, яке не вивозилося тижнями. Тобто підприємство працювало і працює як годинник. Бувають випадки, коли виникають якісь колізії, але це не з вини працівників «Спецкомунтрансу», бо з них директор дуже суворо питає за вивезення сміття, а через наше з вами нехлюйство. Люди, бачачи порожній контейнер, чомусь сміття кидають біля нього, або окрім сухого сміття в контейнер потрапляють помиї. Потім вони розтікаються через майданчик, тротуар, на дорогу. І такі речі можна побачити чи не біля всіх сміттєвих баків. Крім того, працівники КП – не прибиральники сміттєвих майданчиків, вони просто з баків вивантажують сміття і вивозять на полігон. А якщо з їхньої вини щось із контейнера впало, то вони за собою прибирають і не повинні прибирати навколишню територію. Для цього є двірники чи прибиральники в дворах.

Без того, підприємство немає нормальних сміттєвозів, вже не кажучи про сучасні автомобілі, аби ефективно працювати. Спецкомунтрансівці, відпрацювавши зміну, залишаються ще ремонтують ці допотопні, старезні, морально застаріли машини. Вони їх реанімують. Тому, якщо місто хоче бути чистим, прибраним від нашого з вами сміття, депутати та влада повинні подумати, які сфери життя мають бути у пріоритеті і по важливості закривати діри. Бо ж без мікрохвильовок, чайників, які закуповуються для полегшення життя медиків амбулаторій, можна прожити, а от коли купа сміття буде смердіти під вікнами і бігатимуть попід ноги щурі, нікому не буде весело. І якщо «Спецкомунтранс» «бажає довго жити», а на цей ринок прийде приватна компанія, то тариф на вивезення сміття буде в рази більшим, бо ж ніхто собі у збиток не буде працювати.

– Згідно з новою редакцією закону України «Про житлово-комунальні послуги», яка вступила в силу з 1 травня 2019 р., послуга з вивезення побутових відходів віднесена лише до комунальних послуг, – розповідає начальник абонетського відділу Роман Соколовський. – Якщо в старій версії закону ця послуга могла бути або житловою, або комунальною на вибір органів місцевого самоврядування, то в новій редакції виведена в окрему комунальну послугу. Раніше, коли вона була в житловій, то розрахунковою одиницею був 1 кв.м. заг.пл. квартири, зараз, за новим законом, вона розраховується від кількості мешканців у квартирі. 

Тариф на «Поводження з побутовими відходами» востаннє був розроблений в нашому місті і погоджений у червні 2017 р. За цей час двічі змінювалась мінімальна заробітна плата, зросли ціни на паливно-мастильні матеріали на 30-40%, подорожчали запчастини до авто. Тож тепер ми змушені були розрахувати і подати на розгляд влади новий тариф, бо ж кожен місяць підприємство несе збитки від 80 до 150 тис. грн, як який місяць. Уже місяць наші розрахунки розглядає департамент економіки, з дня на день ми очікуємо результату.

Ще однією цікавинкою нового закону є таке поняття, як «плата за абонентське обслуговування». Є три варіанти договорів з комунальним підприємством:
– з кожним співвласником багатоквартирного будинку самостійно (з кожною квартирою) – індивідуальний договір;
– від імені і за рахунок усіх співвласників багатоквартирного будинку, тобто управителем або уповноваженою особою – колективний договір, але наразі він підходить лише для таких комунальних підприємств, як КП «МТВЕ» та філія «Хмельницькгаз» (де є внутрішньобудинкові мережі, які за договором будинок бере на себе);
– об’єднання співвласників багатоквартирного будинку або іншою юридичною особою, яка об’єднує співвласників такого будинку як колективний споживач.

У разі, якщо договір укладається індивідуально, це на загальних зборах вирішують мешканці, якщо вони хочуть, щоб ми йшли в кожну квартиру окремо. Тоді додатково ще застосовується оплата за абонентське обслуговування. Вона визначена в законі «Про житлово-комунальні послуги» та Постанові 1010 «Про затвердження порядку формування тарифів» Це окремий такий тариф, який становить 10,10 грн з однієї квартири.

За статистикою по місту в одній квартирі мешкає 2,2 чол. Беремо 2 мешканці. Тобто, якщо укладаємо колективний договір через ОСББ, мешканці платять в ОСББ, а ОСББ розраховується з нами. Тоді ми не витрачаємо на контролерів, на обслуговування, то 17,46*2=34,92 грн у місяць з квартири. А в разі укладання індивідуального договору з кожним власником окремо, то 17,46*2=34,92+10,10 (оплата за абонентське обслуговування) = 45,02 грн. Тобто, ОСББ створюють задля покращення якості та умов надання послуг, збереження коштів мешканців, тож ОСББ виступає захисником мешканців.

– Пане Романе, а в приватному секторі як?

– Це стосується лише багатоквартирних будинків. А з приватним сектором лише індивідуальні договори, але абонентська плата не застосовується. В оплату за абонентське обслуговування входить: облаштування центру прийняття коштів, зарплата контролерів, договори, які не входять у вартість загального тарифу. А в приватному секторі зарплата контролерів уже вкладена в тариф.

Вартість куба у нас була 49,18 грн (2017 р.), але ми підрахували і вона сягає 89,90 грн. У Хмельницькому ціна становить 110 грн, а в інших міста області 120-140 грн. 

Припустімо ситуацію, що у багатоквартирному будинку 70% мешканців погодилися укласти договір, а 30% ні. Але сміття ті 30% все одно виносять у контейнери, бо ж куди дівати? А це означає, що побутові відходи змушені будемо вивозити частіше, адже на контейнер колодку не повісиш. Побутових відходів накопичуватимется і страждатимуть ті, хто оплачує послугу, бо на майданчиках ТПВ будуть завали.

– Виходить, що «Спецкомунтранс» у безвиходному становищі?

– Так може статися, адже немає чіткої цифри, скільки мешканців проживає в квартирах. Багато людей за кордоном, є квартири, де прописана одна людина, а в ній мешкає четверо квартирантів. Якщо ми підемо на пряму укладати договори на вивезення ТПВ, то у кращому випадку угоди укладе 50% населення. Крім того, нам доведеться створювати окремий сервіс-центр для абонентів, а це додаткові витрати на зарплату працівників, оргтехніку, утримання тощо. Лише свідомість мешканців і управлінські компанії та ОСББ зможуть ситуацію виправити. Але ОСББ не поспішають укладати договори, є такі, які взагалі відмовляються від такої послуги, а користуються спільними майданчиками. Тобто сусідній будинок оплачує послугу, а інші просто користуються. І яким чином ти їм заборониш виносити сміття?

– Попри все вихід має бути. За кордоном же якось вирішують цю проблему.

– Там дещо простіше. Люди свідомі, крім того, не підключив послугу до банківської картки, щоб щомісяця знімало кошти, не отримаєш кредиту чи ще якихось преференцій. А в нас поки придумуватимуть важелі, страждає комунальне підприємство.

Зрозуміло, що міський бюджет надзвичайно обмежений, але попри все кошти для підтримки «Спецкомунтрасу» доведеться віднаходити і тариф для кам’янчан буде підвищено, хочемо ми того чи ні.


Теги: КП "Спецкомунтранс", сміттєва катастрофа

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:










Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.