Перейти на мобільну версію сайту


16.12.2016

ЗАМІСТЬ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ, ПРОКЛЬОН В ОБЛИЧЧЯ

aptekaДо нас в редакцію звернулася дружина учасника АТО Алла Короткова з приводу того, як над нею познущалися в аптеці. Ми вирішили перевірити цю інформацію і разом із нею завітали в аптеку. І дійсно, працівники поводилися як господарі цього життя, довели жінку до гіпертонічного кризу. У хамській формі вони спілкувалися і з автором цих рядків. Я навмисне не представилася журналістом, щоб побачити справжню картину, що може відбуватися зі звичайною людиною, коли відстоюються корпоративні інтереси. Було досить прикро від побаченого і почутого.

Ось що пише нам і до приватного підприємця Алла Анатоліївна:

«11 листопада я прийшла в аптеку «Мега», що на просп.Грушевського, щоб купити собі механічний тонометр. Продавчиня мене відговорила від механічного, мовляв, всі працівники цієї аптеки користуються лише ними і наполягла на придбанні саме електронного. Я розгубилася, в мене піднявся тиск і погодилася на вмовляння. Але коли принесла апарат додому, зрозуміла, що ним користуватися незручно, він постійно дає похибку при вимірюванні від 20 до 35 одиниць. А це дуже багато. Через 5 днів я вирішила його повернути назад або замінити на механічний. Натомість без моєї згоди і мого прохання продавець відправив тонометр на експертизу. Хоча пообіцяли мені через кілька днів зробити заміну на механічний, який коштує дещо дешевше і вимірює з більшою точністю. Мова про неналежну якість з мого боку не йшла, а лише про те, що він для мене незручний, і я не можу ним користуватися, бо він дає неправильні покази . Коли я прийшла у сподіванні, що тонометр мені замінять на механічний, завідувачка аптеки почала мені тикати висновком експертизи і відмовляти у заміні. Вона провокувала мене своїми висловами. Коли я захотіла написати заяву на адресу керівництва, ця пані відмовилася назвати ім’я, до кого звертатися. Коли я почала наполягати, в неї почалася незрозуміла істерика, і вона почала погрожувати викликом державної служби охорони, та коли зрозуміла, що я не поступлюся, дала листок паперу, щоб я написала скаргу на ім’я генерального директора аптечної мережі «Мега». Поки я писала заяву, працівниця викликала охорону, та поки ті їхали, вона почала клясти мене, що я ніколи не вилікуюся, я ж, у свою чергу, відповіла їй тим же. Остерігаючись, що зі мною охорона може будь-що зробити, я викликала поліцію. Коли прибула охорона і поліція, працівниця почала мене оббріхувати, я вимагала, щоб дали можливість проглянути запис з камери спостереження. Такої можливості я не отримала. Мені стало недобре, і я вирішила піти з аптеки, залишивши працівниці свою скаргу, але я невпевнена, що моя скарга дійде до адресата.

Відповідно до чинного законодавства, покупець за договором роздрібної купівлі-продажу може вимагати повернення грошей не лише в разі продажу йому товару неналежної якості, але й у випадку продажу товару належної якості. У ст.707 ЦК України мова йде саме про дії покупця в разі придбання товару належної якості. Аналогічна норма міститься і в ст.9 Закону України «Про захист прав споживачів», де зазначається, що споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний ним за призначенням. А далі вказано, що перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабміном.

Відповідно до Переліку товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), затвердженого Постановою Кабміну від 19.03.1994 р. №172, не підлягають обміну (поверненню), зокрема, продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни та низка непродовольчих товарів. Для чіткого розуміння слід зазначити, що належною якістю товару, роботи або послуги вважається властивість продукції, яка відповідає вимогам, встановленим для цієї категорії продукції у нормативно-правових актах і нормативних документах та умовам договору із споживачем (п.13 ст.1 Закону України «Про захист прав споживачів»). 

Медична техніка є непродовольчим товаром, тому тут діють правила і про обмін товару належної якості, але лише у тому випадку, коли така медична техніка призначається для особистого, домашнього або іншого використання, не пов’язаного з підприємницькою діяльністю. Наприклад, якщо особа купує механічний пристрій для вимірювання артеріального тиску з метою власного використання в домашніх умовах, то вона має право протягом 14 днів з моменту отримання товару обміняти цей пристрій на аналогічний, якщо перший не підійшов їй за розміром, кольором тощо чи з інших причин не може бути використаний за призначенням. Відповідно до ч.1 ст.9 Закону України «Про захист прав споживачів», обмін товару належної якості здійснюється, якщо він не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром. Тому це слід мати на увазі, бо за відсутності зазначених умов чи розрахункового документа продавець має право відмовити покупцю в проведенні обміну товару.

