Перейти на мобільну версію сайту


14.10.2016

ТЕЩИН ЯЗИК ТРЕБА ВІДРІЗАТИ

12 жовтня, близько 08:00, на 271 км автодороги Житомир-Чернівці сталася ДТП. Зіштовхнулися пасажирський мікроавтобус «MERSEDES SPRINTER», у якому їхало близько 20 пасажирів, та вантажний автомобіль «DAF» із причепом. «DAF» на повороті склало «в ножниці», і він зіштовнув на узбіччя, прорвавши дорожню стрічку, маршрутку. 

Троє пасажирів маршрутки загинули на місці трагедії.

Як повідомив головний лікар станції екстреної медичної допомоги Мирослав Коломий, 43-річний чоловік помер у кареті швидкої по дорозі до лікарні. На місці події працювало 7 бригад швидкої допомоги, які доправили 4 дітей і 7 дорослих у міську лікарню, 6 із них перебувають у реанімаційному відділенні. Троє людей відмовилися від медичної допомоги на місці події, адже обійшлися лише переляком. У решти потерпілих численні кровотечі, черепно-мозкові травми, пошкодження внутрішніх органів, забої головного мозку.

аваріяЯк нам стало відомо, маршрутний автомобіль був незаконно переобладнаний на пасажирський та перевозив людей без будь-яких документів на цей маршрут. Серед постраждалих - четверо дітей, віком 15-17 років, троє з них у супроводі вчительки інформатики міського ліцею їхали на конкурс з інформатики в Хмельницький. Серед них двоє учнів із НВК №7 та один із ліцею. Лише один із школярів не постраждав. У вчительки - тріщина кістки тазу, двоє інших дітей з політравмами. Ще одну, 17-річну дівчинку, прооперовано.

У цій ситуації оперативно і фахово спрацювали медики, відразу діяло 4 операційні хірургічні бригади. Слід віддати належне громадській позиції і лікарській небайдужості власника приватного медичного центру «Грааль-життя» Олегу Довганю, який сам запропонував допомогу, і його лікарі провели необхідні обстеження, що дало можливість, не втрачаючи дорогоцінний час, успішно провести операції.

Шкода, дуже шкода всіх... Чомусь ми не дбаємо про власну безпеку, постійно сподіваємося на «якось буде». Самі ж сідаємо в переповнені маршрутки, в невстановлених місцях, тобто не на автовокзалах і без страхового поліса. Якби вчителям оплачували відрядження, то, впевнена, що педагог не везла би на сумнівному транспорті дітей, а взяла б квитки в касі, щоб потім була можливість повернути за них витрачені кошти. Крім того, лікування б оплачував перевізник, або його страхова компанія.

Але повернемося на місце аварії – Тещин язик, якого бояться водії всіх держав, котрим доводиться долати цей шлях. 271 км - це поворот, на якому здебільшого трапляються ДТП. Зазвичай водії не дотримуються швидкісного режиму, і їх кладе на бік у разі, якщо немає зустрічного транспорту, а якщо є, то...

Уже багато років питання про цю небезпечну ділянки дороги піднімають на всіх рівнях. Це ж скільки ще потрібно смертей і хто має загинути, щоб на цю ділянку дороги звернули належну увагу й зробили її безпечною?! Кілька років тому почали розчищати захисну смугу між лісом і дорогою, напевне, щоб пробити пряму дорогу без цього небезпечного повороту, але... віз і нині там, на Тещиному язиці, де гинуть люди. Минулого тижня загинула в автокатастрофі загинула дівчинка, її мама від травм померла в реанімації через кілька днів. Отже, всього за два тижні Тещин язик відібрав шість життів.

І далі він продовжує відбирати життя. Як повідомили патрульні поліції, за останніх кілька років на цьому відрізку дороги сталося близько двох сотень аварій, більше сотні людей отримали тілесні ушкодження різного ступеня важкості. Основна кількість ДТП трапляється із великовантажними автомобілями на спусках через занос причепів чи кузовів на смугу зустрічного руху. 

