Перейти на мобільну версію сайту


09.02.2018

РЕПОРТЕР ПРОДОВЖУЄ КРОКУВАТИ СЕЛИЩЕМ СМИРНОВА-2

SAM_4726ВАТУТІНА
5 червня 1947 р. рішенням міськвиконкому одній із безіменних вулиць селища Смирнова було надано ім’я Миколи Федоровича Ватутіна, командувача І Українського фронту, який 29 лютого 1944 р. під час об’їзду військ потрапив у засідку УПА на Рівненщині, був поранений і через півтора місяці помер.

Вулиця Ватутіна має 880 метрів, вона тягнеться від Нігинського шосе до вулиці Мала. Починається Ватутіна із захаращеної території, нібито обабіч дороги пройшов днями буревій. Дорожнє покриття теж жахливе, тротуари відсутні взагалі, можливо, їх тут ніколи й не було. Але, чим далі йдеш, тим ситуація виправляється: зникають хащі, з’являються огорожі й охайнішими стають будинки. І раптом серед будинків-коробочок з’являється маєток за височенною огорожею. Тут вже охайно, прибрана прилегла територія, облаштовані квітники. Проминувши ще кілька домоволодінь, знову з обох боків вулиці можна побачити гарні маєтки. Вздовж їхніх огорож теж європейське облаштування, щоправда дорога тут військово-польова. На все в людей вистачило грошей, окрім прокласти до себе шлях. Загалом вулиця досить охайна, на ній нові електроопори, багато квітів і зелені. Біля окремих домогосподарств навіть збереглися криниці. Мешканці вулиці мали б обрати собі вуличний комітет, і всі разом могли би вирішити свої загальні проблеми, які їм під силу.

SAM_4810СМИРНОВА
Як і більшість післявоєнних вулиць хутора Дембіцького, які з’являлися в місті, міська рада 5 червня 1947 р. надала ім’я командира 29-ої гвардійської мотострілкової бригади, який загинув при визволені Кам’янця-Подільського Михайла Семеновича Смирнова.

Вулиця Смирнова починається від Нігинського шосе і закінчується на Хмельницькому шосе, має 800 метрів. Колись була забудована лише одна, ліва сторона вулиці, але наприкінці 90-их тут почала з’являтися багатоповерхова забудова з боку Хмельницького шосе. Спочатку звели кілька будинків, у яких отримали квартири чорнобильці. Будівництво здійснювала приватна фірма Олександра Кондратова «Марс-ЛТД». Будинки – п’ятиповерхові, однопід’їздні, з хорошим плануванням. Відразу будували гаражі, щоб відгородити житлову частину від залізниці, яка там проходить. Згодом почали з’являтися нові й нові будинки. Тут кожен двір облаштований, з гарним покриттям та квітниками. Там є гойдалки, місце для рухливих ігор для дітей, а головне, що територія відгороджена від залізничної колії.

Свого часу мешканці вулиці Смирнова постійно скаржилися на те, що їхні домогосподарства затоплюють весняні й осінні дощі, але тепер Олександр Михайлович запроектував будинки так, що зробив водовідведення з дороги. Проте проблема з дорогою там була і залишається. Там яма на ямі, як на хвилях їздять машини. Тротуар вздовж приватних домоволодінь є, але по ньому ніхто не ходить, бо він місцями досить вузький та незручний. На вулиці ще збереглися криниці, навіть діючі. Біля будинків є невеличкі палісадники: десь доглянуті, а десь у хащах.

SAM_4800Правий бік, де багатоповерхова забудова має парну нумерацію, на всіх будинках №2 і дріб «а,…», а там, де закінчується, там починаються непролазні хащі – старі дерева, які колись відгороджували лісовим масивом житлову зону, був там і пустир, який теж позаростав самосівом і бур’янами. Можливо, на їхньому місці незабаром з’являться якісь будівлі – гаражі, склади.

САКСАГАНСЬКОГО
Якщо перейти на другий бік залізничної колії, то можна потрапити на вулицю Саксаганського. Вона теж тягнеться від Нігинського шосе до Хмельницького шосе та має приватну забудову лише з правого боку. Вулиця має 780 метрів. Вздовж залізниці був пустир, на якому люди тримали городи, а вздовж домоволодінь була зелена зона. Вулиця здебільшого пішохідна, тротуари тут відсутні взагалі. Дорожнє покриття було досить гарним, доки по ньому не поїхав важкий транспорт. Лівий бік вулиці Саксаганського теж почав забудовуватися багатоповерхівками. Тут теж будує Кондратов. П’ятиповерхові будинки також мають один під’їзд. У першому будинку будівельник облаштував за свій кошт амбулаторію загальної практики – сімейної медицини, щоб тамтешнім мешканцям було зручно отримувати медичні послуги. Кожен будинок, як окрема республіка, має огорожу, різні майданчики, криницю про всяк випадок, зону для відпочинку дорослих і дітей, квітники, альтанки, заасфальтований двір. Таких будинків тут декілька, а далі цей житловий масив перегородив гаражний кооператив. Він там, як «здрасті». То ж не можна такого робити. Якщо вирішили будувати масив, то не потрібно псувати загальний вигляд.

SAM_4825Наприкінці вулиці встановлено баки для ТПВ, які постійно закидає сміттям приватний сектор, який не має права туди його кидати. Це бадилля, гілля, дошки тощо. Також там ще залишається добрий шматок землі для будівництва, можливо, його передадуть «Марс-ЛТД» під подальшу забудову, враховуючи те, що фірма робить все на совість. 

