Перейти на мобільну версію сайту


28.07.2017

ШОВКОВИЙ ДОГЛЯД І ЕКСКЛЮЗИВ

майстер-1Кам’янець – місто не лише туристичне, а й ремісниче. Кількість майстрів, що займаються власною справою, приємно вражає. Ляльки-мотанки, аксесуари зі шкіри, різноманітна вишивка, мило, косметика, прикраси ручної роботи, посуд, картини і смаколики – всього й не перелічиш. Вироби багатьох з них відомі не лише в Україні, а й користуються шаленою популярністю за кордоном. З однією із таких мисткинь сьогодні й поспілкуємося. Знайомтеся, Юлія Мрачковська – виробник натуральних косметичних засобів, які мають власний бренд «SHOVKOVA».

Родом із Кам’янця-Подільського, дівчина закінчила 9-ту школу та факультет журналістики К-ПНУ, та доля з дитинства підказувала їй шлях до майбутнього.

– Ми жили недалеко від річки, і бабуся Надія частенько водила нас у каньйон на екскурсії, – пригадує майстриня. – Під час таких прогулянок ми дізнавалися багато нового. Вона розповідала про кожну квіточку і рослинку, які зустрічалися на нашому шляху, а як трохи підросли, почали змальовувати їх у зошит. Саме від бабусі я зрозуміла єдину й просту річ – займатися можна будь-чим, головне, щоб це приносило задоволення. Вона реально кайфувала від того, що робила – й не важливо, куховарила чи щось ремонтувала. До 6 класу постійно читала нам із сестрою казки. Я страшенно не любила книжки, а після 6 класу почала читати запоєм. Коли прийшла до школи, то, чесно скажу, не знала такої казки, як «Ріпка». У дитинстві нам її просто ніхто не читав, узагалі не читали звичайних казок. Натомість, ми знали міфологію – індійську, а згодом єгипетську, всіх їхніх богів. Згодом Індія зачепила не лише міфами, а й культурою, звичаями, побутом. Я почала цікавитися їхніми травами й рецептами.

майстер– Повільно, але впевнено йшла до мети?

– Я не знала, чим точно хочу займатися. Ще під час навчання мала трохи практики в місцевому виданні «Ділове місто», пізніше писала огляди рок-фестивалю для київської організації «Інший світ». Коли закінчила університет, то в один день святкувала й отримання диплома, і власне весілля. Через півроку випадково по оголошенню влаштувалася на роботу піар-менеджером у готель «7 Днів» – мене цікавило все, пов’язане з рекламною, маретингом, брендингом. Пропрацювавши півроку, зрозуміла, що такої роботи, як шукаю, тут не знайду.

Мені страшенно нудно сидіти без діла, тож я ще плела з бісеру і робила прикраси, довгий час серйозно гравіювала по склу. У всьому самоучка, бо хочеться все спробувати.

– Як до таких частих змін діяльності ставляться Ваші рідні?

– Дуже спокійно, за що я їм надзвичайно вдячна. Вони підтримують мене у всіх починаннях і це, напевне, головне. Мій чоловік Олексій також майстер, він гончар. Пам’ятаю, як ще до заміжжя він подарував мені насадки для гравера, і це був найбільш значимий подарунок за всі попередні. Підтримка близьких людей надзвичайно важлива, це як своєрідне натхнення.

майстер-2– Із гравера в косметологи, без жодної на те освіти. Це взагалі можливо?

– Немає нічого неможливого, якщо ти по справжньому чогось хочеш. Косметикою почала займатися після народження доньки Тіни. З появою дитини все почало мінятися – на перший план виходили питання, якими раніше особливо не переймалася. Наприклад, екологічності й безпечності продуктів. Почала шукати альтернативні варіанти миючих засобів – мила, шампуні, прального порошку. Спочатку була сода – нею чистила все в будинку, навіть мила голову. Експериментувала безбожно.

