Перейти на мобільну версію сайту


20.03.2015

З ДРУГОЇ СПРОБИ ПЛЮС 50 КОПІЙОК

З 22 березня, за проїзд у міському транспорті доведеться платити 3,50 грн.

Зростання цін на товари та послуги потягнуло за собою збільшення вартості проїзду й у маршрутках. Першими за цю справу взялися водії, що облуговують Колибаївський напрямок. Незважаючи на те, що люди почали бунтувати, маршрутників це не спинило, навпаки, хвиля Проїзд у міських маршрутках - 3,50 грнтранспортної рішучості докотилася й до міста.

Цей тиждень був особливо гарячим та розділив людей на тих, кому возити нерентабельно, й тих, кому краще ходити пішки, аніж їхати.

У РАЙОНІ ПОТЕРПАЮТЬ

І якщо в місті незначну відстань ще якось подолаєш на власних двох, то жителям сільської місцевості з цим не пощастило. Аби дістатися до Кам’янця, доводиться викласти з кишені не одну гривню.

Наразі, відповідно до розпорядження Хмельницької ОДА, мали б діяти тарифи, за якими 1 пасажиро-кілометр становив 40 коп. Мали б, але перевізники, зачувши про появу проекту розпорядження, за яким обласні чиновники планують збільшити вартість 1 пасажиро-кілометра до 54 коп., самовільно підняли плату за проїзд.

Тарифи ще не вступили в законну силу, а селяни вже платять по-новому. Попередити перевізників про незаконність їхніх дій взялися районні чиновники на спільній нараді, яка відбулася під головуванням в.о. голови РДА Анатолія Кріля.

Анатолій Тихонович просив перевізників дочекатися законного рішення про зміну тарифу й не возити людей за завищеними цінами, інакше районна влада буде змушена розривати договори з недобросовісними водіями.

У відповідь маршрутники почали скаржитись на те, що більше не в змозі їздити собі в збиток.
Анатолій Кріль і сам став на їхній захист: «У неділю їхав маршруткою до Крушанівки, то водій, що возить людей до Старої Ушиці, виїхав з автовокзалу повний, у Кульчіївцях вийшло п’ятеро, ще декілька у Вихватнівцях та Крушанівці, і на кінцеву він повіз трьох чоловік. Хіба багато так заробиш?».

Зрозуміти районних перевізників можна, їм таки непереливки. Мало того, що немає нормального транспортного сполучення, від більшості доріг залишилися тільки назви, та й часто-густо доводиться катати напівпорожню маршрутку - є люди чи немає, мусиш їздити згідно з визначеними за графіком рейсу годинами.

ЯКИЙ ТРЕБА, ТАКИЙ ТАРИФ

Та зовсім інша ситуація у міських перевізників. Попри те, що минулого тижня виконком не затвердив запропоновану маршрутниками скореговану вартість проїзду в 4 грн, вчора міська влада здалася під натиском і ухвалила рішення, за яким вартість проїзду в маршрутці з 22 березня становитиме 3,50 грн.

Голова спілки перевізників Микола ЧайковськийЯк пояснюють міські чиновники, перевізники надали їм розрахунки, за якими й було встановлено таку ціну. Щоправда, досі не відомо, звідки бралися ці цифри, якщо переважна більшість перевізників перебуває на спрощеній системі оподаткування й не веде облік пасажиропотоку. Останній є чи не головною складовою в обчисленні тарифу.
Якщо відштовхуватись від офіційних розрахунків, які надали в міську раду перевізники, то можна за методикою розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженою Мінтранспортом, визначити, яким має бути тариф на перевезення в місті.

Він визначається за наступною формулою: Т-(S+П)-Д:Q, де S - планова річна собівартість послуг; П - плановий річний прибуток; Q - запланований річний обсяг перевезень; Д - планові річні чисті доходи від інших видів діяльності.

За підрахунками маршрутників, планова річна собівартість їхніх послуг становить 51015476 грн. Щодня на міські маршрути виїжджає 165 маршруток, які загалом здійснюють 1449 оборотних рейсів. У середньому, за словами перевізників, за один оборотний рейс вони перевозять 32,4 пасажира (90% завантаженості). Хоч ще тиждень тому водії переконували громадських активістів, що завантаженість пасажиропотоку знаходиться на рівні 75%. Невідомо, з яких причин департамент економіки подав розрахунки, у яких вказано, що перевізники возять лише 300 днів на рік, але за цей час перевозять 14084280 пасажирів. Дотримуючись формули, та закладаючи плановий річний прибуток на рівні 10%, обчислюємо, що тариф і дійсно має бути на рівні 4 грн.
Але, як кажуть, є одне «але» - це кількість пасажирів, яких перевозять за один оборотний рейс. Відверто, не бачила ще жодної міської маршрутки, яка має 18 посадкових місць, і яка би їхала з одного кінця в інший із сталою кількістю пасажирів. Це не районні перевізники, які в основному з початкової до кінцевої зупинки везуть сталу кількість людей. Міський пасажиропотік напрочуд мобільний.

Якщо порахувати, то, наприклад, просторі «Богдани», за яким завод-виробник закріпив 33 місця зі стоячими, за один оборотний рейс при завантаженості в 90% можуть перевозити 59,4 пасажира.
За таким показником тариф на пасажирські перевезення міняється кардинально й падає до позначки в 2,17 грн. При цьому, повністю враховані витрати, які несе перевізник, навіть закладений прибуток на рівні 10%.

Зрозуміло, що вартість пального суттєво зросла, та коли вона зменшиться, чи будуть маршрутники зменшувати ціну на проїзд? Навряд чи, принаймні, особисто такого прецеденту не пам’ятаю.

Теги: маршрутки, пасажирські перевезення

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:










Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.