Перейти на мобільну версію сайту


16.03.2012

Один громадський транспорт – дві розетки

Справжній конфлікт інтересів нещодавно розгорнувся всередині громадської організації «Кам’янецький тролейбус».
Приблизно три роки тому було утворено цю організацію, яка мала на меті об’єднати фанатів запуску в місті тролейбусної лінії.

Впродовж цього періоду щоразу з’являлися інтерв’ю, публікації, замітки, сюжети в місцевих ЗМІ про роботу організації та перспективи розвитку цього виду транспорту. Все говорило про єдність команди та думки:  Кам’янець-Подільському вкрай необхідний тролейбус. Однак наприкінці лютого в одній із місцевих газет вийшло інтерв’ю під назвою «Чи їздитимуть містом електробуси?», яке дав співголова ГО «Кам’янецький тролейбус» Борис Кетлінський.
У своїй розмові з журналістом Борис Сигізмундович зазначив, що громадська організація «Кам’янецький тролейбус» сьогодні сповідує уже не єдиний напрямок, а два. Перший - це відновлення роботи тролейбусної лінії, інший – запровадження в місті електробусу. Прихильником саме останнього й виступає Борис Кетлінський.
В інтерв’ю він підкреслив, що більшість держав світу прийшли до висновку, що екологічна ситуація на планеті близька до катастрофи, і це, в першу чергу, відбувається через викиди в атмосферу газів, які утворилися під час роботи двигунів внутрішнього згорання. Як альтернативу тролейбусу Борис Сигізмундович пропонує розвиток громадського електротранспорту, що працював би на літієвих батареях. Мовляв, нині цим напрямком дуже серйозно займаються у таких азіатських країнах - монстрах економічного розвитку, як Китай та Південна Корея.
Співголова ГО «Кам’янецький тролейбус» наводить приклад того, що суттєвий прорив у плані розвитку такого виду електротранспорту здійснила й Росія. Масштабний проект з переведення громадського транспорту на електродвигун, який працюватиме на літієвих батареях, планується втілити в Сочі до 2014 року, коли там відбудуться Олімпійські ігри. Експериментальні зразки вже їздять Москвою та Петербургом.
Борис Кетлінський підкреслив, що йому вдалося найти контакти із фірмою «Ліотех», яка виготовляє літієві батареї. Керівництво цього підприємства запропонувало програму для впровадження електротранспорту в нашому місті. Сама програма поділена на три етапи. За попередніми підрахунками, вартість проїзду одного кілометра в електробусі коштуватиме 25 коп. Одна заправка одиниці транспорту в порівнянні з бензином дешевша в чотири рази. Також від однієї заправки акумулятора можна проїхати 350 км. Борис Сигізмундович підкреслює, що без державної підтримки цю програму вкрай складно реалізувати.
Інтерв’ю для Бориса Кетлінського не пройшло безслідно. 2 березня на черговому засіданні ГО «Кам'янецький тролейбус» інакодумця виключили з лав організації. Крім того, більшість членів правління прийняли рішення дати відповідь на інтерв’ю «Чи їздитимуть містом електробуси?»
Отож, своїми думками, спеціально для часопису «КлюЧ», діляться члени правління та члени ГО «Кам'янецький тролейбус».
Леонід Рудяк: «Питання розграбування громадського майна під час будівництва тролейбусних ліній ні на хвилину не сайт.jpgповинно виходити з-під контролю ГО «Кам’янецький тролейбус» і громади міста. З такою метою створювалася організація і, відповідно, це питання передбачено одним із пунктів статуту.
Член правління ГО «Кам’янецький тролейбус», ігноруючи збори організації, думку більшості, порушуючи статут, ставить на перший план свої меркантильні інтереси. При цьому використовує ЗМІ, аби лишень просунути на наш ринок дорогі літієво-іонні акумулятори та, відповідно, загубити ідею впровадження в місті екологічного електротранспорту – тролейбуса».