ЧЕХОВА
1957 року запроектованій вулиці у селищі Смирнова присвоїли ім’я письменника Антона Павловича Чехова (жив 1860-1904 рр.). Раніше вулиця тягнулася від Нігинського шосе до Хмельницького шосе. Але перед Олімпійськими іграми 1980 р., які проходили в Москві, вулицю пробили до проспекту Грушевського, бо через дорогу бокової огорожі артбази перенесли частину артбази. Там був штаб, на місці саду і пустиря. А там, де тепер проходить вулиця Чехова, були мочарі, зарослі очеретом та водилися п’явки. У тому місці знаходили дуже багато снарядів часів війни. Вулиця має 2050 метрів, і нумерація йде від Нігинського шосе аж до проспекту Грушевського.

З обох боків на початку вулиці стоять будинки, які мають адресу не вулиці Чехова. З парного боку на Чехова виходить територія храму, вздовж його огорожі церковна громада навела лад, висадила квіти і ялинки. Дерева виросли вже чималі, але якісь негідники зрізали дві ялинки. 

!SAM_4812Аж до Хмельницького шосе там був пустир, згодом велику територію з боку Хмельницького шосе зайняв новозбудований свого часу К-ПЕМЗ. Він займає майже половину цього кварталу, решта залишалася пустирем, але з часом його почали забудовувати, і нині вільного місця там немає, як немає житлової забудови з боку Чехова. З цієї сторони колись був шикарний тротуар, ним прямували кемзівці на роботу, була тут і зелена зона, але з часом асфальт корова язиком злизала, зелена зона не доглянута, хіба що в районі АЗС порядок і чистота.

Лівий бік цього кварталу майже повністю займає приватна забудова. Вздовж їхньої території теж був тротуар, але він дещо позаростав бур’янами, а між дорогою і забудовою велика зелена зона зайнята під городи (самозахоплення). Дорожнє покриття в цьому кварталі хороше, хоча колись тут було просто жахіття. Після кожного дощу дорогу затоплювало, аж доки не зробили зливову каналізацію. Тепер проблем немає, щоправда вздовж усієї протяжності дороги прибардюрна багнюка чітко прослідковується. Та, як не дивно, але на утримання доріг грошей місто не має. 

!SAM_4822Проминувши Хмельницьке шосе, відкривається широчезна дорога до проспекту. У часи, коли виробництво було на підйомі, це мала бути потужна транспортна артерія міста. Вона сполучала спальний район Кам’янця із промисловою зоною, тобто там працювали заводи ДРІ, «Сільмаш», «Продтоварів», «Гіпсовик», були гаражні кооперативи, лісоторгова база, а також із Хмельницької траси можна було відразу потрапити на мікрорайон Жовтневий, не об’їжджаючи півміста. Але заводи повмирали, дорогу зіпсував час. Також занепали і тротуари. Можливо, ними й ходити особливо нікому. Хоча на початку лівої сторони вулиці Чехова збудовано кілька багатоповерхівок. Дев’ятиповерхівка заселена минулого року, це дуже вимучений будинок, який закладав для своїх працівників автоагрегатний завод, але зміна власника призвела до того, що будівництво заморозили. Згодом планували, що цей будинок відбудують під програму «Молодіжне житло», але вона не запрацювала. Згодом будинок продали, але частинка працівників автоагрегатного заводу отримала квартири.

SAM_4793Далі майже півкварталу займає територія артбази, і на розі Чехова та Грушевського залишився захаращений пустир. Там люди тримали городи. Правий бік повністю займає територія артбази. З цієї сторони, як і зліва, широченна зелена зона. Вздовж огорожі артбази колись була стежка, нині вона заросла, ходити там немає кому. Проте там було висаджено березову алею, але негідники деревцята поламали. Їх підсаджували, і нині там з весни починається шелест березового листя. Дорога довгий час була практично не проїзною, але коли з’явилися гроші, частину покриття відремонтували, а частина залишилася в підготовчому стані. Уклали щебенем і так залишили, але від цього довгий час потерпали тамтешні мешканці, адже, незважаючи на те, що дорогу перекрили, автомобілі все одно їздили і зчиняли таку куряву, що в квартирах стояв стовпом пил. Кілька років тому дорогу капітально відремонтували, встановили зливову каналізацію, і тепер вона широчезна та гарна.

Далі вулиця Чехова минає проспект Грушевського і вулицю Індустріальну та тягнеться аж до лісоторгової бази, що неподалік від залізниці. Відрізок дороги від Грушевського до Індустріальної мав статус об’їзної дороги, обабіч знаходлася промислова зона. Тут були гарні тротуари, але нині все захаращено, сюди вивозять сміття. Така ж ситуація і з наступним відрізком Чехова. Нібито артобстріл нещодавно пройшов. Тут вздовж дороги є провалля в землі, немає люків на колодязях, все навколо засипане алебастром, який сиплеться з «Гіпсовика». У цьому районі розташовані гаражні кооперативи, склади, просто неба чиїсь будівельні матеріали. Ходити тут страшнувато.

SAM_4758 SAM_4813


Теги: крокуємо містом, Смирнова

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:








Послуги

Осуществим Вашу мечту материнства. Поможем забеременеть женщине. Наши доноры все проверены по многим параметрам. Обращайтесь ответим на все вопросы
https://donorspermy.com/




Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.