Перейти на мобільну версію сайту


18.05.2018

ЩОБ НЕ НАЛОМАТИ СПИСІВ

нарада14 травня пройшла нарада з питань впорядкування механізму надання послуг з утримання внутрішньобудинкових мереж теплопостачання, холодного та гарячого водопостачання, водовідведення та оплата цих послуг у зв’язку з прийняттям Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

Українців знову чекає чергове потрясіння і стосується воно того, що на наші з вами плечі держава перекладає все, що можливо й неможливо, скоро й за повітря будемо платити. Хоча ми самі цього хотіли, коли тримали курс на ринкову економіку. А ринок живе за своїми правилами, де за все потрібно платити, ніхто задурно нічого не дасть, а ще й наварити хоче.

Отже, планується надавати всі перераховані вище блага до будинку, на якому встановлювати лічильники комерційного обліку – води, тепла, газу. Це означає, що добросовісні користувачі будуть платити за тих, хто утримує квартирантів, у кого є зареєстровані особи, хто вночі пече пиріжки та смажить чебуреки, а також платитимуть за втрати. Тобто, держава змушує не контролюючі органи контролювати, а перекладає це на плечі самих мешканців. Бо ж ніхто не піде і не «стукне» на сусіда, а от вже коли сусід лізе в твою кишеню, тоді й почнеш приводити все до ладу. Також люди змушені будуть дбати про внутрішньобудинкові мережі, бо раніше вони були нічийними, а тепер за ними необхідно слідкувати, щоб вони відповідали нормам, щоб їх вчасно лагодили, бо ж якщо прорве трубу, то за ту водичку, яка втекла, доведеться всім порівну заплатити. 

Ось як коментують у Мінрегіонбуді зміни в законодавстві: «Основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов’язки регулюються Законом України «Про житлово-комунальні послуги». Відповідно до ст.1 Закону, житлово-комунальні послуги – результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил. Статтею 13 Закону визначено, що, залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на комунальні (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо); послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо). Статтею 19 Закону відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.

Окрім того, відповідно до Постанови Кабміну №529 «Про затвердження Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», до Типового переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій входить технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем. Виконавець зобов’язаний зокрема здійснювати технічне обслуговування та ремонт внутрішньобудинкових мереж, вживати заходів щодо ліквідації аварійних ситуацій, усунення порушень якості послуг у терміни, встановлені договором або законодавством.

Технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації та витрати на виконання цих робіт здійснюються, відповідно до законодавства. Тут теж може бути казус, адже випадуть з утримання дитячі і спортивні майданчики та майданчики ТПВ, бо ж зазвичай вони облаштовуються на кілька будинків. Як їх розподілити – питання риторичне. Щодо технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем, то воно теж ляже на плечі мешканців.

Відповідно до ст.31 Закону, виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів. Механізм формування тарифів на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій визначено Порядком, затвердженим постановою Кабміну №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги». Відповідно до п.13 Порядку, витрати з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення і зливової каналізації та з ліквідації аварій у внутрішньо-квартирних мережах визначаються за кожною інженерною системою окремо.

У разі виконання робіт з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем субпідрядним способом витрати визначаються, згідно з договорами, укладеними між виконавцем та субпідрядниками. Також слід зазначити, що ч.3 п.8 Порядку формування тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення визначено, що витрати на технічне обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем включаються до складу тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкової території.

Беручи до уваги вищезазначене, обов’язок щодо утримання в належному технічному стані, здійснення технічного обслуговування та ремонту внутрішньобудинкових мереж, вжиття заходів щодо ліквідації аварійних ситуацій слід відносити до обов’язків виконавця послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій».

У нашому місті вже є кілька прецедентів з цього приводу. Голови ОСББ вивели будинки на Нігинському шосе, 25 та Дружби народів, 8 (а Космонавтів, 6 у стадії підготовки) з обслуговування постачальника послуги, тобто КП «МТВЕ» та узяли під свою опіку. Але коли людей почало затоплювати каналізацією, коли почало рвати труби і потрібно було негайно це усувати, то управлінець самоусунувся, а мешканці почали нарікати на аварійні служби, які не зобов’язані рятувати їхнє житло. Тому що за це вже відповідальність взяла на себе управлінська кампанія.

Наразі вирішено не поспішати і не ламати списів, а подивитися, як це робитися в інших містах і тоді самим приймати рішення.


Теги: брифінг по ЖКХ

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:










Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.