Враховуючи вище викладене та наявність документа про оплату, наявності цілими всіх пломб та вчасного звернення до продавця прошу повернути мені гроші за прилад, який мені не підходить для користування. На заяву прошу надати мені письмову відповідь у термін, визначений законом. Залишаю за собою право звернення до суду в разі негативного вирішення мого питання.

Таку заяву я в присутності двох свідків в аптеці намагалася вручити завідувачці, проте замість того, щоб узяти її і передати адресату, тобто приватному підприємцю, завідувачка в якої, до речі, як і у всіх працівників на бейджику не було зазначено ні імені, ні прізвища, почали висміювати мою заяву та відправляти мене до адвоката, щоб він написав мені скаргу. Бо на її думку, текст моєї заяви нагадував їй скаргу. Коли всі перечитали поданий мною текст, він, зрозуміло, їм не сподобався, і вони відмовилися приймати, як і відмовилися надати можливість зв’язатися з приватним підприємцем. Знову почали погрожувати викликом державної служби охорони, але я знову ж таки викликала поліцію, щоб правоохоронці зафіксували протиправні дії працівників аптеки. Поки наряд їхав на виклик, з мене знову почали знущатися і провокувати на скандал. У мене знову піднявся тиск і я вже нічого не хотіла, але група підтримки, з якою я прийшла, наполягла дочекатися поліції і вже цього разу написати заяву про знущання і приниження моєї гідності, а також про образу моєї доньки, з якою я прийшла в аптеку. До слова, коли ми переступили поріг закладу, там на стільці, майже посеред залу, сиділа родичка однієї з працівниць і на захист аптекарів облаяла мою доньку, теж принижуючи її честь і гідність, бо їй не сподобалася її зачіска. Коли прибув поліцейський наряд, працівники знову почали оббріхувати мене і висміювати мої дії. Вони хизувалися, що здобували сім років освіту і добре знають, як поводитися з покупцями. Я вважаю, що таких «фахівців» взагалі не можна підпускати до роботи з людьми, бо вони не вміють себе поводити і взагалі таким не повинно бути місця в медицині.

Коли поліціянти почали складати протокол, одна з працівниць попросила в мене копію паспорта і документ про оплату тонометра та зробили мені «милість», пообіцявши повернути гроші за тонометр. У той же час обурюючись, що вони й так беруть ці витрати на себе, бо ніяк найменування цього товару не можуть повернути в комп’ютер.

Отже, якщо порушують ваші права споживача, насамперед ви повинні з заявою звернутися до керівника установи. Якщо вашу заяву відмовляються прийняти, вам потрібно знайти двох свідків і в їхній присутності написати про відмову прийняття від вас заяви. Свідки мають записати свою адресу і контактний телефон. Далі споживач має звернутися в обласне управління Держпродспоживслужби із заявою про неправомірні дії керівництва установи і додати копії всіх документів. Крім того, необхідно зробити запис у книгу скарг закладу.

Зрозуміло, що дисциплінований та добросовісний продавець може сам оперативно усунути негативні моменти. Для інших продавців необхідні заходи примусового впливу. Тому важливе значення для споживачів має встановлення ефективного механізму відновлення їхніх порушених прав. Для цього в законодавстві передбачаються відповідні санкції щодо продавців (виробників, виконавців) та певний порядок задоволення вимог споживачів.

У сфері порушення прав споживачів законодавство України передбачає:
- цивільно-правову відповідальність (ст.711 ЦК України, ст.14, 17 Закону України «Про захист прав споживачів»);
- адміністративно-правову відповідальність (ст.155-155-2, 156, 156-1, 157, 159, 160, 160-2, 167-172-1 та інші норми КУпАП);
- фінансово-економічну відповідальність (ст.23 Закону України «Про захист прав споживачів»);
- кримінальну відповідальність (ст.225-227 КК України) та інші примусові заходи, спрямовані на захист прав споживачів-покупців.

Тому не здавайтеся в боротьбі за свої права.

P.S. Не знаю жодного лікаря, який би користувався електронним вимірювачем тиску. Тож насамперед, коли хочеш придбати щось, порадься не з продавцем, який зазвичай тобі втюхує щонайдорожчу річ, а поцікався в людей, які вже мають такий товар.

   

Теги: нам пишуть, аптека

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:








Меблі

Ексклюзивні вироби з акрилового та кварцового каменю Staron®, Radianz®:
кухонні стільниці, барні стійки, рецепції;
сходи, підвіконня, басейни
Та багато інших елементів інтер’єру за вашими побажаннями




Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.