Перейти на мобільну версію сайту


31.05.2019

НАСАМПЕРЕД ДУМАЙТЕ ПРО СЕБЕ

fotoТриває реформа в медицині. Почалася вона з первинної ланки. Зрозуміло, що впроваджуючи щось нове, набивають гудзів, набираються досвіду і відразу виправляють помилки та намагаються вдосконалитися. А в нашому місті, напевне, не ведеться роз’яснювальна робота на рівні первинної ланки, тобто в програмі сімейної медицини. Тут, окрім роздутих штатів, недолугого керівництва, неукомплектованості потрібними речами ще й безвідповідальне ставлення лікарів до пацієнтів, чого апріорі не повинно бути, бо ж медики отримують заробітну платню саме з тих «грошей, які йдуть за пацієнтом». Але цього не цінують, думають, що й далі відбуватимуть на роботі.

Реформа вимагає, щоб пацієнт отримував медичні послуги 24 години на добу 7 днів на тиждень. Для медиків намагаються створити всі можливі умови для нормальної роботи, щоправда не все виходить так, як хотілося, але наразі бодай щось. Та не все гаразд і з обслуговуванням пацієнтів, вони, напевне, не знають своїх прав. Про це свідчать кілька розповідей кам’янчан.

Пару тижнів тому жінка захворіла, у неї підвищилася температура, з’явилася слабкість, загальне знедужання. Вона зателефонувала сімейному лікарю амбулаторії сімейної медицини на Героїв Небесної Сотні. Лікарка відповіла, що зможе прийняти через п’ять діб. Довелося бідоласі на роботі писати заяву на відпустку і самотужки лікуватися. Коли цю історію вона оприлюднила, їй порадили поскаржитися на таке ставлення, але жінка одразу почала лікарку захищати, мовляв, вона не могла прийняти її, бо була за кордоном чи ще десь. І коли її присоромили, вона сказала: «То ж мені ще доведеться до неї звертатися!».

Дуже незрозуміла ситуація, ми вже рік розтлумачуємо в «КЛЮЧІ» правила і умови реформування. Про те, що лікар повинен забезпечити медичну послугу пацієнту, незважаючи де він є. Для цього є замісництво.

Інший випадок теж дуже дивний. Донька викликала до свого старенького батька лікаря додому. Мешкають вони на Підзамче. Сімейна лікарка завітала до дідуся і почала вимірювати тиск через три светри. Було встановлено, що у хворого понижений тиск і прописано лікування. Донька купила ліки і, дотримуючись призначень, дала їх батькові. Замість того, щоб його стан покращився, тиск впав до критичної позначки. Ледве відчухали хворого.

Ще одна пацієнтка, яка роками лікується у невропатолога, тепер до нього потрапити не може, бо її відсилають до сімейного лікаря, а до нього то черга шалена, то запису взагалі немає на кілька днів вперед. Жінка телефонує в реєстратуру, аби зв’язатися з сімейним лікарем, щоб той направив її до невропатолога, але реєстратура сама не записує і з лікарем не зв’язує. «Не потрібна мені консультація сімейного лікаря, мені потрібно до свого профільного, – каже пацієнтка. – То чому я маю бігати по колу тижнями за папірцем і не отримати вчасно медичної допомоги, якої конче потребую?».

Отже, «КЛЮЧ» спробує ще раз пояснити, як себе слід поводити, якщо вас щось не влаштовує.

Кожен пацієнт має право у будь-який момент переукласти договір з іншим лікарем, якщо з тим, з ким людина підписала угоду, його не влаштовує. Кожен пацієнт повинен мати номер телефону свого сімейного лікаря, а не реєстратури чи ще когось. Пацієнт має право у разі гострої необхідності чи просто для консультації зателефонувати своєму сімейному лікарю у будь-який час. Різні призначення, які відносяться до роботи медсестри, повинні проводитися не лише за час прийому в лікаря, а коли це потрібно. Пацієнти не повинні вишукувати когось, щоб робили їм різні процедури і ін’єкції вдома, адже медсестри отримують дуже пристойну зарплату і повинні її відпрацьовувати. Дуже дивно, чому люди не користуються своїми правами, а бояться когось образити і самі від цього страждають.


Теги: медична реформа

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:










Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.