Перейти на мобільну версію сайту


01.11.2019

МОБІЛЬНІ ДОШКУЛЯННЯ ЧИ ЦИВІЛІЗАЦІЯ?

культураЦивілізація і безпардонна поведінка кожного з нас вже зашкалює. Мова йде про таке благо цивілізації як мобільний телефон і без якого нині просто неможливо жити. Він не дає спокійно жити вчителям, лікарям, соціальним працівникам, публічним людям. Ними, через нахабність учнів, які не записали домашнього завдання чи просто хворіють, батьки хочуть навести довідки про своїх чад, хворі та пацієнти, які не уважно слухали призначення щодо лікування чи просто вирішили вже енний раз поспілкуватися, бо немає з ким, бабусі-клієнти соціальної сфери теж можуть зателефонувати у будь-який час до соцпрацівника, щоб скоротати свою самотність. І байдуже їм усім, що хтось відпрацював робочий день і хоче відпочити, що є власна сім’я, яка потребує уваги та піклування, є якісь проблеми, які потребують часу на їхнє вирішення, а людина має відволікатися на десятки таких телефонних дзвінків.

А ще гірше, коли через телефонні дзвінки та різного роду повідомлення розпадаються сім’ї. Напівбожевільна пані, інакше її не назвеш, вирішила самоствердитися, бо у неї депресія, і почала розсилати чужим чоловікам свою фотосесію на вайбер. Директору однієї із шкіл учень вночі шле повідомлення про свої душевні переживання, бо батьків поруч немає чи вони їх просто не чують. Хтось через безсоння з п’ятої ранку починає розсилати різного роду есемески «З добрим ранком», «Смачної кави», «Ура, пітниця!», а хтось просто хоче спати у цей час. А ще багато анонімних дзвінків про те, що твоя друга половинка пішла наліво чи лайливе сповіщення про тебе самого. І найгірше те, що за це жодної відповідальності ніхто не несе, хоча вже існує кіберполіція. Але такими дрібницями вони не займаються.

Тому ми повинні дітей змалечку вчити культурі і правилам користування мобільними телефонами, аби в житті не потрапляти в халепу і бути культурною людиною. Знання і виконання Правил мобільного етикету — це ознака вихованості та культури спілкування людей. 

Ось поради, які допоможуть вам гармонійно поєднувати особисту свободу людини та повагу до інтересів навколишніх:

1. Найперше запам’ятайте, що небажано дзвонити людині з робочих питаннях на мобільний телефон у його вільний час, а саме до початку й після завершення офіційного робочого дня, а також у вихідні й свята. На особисті дзвінки також існують обмеження з 9 ранку до 22 вечора. Якщо все ж необхідно порушити ці правила й подзвонити, краще вибачитися та запитати про можливість говорити з вами, а розмовляти недовго й по суті.

2. Не варто розсилати свої фотографії і своїх дітей чи родичів чужим людям, адже за це можна поплатитися своїм спокоєм і не лише.

3. Коли заходиш у кабінет високопосадовця чи просто в державний заклад безкультурно проривати повітря і слух рінгтоном свого телефону. Тому слід вимикати мобільний телефон там, де є застереження «Будь ласка, вимкніть Ваш мобільний телефон» — наприклад, у літаках чи у медичних закладах.

4. Пам’ятайте, що треба переводити свій мобільний телефон у режим «без звуку» або користуватися послугою «Голосова пошта» у театрах, музеях, на виставках, у кінотеатрах. Ваш мобільний телефон не порушить дійство несподіваним гучним сигналом (рінгтоном).

5. Оберіть такі рінгтони, які будуть приємні вам, і в той же час не турбуватимуть інших.

6. Установіть мінімальну гучність сигналу мобільного телефону, коли ви відпочиваєте разом з іншими людьми, наприклад, у ресторані чи кафе.

7. Сідаючи за кермо, вимкніть гучність телефону і не відволікайтеся на дзвінки та телефонні розмови — це зробить поїздку безпечнішою.

8. Пам’ятайте про переведення вашого мобільного телефону у режим «без звуку» або використовуйте послугу «Голосова пошта» на ділових зустрічах та переговорах, якщо немає інших домовленостей.

9. Якщо під час вистави або в бібліотеці вам терміново необхідно написати текстове повідомлення, вимкніть сигнали клавіатури.