Михайло Костенко: «Назва нашої громадської організації «Кам'янецький тролейбус», а не кам'янецький автобус. Створюючи колектив однодумців, ми передбачали питання продовження будівництва тролейбусної лінії з метою відродження громадського транспорту та зменшення автомобільних викидів у місті. Вести сьогодні мову про автобуси на літієво-іонних акумуляторах немає сенсу у зв’язку з тяжким економічним станом як міста, так і України, відсутністю вимог законодавства України до подібних моделей транспорту тощо. Врешті-решт, куди дівати відпрацьовані токсичні акумулятори?».
Володимир Ревуцький: «Ось такі представники, як Борис Кетлінський, черговий раз заводять рака за камінь, цим самим відволікаючи від головних питань міста: куди поділися 240 млн. грн. під час будівництва тролейбусної лінії? Коли діюча влада притягне до відповідальності осіб, які брали участь у цьому «дерибані»?»
Василь Андрусіннік: «Три роки праці з відновлення проектно-технічної документації на тролейбусну лінію, на розробку маршрутів руху тролейбусів, вибір площадок під депо... і, найголовніше, - спільна праця членів організації – це все коту під хвіст одним розчерком пера?! Я ніколи не зрозумію тих «фанатів», які, використавши своїх колег, що їх навчали, сьогодні з трибуни кажуть «гоп», при цьому ще не перескочивши».
Володимир Грицанчук: «Відсутність «фанатів» (Кетлінського та Ковальчука ) на нарадах ГО «Кам’янецький тролейбус», спілкування з деякими членами організації привело їх ("фанатів") до деградації розуміння розвитку енергозберігаючого та екологічного транспорту. Люди на планеті живуть дуже неефективно - коефіцієнт корисної дії сучасного бензинового двигуна складає 25-30%, дизельного - 40%. Це значить, що більша половина енергії витрачається безцільно. Дорогий автомобільний акумулятор має в собі енергії не більше, ніж у келиху бензину! Сьогодні є набагато новіші та передові розробки в галузі транспорту. Це і досягнення російського вченого та винахідника Нурбай Гуліа, співробітників британської фірми «Fly» тощо.
Щодо екологічних питань, то аналіз німецьких вчених показує, якщо до 2022 року в Німеччині кількість електромобілів збільшиться до одного мільйона, то викиди парникових газів зменшаться на 6%. Але якщо зробити акцент на використанні більш ефективних бензинових двигунів, то можливе скорочення цих викидів на 25%.
Також зменшення негативного впливу на навколишнє середовище за допомогою електромобіля можливе тільки у випадку, якщо необхідні додаткові об’єми електроенергії буде забезпечено за рахунок відновлювальних джерел».
Ось така дискусія розгорнулася між двома таборами ГО «Кам’янецький тролейбус». Можливо, дійсно, нині потрібно переступити через якійсь амбіції та подивитися вперед у плані розвитку громадського транспорту.
Чи можемо ми, громада міста, дозволити собі витрачати кошти на будівництво тролейбусної лінії? Адже будівництво такої інфраструктури для тролейбуса потребує мільйонних капіталовкладень. Зрештою, чи не є тролейбус тим самим «вчорашній днем», який дехто хоче наздогнати сьогодні? Наздоганяти «вчора» з перспективою, що після цього буде легше наздогнати «завтра» - це утопія.
За три роки роботи ГО «Кам’янецький тролейбус» особисто я так і не почув жодного економічного обґрунтування будівництва тролейбусної лінії в нашому місті. Як і до речі, не отримав відповіді на запитання: «А скільки коштів потрібно для будівництва тролейбусної лінії в Кам’янці-Подільському?».
Можливо, нам поки що не варто зачіпатися за новітні технології, які ще не апробовані, не довели свою ефективність та життєздатність. Можливо, й справді, доцільно звернути увагу на автотранспорт з менш енергоємними двигунами?

Теги: тролейбус, транспорт

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:










Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.