Перейти на мобільну версію сайту


14.11.2014

«ТЕЩИН ЯЗИК» ПРОДОВЖУЄ ЛОВИТИ СВОЇ ЖЕРТВИ

Про надзвичайно аварійний відрізок автодороги «Житомир-Чернівці» знають дальнобійники чи не з усієї Європи. На «тещиному язику» чимало автівок потрапляли в аварію.
Не один раз перед мостом через р.Мукша переверталися машини з бензином, хімікатами, кавунами, мандаринами, вантаж летів людям, які мешкають на 273 км, просто на будинки. Турки, болгари, росіяни неодноразово потряпляли в ДТП саме тут.

І ЗНОВУ В ПАСТЦІ
Не встигли оговтатися від минулотижневої трагедії на 271 км, як 9 листопада на цьому ж кілометрі знову сталося ДТП. Близько 08:00 тут перекинувся автомобіль МАН з причепом (зерновоз). У результаті ДТП постраждав водій, йому роздробило руку, також чоловік отримав численні травми. Його довелося витягувати з автівки через люк кабіни. На щастя, дружина, яка сиділа поруч, відбулася лише переляком.
- Причиною ДТП стало те, що дорога була вологою, а отже слизькою, - розповідає старший інспектор взводу ДПС з обслуговування стаціонарного поста №2 Андрій Басюк. - Водій не зумів вибрати безпечної швидкості руху і впоратися з кермуванням. Як результат, автівка перекинулась.
За три останні роки на «тещиному язику» сталася 41 ДТП, у яких загинуло 10 людей, 44 особи травмовано. Цього року тут було вже 11 ДТП, двоє людей загинуло, 12 - травмовано.

ПРАВИЛ СЛІД ДОТРИМУВАТИСЯ         
Свого часу найбільш аварійну ділянку «тещиного язика» освятили священики і на якийсь час аварійність знизилася, проте час від часу там все таки траплялися ДТП і, що найгірше, з людськими жертвами. Напевне, «тещин язик» вимагає до себе поваги і, якщо встановлено знак обмеження швидкості до 40 км, то і слід дотримуватися цих вимогам. Водії ж здебільшого нехтують правилами, от тоді й приходить біда. А ще за кермо сідають шофери без досвіду, які недед.jpg знають, як поводить себе той чи інший вантаж у русі.
Крім того, сама геометрія дороги, стан дорожного покриття, відсутність догляду за ним у сукупності призводять до загибелі людей, знищення або понівечення автомобілів. Якщо підрахувати скільки збитків і на яку суму приніс людям цей відрізок дороги, то його вже можна було би вистелити золотом.

