Перейти на мобільну версію сайту


25.01.2013

СМІТТЄВА ВІЙНА

Турбота про громаду чи перерозподіл бізнесу із одночасним знищення КП «Спецкомунтранс»?
Наприкінці грудня минулого року наша газета повідомила кам’янчан про рішення виконкому щодо затвердження з 1 січня 2013 р. нових тарифів на вивезення та утилізацію твердих побутових відходів (ТПВ). Через коригування тарифів плата за послугу для житлових організацій зросла з 16,39 грн за 1 куб.м до 22,39 грн. Зважаючи на те, що востаннє тариф змінювали ще 2010 року, а з того часу і мінімальна зарплата, і ціни на енергоносії значно зросли, чергове підвищення тарифу виглядає досить логічним. От тільки не всі споживачі згідні з цією логікою...

НА ЛІНІЇ ФРОНТУ

Після затвердження тарифів «сміттєву війну» проти подорожчання послуги розпочали міські ОСББ. Особливо запеклими бойові дії були протягом цього тижня. У понеділок разом зібралися голови правлінь ОСББ для того, щоб прийняти спільну стратегію боротьби. Спочатку здалося, що лише проти підвищення тарифу, та вже наприкінці промайнув ще один, можливо, основний момент зустрічі голів - відмова від послуг КП «Спецкомунтранс» за рахунок створення приватних структур.
Голова асоціації ОСББ Кам’янця-Подільського, голова правління ОСББ «Моноліт-55» Юрій Григоренко одразу ж заявив, що те, що влада називає «коригуванням», насправді є встановленням нових тарифів, адже, згідно із законодавством, коригування може відбуватися у межах 20%.
- А що це за коригування, коли підвищення плати сягнуло 75 відсотків? - звернувся до присутніх Юрій Григорович. – Рішення виконкому прийнято тишком-нишком, без громадських слухань. Нові тарифи не узгодили ні з головами ОСББ, ні з начальниками ЖЕКів. Як мені, як голові правління, пояснити мешканцям квартир таке різке подорожчання? Є постанова Кабміну, в якій зазначено, що для кожного будинку має бути розроблений особистий тариф. Чому для людей, які проживають за півтора кілометра від сміттєзвалища, і тих, хто, приміром, мешкає в селищі цукрозаводу за 12 км від нього, встановлено один тариф? Також дивує, чому різке подорожчання торкнулося лише багатоповерхівок, а приватного сектору – ні. Як тільки ми дізналися про затвердження нових тарифів, одразу ж звернулися до міського голови з проханням створити комісію, яка б дала нам грунтовні відповіді на всі запитання. Донині нічого конкретного ми не почули. Крім того, наша асоціація звернулася з цим питанням і в Антимонопольний комітет, та звідти поки що відповіді не отримали.  
Решту голів ОСББ непокоїли питання про щомісячні чималі суми, які їм потрібно буде перераховувати на рахунок КП «Спецкомунтранс», про різницю в тарифах для різних груп споживачів, про те, чому комунальне підприємство робить розрахунки у квадратних метрах, а не в кубічних, чому вивозить лише тверді побутові відходи. Майже від усіх присутніх звучало побажання, щоб КП «Спецкомунтранс» самостійно сміття.jpgукладало договір з кожним власником квартири.
На засідання прийшов і депутат міської ради Сергій Акимович. Його коментар був особливо критичним:
- Заявляю всім: влада бреше! Це не коригування тарифів, а збільшення! Тариф підвищили «стихаря». У новому договорі, який вам дають на підпис, вказано, що тариф затверджений рішенням міської ради. Це брехня! Міська рада нічого не затверджувала! Це було рішення виконкому. Нас звикли ламати через коліно! Але, де взяти ті додаткові гроші? Тут зібралися люди з активною життєвою позицією. Владі важко вас зламати. Гжебовський звик з шаблею наголо та матами класти всіх у стрій. Та цього разу не вийде, бо залізли в кишеню до людей. Пропоную винести це питання на сесію міськради. Завдяки депутатам, які там справді працюють, а не кнопкодавам, ми намагатимемось змінити ситуацію. Іншого виходу не бачу.
Після гарячого виступу Сергія Георгійовича, коментарі голів правлінь ОСББ стали ще більш рішучими. Саме тоді прозвучали звинувачення в монополізмі КП «Спецкомунтранс», у тому, що КП, мовляв, не виконує свою роботу якісно.   
- Велика помилка міста, що у нас працює монополіст, - узагальнив думку присутніх Юрій Григоренко. – Якби у нас, як в інших містах були приватні надавачі цієї послуги, то конкуренція між ними сприяла б і зниженню вартості, і покращенню якості. Те, що нині відбувається з КП «Спецкомунтранс», - це реанімація хворого, адже підприємство ледве тримається на плаву. Владі потрібно виводити на ринок приватних надавачів послуг, щоб у нас був вибір.
Здається, тепер стало зрозумілим, де собака зарита. Знищити комунальне підприємство, щоб створити бізнес на смітті?.. Щось подібне у нас уже було. Не так давно КП «Міськтепловоденергія» було у приватних руках. Напевно, зайве нагадувати, скільки місто настраждалося. Приватник ніколи не працюватиме собі у збиток. З мінімальними затратами він захоче отримати максимальні прибутки. Сміття вивозитиметься не новими машинами, які коштують від 500 тисяч гривень, а старими, списаними у містах-мільйонниках «лахами». Автівки часто ламатимуться. Поки їх лататимуть, сміття гнитиме у наших дворах. І з кого ми тоді спитаємо? Це сьогодні, коли щось не так, - телефонуємо до мера, вимагаємо порядку. Він кличе на килим керівника певного підрозділу, і питання вирішується. А в разі підписання договору між власниками квартир та приватною структурою, всі непорозуміння з’ясовуватимуться лише в суді. Запитаймо себе, чи ми готові до цього?