10. Знаходячись в офісі, не забувайте брати з собою мобільний телефон, навіть коли ненадовго залишаєте своє робоче місце.

11. У громадських місцях: магазинах, транспорті, ліфті тощо намагайтеся розмовляти по мобільному телефону максимально тихо та коротко, щоб не заважати іншим своїми розмовами. Бо ж про ваші проблеми зазвичай дізнається уся маршрутка, або усі хто стоїть десь у черзі.

12. Уникайте встановлення таких рінгтонів на свій мобільний телефон, які можуть образити чи збентежити оточуючих (нецензурні вислови, грубі вирази та неприємні звуки).

13. Некоректно використовувати чужі мобільні телефони в своїх цілях та повідомляти їх мобільні номери третім особам без дозволу.

14. Тестування власного телефону на рівень гучності рінгтонів краще здійснювати вдома, а не в громадських місцях.

15. Фотографуючи або знімаючи відео на свій мобільний, поважайте приватне життя інших людей. Запитайте дозволу, перш ніж когось фотографувати або знімати.

16. Більшість сучасних моделей телефонів можуть фіксувати номера, з яких був зроблений виклик, і повідомляти своїх власників про пропущені дзвінки. Якщо вам не відповіли негайно, не треба повторювати виклик — наберіться терпіння й чекайте, коли ваш абонент зможе передзвонити вам.

17. Поважайте право людини на особисте життя — не читайте текстові повідомлення й не переглядайте список дзвінків у чужому телефоні без дозволу. Окрім приватних розмов телефоном наше сучасне життя неможливо уявити у діловій сфері життя, тому є ще й діловий етикет. 

Діловий етикет – це правила і форми найбільш доцільної поведінки, які б сприяли успіху в ділових стосунках.

Завдяки йому багаторазово підвищується оперативність рішень багатьох проблем і питань, немає необхідності писати листи, телеграми, а також здійснювати поїздки в інші установи, міста для з’ясування обставин якоїсь справи. По телефону можна зробити дуже багато, а саме: провести переговори, дати розпорядження тощо.

Дуже часто першим кроком до вкладання ділового договору є телефонна розмова.

У наш час телефон – не лише один із найефективніших засобів зв'язку, а й спосіб налагодження офіційних ділових контактів між установами, спосіб підтримання приватних стосунків між людьми. По телефону здійснюються переговори, домовляються про важливі ділові зустрічі, вирішують численні оперативні питання, що виникають у ході управлінської діяльності, надають консультації, звертаються із проханнями, запрошеннями, висловлюють подяки, вибачення.

Отже, якщо ви людина ділова й цілеспрямована, передбачлива, якщо ви турбуєтеся про власний авторитет, а також престиж своєї фірми і звикли враховувати все до найменших дрібниць, то вироблення певних принципів поведінки у телефонному спілкуванні є просто необхідним і незамінним. Але на жаль вміння говорити по телефону не передається по спадковості. 

SMS ЕТИКЕТ
«У мене сьогодні день повний святкових приголомшень: по-перше, я несподівано для себе дізнався, що став мамою. По-друге, новонароджений вже навчився писати SMS і вже просить грошей. Обіцяє повернути, коли виросте, – повідомляє жартівник».

Але й бувають SMSки, ще й дуже небезпечні для життя і здоров’я людини, коли повідомляється про загибель чи важку хворобу близьких чи родичів, а у отримувача слабка нервова система чи проблеми із серцем. Непоодинокими є і ДТП через те, що водій відволікся на SMS.

Керування транспортом та SMS несумісні! Не читайте та не відправляйте смс повідомлення, якщо ви за кермом, оскільки це може призвести до аварії.

У вас сучасний телефон? Але у інших він може бути старої конфігурації. Старайтесь надсилати лаконічні повідомлення.

Не надсилайте текстові повідомлення сексуального змісту, оскільки вони можуть бути побачені іншими.

Пам'ятайте, що SMS – це текстове повідомлення, тому використання лише символів (наприклад, самайлів) може викликати непорозуміння.

Не пишіть, коли ви розлючені. SMS можуть набути підлості і образи.

Погані новини не повідомляють за допомогою текстових повідомлень, бо це безособовий спосіб доставки повідомлення. Розкажіть про мобільний етикет друзям.


Теги: мобільний етикет

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:










Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.