ЯК ЗАВЖДИ НЕМАЄ ГРОШЕЙ
Частину міжнародної траси «Житомир-Чернівці», зокрема й відрізок «тещин язик» обслуговує Кам’янець-Подільська філія «ДЕД». По коментар щодо будівництва нової дороги, не такої покрученої, ми звернулися до начальника «ДЕД» Василя Чорного.
- Якщо в радянські часи не змогли збудувати тут дорогу, то нині про це годі й говорити, - каже Василь Володимирович. - Кілька років тому, коли в місто приїжджав Президент Віктор Янукович, шляхом, яким Глава держави мав прямувати, проїхав голова «Укравтодору». Побачивши будівництво мосту через р.Мушка, він зазначив, що його добудовувати недоцільно, тому що ці вихиляси дороги потрібно вирівняти і збудувати прямий автошлях. На тім і зійшлися.
Щороку на дороги все менше й менше виділяється коштів. Починаючи з квітня 2014 р., фінансування взагалі не проводиться. Лише частково виділяються гроші на зарплату, тому сьогодні підприємство має 3-місячну заборгованість. Дуже пильної уваги, особливо цей відрізок дороги, потребує взимку і в негоду. У плані підготовки до зими ті кошти, які ми заробили на прямих угодах, тобто за проведені роботи у сільських радах, використовували на підготовку техніки до зими і протиожеледний матеріал.
DSC_0126.JPGТехніка дуже стара, із найновішого, що ми маємо, це шестирічної давності автомобілі. Нам конче необхідні акумулятори (10 шт.), шини (42 шт.), рукави напорні, великий перелік запчастин, але й цього ми не маємо можливості купити.
Щодо паливно-мастильних матеріалів, якими нас за нормами мають обов’язково забезпечити (а це 10 тисяч літрів солярки, близько 7 тисяч літрів бензину), то і їх у нас немає. Щодня, заробивши 2-3-5 тисяч гривень, витрачаємо їх винятково на пальне. Маємо проблеми і з автотранспортом - лише 3 КрАЗи для обслуговування, кілька піскотрусів і ще по одному КрАЗу на кожному дорожньо-ремонтному пункті. Уся ця техніка підготовлена принаймні зовні, тобто вона пофарбована, підрихтована, але, як я зазначав раніше, відсутня гума й акумулятори.
Не меншою проблемою є відсутність фахівців. Минулого року на кожен піскотрус у нас був екіпаж у складі трьох чоловіків, що давало змогу забезпечити чергування й вчасне посипання доріг. Цього року залишилося по одній людині. Якщо вона відпрацює добу, то наступної вже немає кому робити. Працівники звільняються, шукають роботу, за яку вчасно платять, і їх можна зрозуміти.
На початку року в нас працювало близько 170 осіб, на сьогодні залишилося 140. Нині підприємство не має жодного бульдозериста, водіїв, і найсмішніше - немає трактористів. У базовому селі Грушка на шість грейдерів лише троє працівників. Навіть інженерно-технічний персонал і той шукає, де платять зарплату. Як результат, кращі фахівці пішли з підприємства, незважаючи на те, що ми доклали максимум зусиль для їхнього навчання. Але людей зрозуміти можна, ми працюємо три дні на тиждень, бо немає чим платити. Щоб зберегти кадри, влітку, коли роботи взагалі не було, мусів відпускати людей в довготривалі відпустки, щоб вони кудись їхали і заробляли собі на прожиття. Деякі взагалі не захотіли повертатися.
Минулого року на цей період було освоєно понад 130 млн грн по області, а цього року лише 40 млн грн. Минулими роками ми освоювали 3-4 тисячі тонн асфальту, цього року - заледве 500 тонн. Капітальних ремонтів доріг не проводимо вже 5 років, а про будівництво автошляхів мова взагалі не йде. Як і у всій державі маємо проблеми з газом, тому всі котельні перевели на дрова, інакше нам не перезимувати.
На обслуговуванні маємо більше 600 кілометрів доріг. На серпень на всю область було виділено понад 900 тисяч грн, а на грудень - близько 30 млн грн, і що ж робити? Якби ж ці кошти дали на початку року, а то вони зазвичай надходять в останній операційний день, ще й наприкінці, коли їх ні на що вже не встигнеш використати. Щомісяця кажуть, що гроші є, що через казначейство їх перерахували, а насправді до них доступу немає.
Цьогорічний снігопад це підтвердив. Гроші нібито надійшли, кажуть, що казначейство має їх перерахувати, але їх нам скинули о 17:00, коли ми вже нічого не могли зробити. Ситуацію з перевалом врятувало лише те, що мали заначку. Добре, що негода була один день, якби процес затягнувся, була би біда.
Зазвичай люди дуже радіють, коли йде сніг. Я, напевне, єдина людина, яка страшенно його боїться, бо відразу згадую «тещин язик».
А що думає з цього приводу директор ДП «Хмельницький облавтодор» Андрій Захаренко?
- Відверто вам скажу, що грошей на вирівнювання серпантину, тобто на будівництво нової дороги немає.
Але й немає вже такої нагальної потреби, бо «тещин язик» не такий вже й звивистий, є більш складніші ділянки доріг, проте там немає такої аварійності. Просто на цій ділянці інтенсівність руху більша й швидше стирається дорожнє покриття, яке в результаті має мале щеплення, тому гальмівний шлях збільшується, також важко долати підйом. Крім того, причиною аварійності є те, що самі водії, особливо вантажівок, не дбають про свою безпеку, їздять на лисій гумі. Щодо заходів безпеки, там зроблено все можливе, облаштовано дві кишені. Потрібно, щоб учасники дорожнього руху були більш пильними, а службі автомобільних доріг потрібно дати завдання, аби вчасно проводились заходи із заміни дорожнього покриття.
На нестачу коштів скаржиться і новопризначений очільник служби автомобільних доріг у Хмельницькій області Петро Гнидюк.
- Реконструкція цієї ділянки дороги безумовно потрібна, - каже Петро Іванович, - але коштів на це немає. Щодо аварійності на цьому відрізку шляху, то основною причиною є перевищення швидкості. Щоб уникнути такої ситуації, водії повинен дбати про свою безпеку.
Проек реконструкції цієї ділянки у нас є, ми щоразу його захищаємо і його включають у перелік робіт, але грошей немає... Цього року взагалі всі об’єкти заморожені, зокрема й будівництво Дунаєвецької об’їзної дороги. На казначейських рахунках маємо 27 млн грн, але казначейство їх не дає, точніше не отримало розпорядження головного офісу. Дають лише на захищені статті витрат, які нас не стосуються. У результаті нам дістається лише критика.

HELP!
Проблема цього надзвичайно важкого відрізку дороги, протяжністю 4 км, порушувалася неодноразово. Про «тещин язик» знають усі, хто хоча би один раз ним проїхався. І якщо водійська спільнота майже всієї Європи не хоче вплинути на ситуації, або сподівається на те, що вчергове пронесе. Проте ця думка є хибною. Потрібно бити у дзвони, аби усунути проблему.
Як у місті, так і в районі є чимало громадських організацій, які би могли добряче постукати в потрібні двері, аби вони відчинилися, щоб біди поменшало, щоб мами, дружини, діти дочікувалися своїх синів, чоловікв і батьків додому живими й неушкодженими. Тож разом проблему вирішувати легше, давайте це і зробимо!

Теги: тещин язик, ДАІ, ДТП

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:








Меблі

Ексклюзивні вироби з акрилового та кварцового каменю Staron®, Radianz®:
кухонні стільниці, барні стійки, рецепції;
сходи, підвіконня, басейни
Та багато інших елементів інтер’єру за вашими побажаннями




Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.