Перейти на мобільну версію сайту


16.03.2018

СПОЖИВАЧ МАЄ ПРАВО

споживачіЩороку 15 березня світова спільнота відзначає День захисту прав споживачів. Історія свята починається з 1962 року, коли президент США Джон Кеннеді виступив 15 березня зі зверненням до Конгресу та вперше проголосив права споживачів: право на безпеку, право на інформацію, право на вибір, право бути почутим. 1983 р. цей день був закріплений у міжнародному календарі святкових дат як Всесвітній день захисту прав споживачів. Правовий рівень захисту прав споживачів, реалізація їх прав на безпеку товарів, інформацію, вибір, відшкодування збитків, здійснення контролю за якістю та безпекою продукції (робіт, послуг) та сприяння діяльності громадських організацій споживачів забезпечується ст.42 Конституції України. Наша держава з 1994 року є членом Європейської Комісії споживчої політики та з 1997 року – членом міжнародної організації незалежних споживачів «Конс’юмерс Інтернешенел», яка створена при ООН. У травні 1991 року був прийнятий Закон України «Про захист прав споживачів», одними із найважливіших постулатів якого є право вибору та право на захист від неякісних та небезпечних товарів і послуг, отримання компенсації в разі придбання товарів низької якості чи отримання незадовільних послуг.

Про деякі аспекти наших прав розповідає директор департаменту економіки та розвитку інфраструктури міста Майя Гурська.

– Майє Дмитрівно, всі ми знаємо, що, незважаючи на норми чинного законодавства, нерідко на прилавки потрапляє неякісна харчова продукція і промислові товари широкого вжитку, часто український споживач отримує послуги, рівень яких є надто незадовільним. Що для захисту споживачів робить наша влада?

– Забезпечення конституційних прав громадян як споживачів на відповідну якість і безпеку товарів, робіт, послуг, отримання необхідної та доступної інформації про них – один із пріоритетних напрямів діяльності виконавчих органів міської ради, а саме департаменту економіки та розвитку інфраструктури міста. Відповідно до ст.28 Закону України «Про захист прав споживачів», працівники департаменту економіки здійснюють прийом споживачів, надають правову допомогу у вирішенні питань, пов’язаних з порушенням їхніх прав, вживають визначені законодавством заходи до суб’єктів господарської діяльності, які допускають порушення під час реалізації неякісних товарів чи наданні послуг. У разі необхідності для отримання консультацій раджу звертатися до працівників департаменту, кімнати 305, 306 або телефонувати 5-08-17, 5-03-79.

– А що зроблено департаментом за минулий рік?

– Упродовж 2017 року працівники департаменту розглянули 269 заяв, скарг та звернень споживачів. Із них на особистому прийомі у відділі було 180 осіб, у консультативному пункті ринку ТОВ «КВЗП «Кам’янець-Подільський» – 9, письмових звернень до виконавчого комітету надійшло – 63, до обласного контактного центру ОДА – 9, на сайт міської ради (рубрика «Запитання до міської влади») та на радіопередачу «Міська кухня» – 8. І як результат, споживачам повернуто кошти за товари неналежної якості та здійснено обмін на товари, що відповідають вимогам нормативних документів, на суму 69168 грн. Кількість заяв, які вирішено шляхом надання відповідних консультацій – 48.

– Яких заяв надходить найбільше?

– Як і в минулі роки, так і тепер найбільше звернень надходить щодо придбання неякісних промислових товарів побутового призначення та засобів мобільного зв’язку, порушення умов договорів та термінів гарантійного обслуговування товарів. Уже в 2018 році консультації надано 35 громадянам, яким відшкодовано коштів та здійснено обмін на нові товари на суму 65 666 грн.

Зазвичай скарги та звернення, які потребують комісійного розгляду, проводяться за розпорядженням міського голови з залученням до складу комісії представників міського відділу ГУ НП в Хмельницькій області, міськрайонного управління Головного управління Держпродспоживслужби у Хмельницькій області, КП «Муніципальна поліція» та інших.

– Майє Дмитрівно, але ж нині ще діє мораторій на перевірки, то як Ви можете провести перевірку, щоб захистити споживача?

– Дійсно, в зв’язку з діючим у країні мораторієм на здійснення перевірок суб’єктів господарювання, основним на сьогодні є проведення роз’яснювальної роботи серед підприємців з дотримання правил торгівлі та надання послуг. З метою недопущення порушень прав споживачів протягом 2017 року профілактично-роз’яснювальну роботу щодо дотримання правил торгівлі та послуг проведено з 206 керівниками та власниками закладів торгівлі, послуг та ресторанного господарства, в цьому році – з 38 підприємцями.

Слід зазначити, що з кожним роком у місті розвивається та вдосконалюється інфраструктура об’єктів торгівлі та сфери побуту. Сьогодні до послуг споживачів майже 200 закладів ресторанного господарства, більше 500 об’єктів торгівлі, серед яких 13 супермаркетів, 16 ресторанів, 62 аптеки та аптечних пункти, 20 АЗС, 4 ринки та ін. У місті працюють 18 сервісних центрів та майстерень з ремонту побутової техніки, 24 СТО та майстерні з ремонту автомобілів, 25 готелів, 19 ательє та швейних майстерень, 31 заклад з надання медичних послуг, 72 перукарні та салони краси, 17 фотосалонів та ательє. В 2017 році розпочали діяльність 26 нових та реконструйованих закладів торгівлі та послуг.

У міських засобах масової інформації надаються роз’яснення громадянам окремих статей Закону України «Про захист прав споживачів», зокрема, на офіційному сайті міської ради на сторінці «Кам’янчанам» ведеться рубрика «Матеріали із захисту прав споживачів», що дає можливість ознайомитися з основними законодавчими та нормативними документами.

Шановні споживачі! Щиро вітаю Вас із Всесвітнім днем захисту прав споживачів! Бажаю Вам отримувати якісні товари та послуги, благополуччя та достатку Вашим сім’ям, миру та злагоди, плідної праці в ім’я процвітання України.

 Валерія СУШИЦЬКА. 


Теги: день прав споживачів

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:








Меблі

Ексклюзивні вироби з акрилового та кварцового каменю Staron®, Radianz®:
кухонні стільниці, барні стійки, рецепції;
сходи, підвіконня, басейни
Та багато інших елементів інтер’єру за вашими побажаннями
Діють акції




Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.