... БЕЗ БОЛЮ НЕ БУВАЄ
Майже двогодинне засідання було схоже на гру в одні ворота. Ця стаття не була б об’єктивною, якби ми не дали слово інші стороні.
- Я добре знаю, у які підкилимні ігри дехто грає, і навіщо був створений весь цей ажіотаж навколо коригування цін на вивіз та утилізацію ТПВ, - говорить директор КП «Спецкомунтранс» Сергій Гжебовський. – Ще 2010 р., після затвердження тарифів, голови правлінь ОСББ Юрій Григоренко, Емілія Мазур та Сергій Кукурудза заявили, що придбають дві машини і возитимуть своє сміття. Та тоді з того нічого не вийшло.28.jpg Нині ми бачимо чергові заворушення. Мені немає чого приховувати. Тарифи прозорі. Кожну цифру я готовий відстояти у суді, опираючись на букву Закону. Голови правлінь ОСББ ініціювали створення комісії з вивчення питання про коригування тарифів. Відповідь комісії їх не задовольнила, тоді вони звернулися до Антимонопольного комітету. Не дочекавшись звідти відповіді, збирають чергові збори, на яких знову висловлюють незадоволення. І це незважаючи на те, що в порівнянні з іншими регіонами України, та й навіть містами і районами нашої області, в Кам’янці новий тариф є одним з найнижчих від нині діючих. Якщо ми плануємо брати з житлових організацій 22,39 грн за 1 куб.м, то в Чернівцях, приміром, уже беруть 42,10 грн, у Хмельницькому - 24,90 грн, Шепетівці – 34,61 грн, а Дунаївцях – аж 43,13 грн! Зрештою, ціна питання – додаткових 5-6 грн щомісяця з однієї квартири.
- Сергію Миколайовичу, поясніть кам’янчанам необхідність коригування тарифу.
- За два останні роки ситуація в країні змінилася. Значно зросли ціни на енергоносії. Так, закупівельні ціни на стиснений газ для заправки автомобілів підприємства зросли на 67% (за місяць використовуємо 10 т), дизпаливо - на 46%, запчастини для автомобілів та тракторів - на 30%. Мінімальна зарплата підвищувалася декілька разів: з 869 грн зросла до нинішніх 1147 грн. Та працівники підприємства й досі отримують 960 грн, бо немає звідки платити більше.
- На засіданні голови правлінь ОСББ неодноразово зазначали, що зростання тарифу не можна назвати коригуванням, оскільки мова йде про значне здорожчання...
- У Законі України «Про відходи» зазначено, що коли змінюється вартість основних енергоносіїв, тоді робиться коригування тарифів, і для цього не потрібно проводити громадські слухання. Також у документі не вказано, на скільки відсотків можна скоригувати тарифи. Щодо того, чому ми рахуємо вартість послуги за квадратний метр житлової площі, а не за кубічний, то це теж не моя примха. Все чітко прописано у законодавчих документах. У законі про комунальні послуги зазначено, що наше підприємство може входити до надавачів житлово-комунальних послуг, або може надавати окрему послугу. Рішення про те, куди входити, приймає лише сесія міськради. Нині за цим рішенням наше підприємство входить до надавачів житлово-комунальних послуг. А отже, розрахунки відбуваються на основі Постанови №869, відповідно до якої, порахувавши в кубічних метрах, переводимо витрати в квадратні.
- Голови правлінь ОСББ вимагають, щоб КП «Спецкомунтранс» самостійно укладало договори з власниками квартир і збирало гроші за свої послуги.