Досвідчені далекобійники намагаються оминати Тещин язик десятою дорогою. Спроби не однієї влади усунути проблему виявляються марними. Яскравим прикладом були плани прокласти об’їзну дорогу, які далі балаканини не просунулися, та розширення мосту через р.Мукша, що став довгобудом. 

Дорожники бачать кілька варіантів вирішення цього болючого питання. У першу чергу, пропонують провести ремонт існуючого дорожнього покриття з поновленням поперечного профілю проїжджої частини. Також треба завершити будівництво моста через р.Мукша, на який планують цьогоріч виділити кошти з обласного бюджету та бюджету Гуменецької ОТГ. Крім того, потрібно розкрити видимість зустрічного автотранспорту на кривих шляхом ліквідації дерев, замінити та підсилити металеву транспортну огорожу, яка щоразу страждає від ДТП.

Звичайно, дотримавшись усіх рекомендацій, не можливо гарантувати безпечності Тещиного язика. Зроби його хоч ідеальним, тут й надалі спрацьовуватиме людський фактор: безпечність, бажання зекономити та сподівання, що пронесе.

«КлюЧ» поспілкувався з колишнім старшим слідчим міжрайонного слідчого управління УМВСУ в Хмельницькiй області, майором міліції Володимиром Нановським, який повідомив, що на 4 кілометрах Тещиного язика трапляється вдесятеро більше ДТП, ніж на інших дорогах. 

аварія1- Один із чинників, що сприяють скоєнню ДТП - невідповідність автодороги вимогам, що застосовуються до доріг такої категорії, - каже він. - Тут невідповідність радіусу кривих поворотів і повздовжніх нахилів (круті спуски й підйоми). Це дає підставу визнати Тещин язик непридатним для експлуатації. Ще 1975 р. виготовлено проектно-кошторисну документацію, розпочато роботи: перенесли кабельну лінію, знесли одну оселю, вирубали ділянку лісу. Державні гроші витрачено. Ліс знову виріс, проект зупинено. Після цього - жодних радикальних дій. Щоправда, для запобігання аваріям у цій зоні виставили наряд інспекторів дорожньої міліції, який і донині її інспектує. Проведені ремонтні роботи, встановлено дорожні знаки. Але це не може вирішити проблеми, бо дорога потребує термінової реконструкції! Безглуздим є рішення добудувати міст через Мукшу, який не вирішить основної проблеми. Тещин язик потрібно зрізати! Від кринички аж на інший бік прокласти дорогу чи міст, або робити об’їзну дорогу через Гуменці, повз цемзавод через Голосків, Пудлівці, Кадиївці і вийти аж у Гаврилівцях. Та на це потрібен не один мільярд.

Було ще кілька варіантів будівництва автотраси, та шукали найоптимальніший, який би найменше зачіпав iнтереси приватних землекористувачiв.

- Ми свої пропозиції подаємо щороку, - розповів директор філії «Кам'янець-Подільська ДЕД» Василь Чорний. - Нас питають, що і де треба зробити, оскільки ми на місці більше знаємо. Цього року трохи дослухалися, зробили кілометр з цього боку, але тут треба капітальне будівництво. Реконструкція мала б полягати в тому, щоб випрямити ці ділянки. Навіть просіку прорубали.

Після цієї аварії розглядають ще один варіант – розширити дорогу додатковою смугою. Однак роботи розпочнуть не раніше весни наступного року. Проте взимку ця вузька та крута дорога стає ще більш небезпечною.

Наразі за фактом ДТП відкрито кримінальне провадження за ч.3 ст.286 ККУ «Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами». У рамках розслідування призначено низку експертиз, слідчі з’ясовують усі обставини події. Водія, що спричинив смертельну ДТП, правоохоронці в суді вимагали взяти під варту, йому загрожує до 12 років позбавлення волі.

Через трагічну аварію, яка забрала життя чотирьох людей, міський голова Михайло Сімашкевич оголосив 13 жовтня Днем жалоби та звернувся до кам'янчан з проханням обмежити розважальні заходи в місті.


Теги: ДТП, тещин язик

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:










Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.