Перейти на мобільну версію сайту


19.02.2016

ДЕ ЖИВУ, ТАМ КЕРУЮ

До 1 липня жителі багатоповерхівок мають визначитися із формою управління будинком.

Із 1 липня 2016 року мешканці всіх без винятку багатоповерхівок нестимуть відповідальність за порядок не лише у власній квартирі, а й будинку загалом. Принаймні це регламентує Закон України «Про особливості здійснення права власності в багатоквартирних будинках».

Новий закон руйнує систему ЖЕКів, перекладаючи відповідальність за утримання та управління будинком на його жителів. Чи готові містяни до такого кроку й що потрібно зробити на шляху до його реалізації «КлюЧу» розповіла голова правління Асоціації ОСББ м.Кам’янець-Подільський, голова правління ОСББ «Вікторія-56» Олена Мазур.Олена МАЗУР, голова правління Асоціації ОСББ м.Кам’янець-Подільський

 - Довгий час нас привчали до думки, що наша власність обмежується стінами власної квартири, решту в будинку має зробити «хтось», - каже Олена Юріївна. – Частіше за все функції міфічного «хтось» виконували ЖЕКи, але після процесу приватизації такі установи або перестали виконувати, або частково виконували покладені на них зобов’язання. Основна відповідальність поступово закріпилася за всіма мешканцями будинку. І це правильно. Постійно повторюю, що ваша власність починається зі входу в двір.

- За новим Законом мешканці мають визначитися, хто керуватиме їхнім будинком, але при цьому обов’язковою умовою є створення ОСББ?

- Закон «Про особливості здійснення права власності в багатоквартирних житлових будинках» зобов’язує мешканців до 1 липня або створити ОСББ, або обрати управителя будинку. У разі, якщо ні одного, ні іншого не буде зроблено, орган місцевого самоврядування (у нашому випадку це міська рада) на конкурсних засадах зобов’язаний призначити для кожного такого будинку управителя, або керуючу компанію терміном на один рік із можливістю продовження контракту. За неготовність взяти на себе відповідальність доведеться платити, адже висока ймовірність того, що вартість послуг компанії, яка керуватиме вашим будинком, буде завищеною. Аби відмовитися від послуг ЖЕКу, мешканці на загальних зборах повинні визначитися, яким чином вони в майбутньому будуть здійснювати управління своїм будинком – самостійно, створивши ОСББ, чи за допомогою управителя. Будинкам, у яких є до 20 квартир, особисто б рекомендувала залучити управителя або звернутися до вже створених ОСББ. Для кількох будинків або багатоповерхівки кращими формами управління будуть або створення ОСББ, або Асоціації. Головна мета цього закону – розбудити в жителя будинку почуття власника та відповідальності за власне майно.

- Пам’ятаю, колись існувала норма, за якою попередній балансоутримувач перш ніж передати будинок, повинен був зробити там капітальний чи поточний ремонт. Чи зберіглася вона?

- У новому законі з 1 липня вилучена норма щодо першого капремонту в ОСББ за рахунок попереднього балансоутримувача, як це було раніше. Скасовані будь-які види дотацій з бюджету для постачальника послуг на утримання житла та капітальний ремонт. Наразі розроблені типові протоколи та статути, передбачена процедура списання будинків із балансів ЖЕКів.

- Чи зміниться за таких умов квартплата?

- Із 1 січня 2016 року введено в дію норму заборони органів місцевого самоврядування встановлювати тарифи нижче економічно обгрунтованих. Зауважу, що тарифи в нашому місті не переглядалися з 2011 року. Вартість утримання 1 кв.м будинку з ліфтами становить 1,59 грн, без ліфтів – 1,27 грн. На загальних зборах власники будинку вирішують, яким буде внесок (тариф чи квартплат) за утримання будинку та прибудинкової території. У тариф на управління має входити: санітарно-технічне обслуговування будинку, поточний і капітальний ремонт, винагорода управителю.

- Новим Законом скасоване таке поняття як кворум, тобто тепер для проведення загальних зборів не потрібно присутності 50% + 1 мешканця будинку. Чи не призведе це до того, що жителів просто ставитимуть перед фактом про прийняття тих чи інших рішень?

- Дійсно, поняття кворуму скасоване, а встановлене так зване голосування по квадратних метрах, тобто власник трикімнатної квартири може більше впливати на прийняття рішення, ніж однокімнатної квартири. Проте на загальних зборах мешканці всього будинку самостійно вирішують, як будуть голосувати – «по квадратних метрах» чи «один голос – одна квартира». Головне в цьому випадку – персональна відповідальність кожного. Для цього законодавець створив такий механізм: якщо під час зборів рішення не набрало достатньої кількості голосів, то в ініціативної групи зборів є ще два тижні на письмове опитування мешканців будинку. Загальне рішення приймається за результатами зборів та письмового опитування. Зауважу, що власники нежитлових приміщень (комерційні структури) у будинку на рівні зі всіма несуть відповідальність за утримання будинку, мають право брати участь у загальних зборах та зобов’язані сплачувати членські внески.

- Що сьогодні мають зробити мешканці будинку, які ще не мають ОСББ?

- У першу чергу, створити ініціативну групу. Потім - провести роз’яснювальну роботу, сформувати список усіх співвласників житлових/нежитлових приміщень багатоквартирного будинку із зазначенням розміру площі. Запит щодо співвласників направляє ініціативна група (до запиту прикріплюється копія протоколу створення такої групи). Якщо будинок старий, звертайтеся в ЖЕК або БТІ, якщо новий (побудований після 2012 р.) – у відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби. Другий крок – підготовка Статуту, він має бути створений у відповідності до Типового статуту, але й може мати інші положення. Щоб вони не суперечили вимогам чинного законодавства, варто проконсультуватися з юристом. Із кінцевим варіантом статуту мають ознайомитися всі співвласники приміщень у будинку. Третій крок: роздати запрошення на установчі збори всім, хто є у списку співвласників житлових/нежитлових приміщень. Текст запрошення повинен містити день, час, місце та порядок денний проведення установчих зборів.

Запрошення потрібно розіслати рекомендованим листом не менш ніж за 14 днів до проведення установчих зборів, або ж особисто вручити під розписку. Усі відомості про проведення установчих зборів мають бути внесені до протоколу установчих зборів. Рішення щодо питання, з якого проводиться голосування на установчих зборах, вважається прийнятим, якщо за нього проголосує «За» більше 50% площі житлових/нежитлових приміщень, які належать співвласникам вашого будинку. Якщо рішення порядку денного не набрало «За» більше 50% площі, ви маєте 15 днів для проведення письмового опитування. Опитуйте лише тих співвласників, які не голосували. Результати опитування необхідно внести до протоколу установчих зборів та підвести загальні підсумки.
ОСББ вважається створеним із моменту державної реєстрації. Для цього необхідні такі документи: два екземпляри Статуту, прийнятого на установчих зборах; два екземпляри протоколу установчих зборів; заява про державну реєстрацію.

Більш детальну інформацію та роз’яснення кам’янчани можуть отримати, звернувшись до ГО «Асоціація ОСББ, ресурсний центр підтримки та розвитку ОСББ», який знаходиться за адресою: просп.Грушевського, 56. Тел.: 5-05-39, 067-425-9280 (з 10:00 до 16:00).

Теги: ОСББ, Олена Мазур, Асоціація ОСББ

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:










Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.