Після цього випадково в Інтернеті знайшла мильний горіх – це така рослина, яка росте в Гімалаях. Саме відвар з мильного горіха і став тією основою для миючих засобів. Перший мій шампунь – це відвар з горіха і трав (кропиви, листя берези, шишки туї, хміль, хвощ і ромашка). Його тестували всі. Шампунь чомусь мав насичений запах моркви.

майстер-3Тоді подумала: а це гарна ідея для декретної відпустки – мати заняття, яке приносить задовлення й, знову ж таки, вивчати щось нове. Як сьогодні пам’ятаю той день, коли сказала чоловікові, що хочу цим займатися. Він лише знизав плечима, мовляв, якщо подобається, то чому би й ні.

– На одній із виставок-ярмарок Ви навіть їли власноруч приготовлену маску для волосся, у такий спосіб підтверджуючи її натуральність. Невже не використовуєте жодних хімічних складових?

– Усі активи кремів натуральні й не містять хімічної складової. Використовую лише нерафіновані олії. Щодо концентрованих екстрактів, то принципово не використовую тваринних витяжок чи масла. Ми з чоловіком вегетаріанці. Разом з цим, не засуджуємо когось за вживання м’ясної їжі, кожен визначає свої пріоритети в житті.

Узагалі круто, що можна ось так просто взяти і з’їсти свій косметичний продукт, бо я знаю, що входить до складу кожного виробу. Відсотків на 90% моя продукція їстівна.

майстер-4– Ви самі пишете рецепти для шампунів і кремів, чи шукаєте десь чужі?

– Усі рецепти власні, у кожного з них серйозний тест на виживання. Маю електронні ювелірні ваги. Спочатку рецепт пишу на чернетку, потім готую шампунь, крем чи маску, готовий продукт у родині тестують усі, незалежно від бажання (сміється). За час моєї роботи було кілька разів, коли мені повернули продукцію – крем не підійшов, бо викликав алергію. Але ми знайшли інші компоненти, які не викликають алергічну реакцію. Дівчина й сама не знала, що її шкіра чутлива до певних рослин. Узагалі, подобається займатися ексклюзивом. Люблю складні замовлення, коли є зв’язок із клієнтом, бажання його зрозуміти.

Головна фішка продукції «SHOVKOVA» в тому, що готую продукцію на відварах трав, які збираю власноруч. Я бачу, де вони ростуть, який вигляд мають, як висушені та інше.

– Що сьогодні пропонує клієнтам бренд «SHOVKOVA»?

– Перш за все, це шампуні, з яких усе починалося, та маски для волосся. Готую для різних типів, із різних складових. Виготовляю кремову продукцію – маю багато різновидів кремів для обличчя, креми для рук, скраби для тіла, серуми (сиворотки для обличчя), блиски для губ, дитячі шампуні, дитячий антисептичний гель з ефектом загоювання дрібних ран. На кожен продукт діє піврічна гарантія, за умови правильного зберігання.

майстер-5– А як щодо цінової політики?

– Зрозуміло, що натуральність – недешеве задоволення, але одного продукту надовго вистачає. Найдорожчий – серум, 10 мл якого коштує 210 грн. Ціна 200 мл дитячого шампуню 70 грн. Півлітрова банка шампуню для дорослих кош­тує 200 грн, маски – 180 грн. Щодо масок, то основим складником є змелені в пудру сім індійських трав. Багато компонентів доводиться замовляти, той же мильний горіх, вартість якого немала.

– Є, можливо, продукція, за реалізацію якої Ви би не взялися?

– Так, це миловаріння. Не хочу робити тверде мило, тим паче, що в нашому місті є декілька вправних миловарів, які на відмінно виконують свою роботу. Узагалі нас дуже згуртували ярмарки майстрів, що вже кілька разів проходили в Кам’янці. Люблю, коли майстри обмінюються своїми товарами, коли є розуміння і підтримка. 

– А про що мрієте?

– Напевне, про визнання. Щоб бренд «SHOVKOVA» користувався популярністю і був впізнаваний. Що ще потрібно для щастя майстру?


Теги: майстриня, Юлія Мрачковська

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:










Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.