- Не питання! От тільки для цього потрібно рішення сесії міськради. Якщо сесія виведе наше підприємство, як надавача окремої послуги, як, наприклад, КП «Міськтепловоденергія», тоді ми матимемо право укладати договори з кожним власником помешкання. Тоді доведеться створити абонентську службу (на 600 будинків – додаткових 10 працівників, яким також доведеться платити зарплату), відкрити хоча б два абонентських пункти (оренда приміщень не безплатна), придбати абонентські книжки і аж тоді укладати договір з кожним окремо. Щоправда, вартість послуги значно зросте: від запропонованих 22,39 грн за 1 куб.м до 30,50 грн. Рішення сесії торкнеться всіх кам’янчан, а не лише тих, які належать до ОСББ. Тобто, своєю вимогою голови правлінь зроблять ведмежу послугу всьому місту. А щодо закидів, мовляв, я боюся йти до людей підписувати договори, то це брехня. Мені немає чого ні боятися, ні соромитися, бо кам’янчани бачать, що місто чисте.
- Багатьох не влаштовує те, що Ваше підприємство вивозить лише тверді побутові відходи.
- Біда тих «багатьох» у тому, що вони не читають закони, які за потреби мали би знати напам’ять. У Постанові №869 зазначено, що відходи поділяються на 5 груп: побутові, негабаритні, будівельні, рідкі й небезпечні. У тарифи закладено лише вивіз ТПВ. Що ж до решти сміття, то, згідно з тією ж Постановою, його вивіз мають забезпечувати або керівники ЖЕКів, або голови правлінь ОСББ. Але ж вони не хочуть цього робити! І от чому: за останніх три роки двічі на місяць своє сміття вивозить ОСББ «Богатир» та один раз на місяць - ОСББ селища цемзаводу. А решта куди діває? Вночі будівельні відходи розсипають по контейнерах, зверху закидають пакетами. Маніпулятор сміттєвозу розрахований на підйом 600 кг ваги, а там - значно більше. От і ламається. Ремонтуємо і знову вивозимо, нікому ж не скаржимося. Напевно, за це з мене на зборах голів ОСББ роблять дурня?
До суто господарського питання приклеїти політику і грати на цьому? Шантажувати, що коли я не погоджуся на умови голів правлінь ОСББ, то вони куплять дві машини і возитимуть сміття? Та для того, щоб його возити, треба виграти конкурс. А згідно з рішенням конкурсної комісії, нині єдиним перевізником ТПВ на всій території міста є КП «Спецкомунтранс». Тільки для того, щоб перевізника допустили до конкурсу, він повинен зібрати низку документів, мати відповідну технічну базу, змінну техніку, спеціалістів. У них же нічого немає, навіть контейнерів. 80% ОСББ користуються контейнерами нашого підприємства, які ми ще й ремонтуємо. Вони стверджують, що наше підприємство ледве тримається на плаву? Брехня! Наш автопарк нараховує 9 спецмашин, ще одну плануємо придбати цьогоріч, також до квітня купимо 30 євросіткових контейнерів, щоб забезпечити роздільний збір. Уже придбали прес. У нас 70% нової техніки, 30% - середнього рівня зношеності. Старих машин узагалі немає. Та навіть такі машини ламаються. Поламане авто терміново притягують на базу, а те сміття, яке воно не встигло забрати, розкидається на решту робочих машин, щоб люди не відчули дискомфорту. А їхні одна-дві машини нічого путнього не зроблять. Місто потоне у смітті, як це вже було у 2000-2005 роках! Упевнений, що кам’янчани не дозволять зграйці амбітних голів зробити з міста сміттєзвалище.

Теги: Сергій Гжебовський, КП "Спецкомунтранс", сміття, сміттєзвалище

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:










Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.