Перейти на мобільну версію сайту


05.08.2016

ПИЛЯЛИ ГІЛКУ, НА ЯКІЙ СИДЯТЬ

сокіл1На схід села зібралися вчора жителі села Сокіл, аби обговорити болюче і вкрай серйозне питання із постачанням питної води. Вислухати сокільчан та їхню проблему прибули і районні чиновники - заступник голови РДА Микола Чумак, керуючий справами райради Юрій Шубарський, в.о. управління містобудування, архітектури, ЖКГ та з питань цивільного захисту населення Василь Григор’єв.

Справжня буря розгорілася після того, як жителька Сокола Дана Нарольська виклала у соцмережу фотографію 3-літрової банки із брудною водою та написом, що нібито така вода - це «заслуга» компанії «Нібулон», яка орендує тамтешні землі та слідкує за роботою водонапірної вежі.

У минулому числі «КлюЧа» ми вже писали про цю проблему. Аби поставити крапку та зняти із себе безпідставні звинувачення, нібулонівці зініціювали схід села. До сокільчан звернувся директор філії «Мрія» ТОВ СП «Нібулон» Андрій Кучмар.

- Коли ми в 2010 році прийшли у Сокіл, то за усною домовленістю взяли на себе зобов’язання утримувати свердловини та водонапірну вежу, - каже Андрій Віталійович. - Аби прояснити ситуацію, одразу зауважу, що система водопостачання села знаходиться на балансі сільської ради. Ми ж за власні кошти, оскільки сільський бюджет не має такої можливості, виготовили необхідну документацію, взяли дозвіл на спецводокористування, та вже шостий рік здійснюємо подачу води по селу, а це 340 дворів. Також ми сплачуємо за електроенергію, що споживається для потреб водогону. За весь період роботи з людей не взяли жодної копійки на обслуговування системи. І не важливо, горіли мотори, які качають воду, чи потрібно було платити зарплату працівникові, жителі села жодних коштів на ці потреби не збирали.

Кілька років поспіль виявилися посушливими, і катастрофічні проблеми з водою є не лише в нашому селі. Аби забезпечити всіх жителів питною водою, ми регулюємо її подачу через водогін. Зрозуміло, якщо кілька годин у крані не було води, то потім потече брудна. Усі це знають і ставляться з розуміння, але тільки не підприємці Нарольські, які в Соколі займаються зеленим туризмом. Ми не рахуємо, хто скільки води використовує і для яких потреб, але й не заслуговуємо на такі безпідставні звинувачення. Тож ми вимагаємо, аби Дана Нарольська, яка поширила неправдиву інформацію, публічно вибачилася в залі перед людьми та у соцмережі за наклепницькі дописи. На це ми даємо їй 10 днів, якщо ні, то ми змушені будемо відмовитися від обслуговування водогону в селі.

Після цього слово мала Дана Нарольська, через яку проблема із питною водою у Соколі перейшла з площини сільської в районну. Жінка наполягала на своєму та просила їй пояснити, за яким графіком подається в селі вода, і якщо такий графік існує, то чому його не було доведено до відома мешканців села. 

- Після моєї публікації у соцмережі, - пояснила Дана Нарольська, - декілька днів поспіль вчасно подавали воду, значить проблема вирішується?

Та, як з’ясувалося, після такої інтенсивної подачі води погоріли насоси, які її качають, і нині в селі знову ті ж проблеми. Жінка зауважила, що не має за що вибачатися, вона така ж жителька громади, як і всі, і має право на якісну питну воду.

Галас і взаємні звинувачення, що здійнялися в залі, не спонукали до конструктивного діалогу, дійшло навіть до матюків зі сцени та взаємних образ...

Не стерпівши такої зухвалої поведінки, слово взяв колишній голова колгоспу, почесний громадянин району, депутат кількох скликань Сергій Кротік. 

сокіл- Ми всі виросли у Соколі, тут жили і працювали, будували будинки, і добре знаємо, що цей водогін побудований в 60-их роках, - зауважив Сергій Микитович. - У нас завжди були проблеми з водою, але за весь цей час жоден мешканець села не заплатив ні однієї копійки за користування нею. Ми всі жили дружно, допомагали один одному і вирішували проблеми.

Води немає не тільки в Дани Нарольської, а й у всіх людей, але ми терпимо і ставимося з розумінням до ситуації. Нам всім треба дякувати «Нібулону», компанії зі світовим ім’ям, яка має авторитет і повагу на міжнародній арені, що ми сьогодні безкоштовно отримуємо воду. Всі витрати за її постачання несе «Нібулон», і ноша ця добровільна. 
Слова свого вони дотримаються, якщо не буде вибачень через 10 днів, а ми через людей, які приїжджають у село тільки на сезон, щоб заробити грошей, залишимося без води. Якщо їх не влаштовує така ситуація, нехай відключаються від водогону і не користуються цією водою. Треба вчитися поважати один одного і жити по правді.

Зачепивши питання води, сокільчани взялися й до земельних питань, і знову посипалися взаємні звинувачення. Складалося враження, що Сокіл поділений на два табори, які постійно між собою ворогують. У такій ситуації дивною була позиція сільського голови. Замість того, аби пояснювати жителям села проблеми, з якими вони зіштовхуються, та брати відповідальність на себе, чиновниця залишається в стороні. Зрештою, система водопостачання знаходиться на балансі сільської ради, і якщо «Нібулон», не дочекавшись вибачень (а це, зрозуміло, принципова позиція після таких безпідставних звинувачень), відмовиться від фінансування, то вода в Соколі все ж таки буде, щоправда, до першої серйозної поломки в системі. Здається, що новоспечений сільський голова Тамара Рощук не усвідомлює всю складність проблеми й те, що сільська рада не в змозі буде фінансувати сокільський водопровід.

Ставши заручниками ситуації, сокільчани почали благати Дану Нарольську, аби вона попросила вибачення, але жінка зауважила, що просить вибачення тільки за лайливе слово, яке сказала зі сцени, за недостовірну інформацію щодо діяльності підприємства. А от вибачення за недостовірну інформацію щодо якості питної води прозвучало швидше як вимушене, а не усвідомлене.

Зрештою, людям набриднув цей балаган і потроху селяни почали виходити з актової зали Будинку культури. «Водні» пристрасті ще довго не вщухали, й на вулиці обговорювали те, що не встигли договорити на сході села.

Проблема сокільчан зрозуміла, їм вкрай потрібна вода, але й позиція окремих жителів громади, м’яко кажучи, шокує. Усі хочуть користуватися водою, причому безоплатно (від пропозиції щодо створення кооперативу, який би займався вирішенням комунальних питань у селі, сокільчани навідріз відмовилися), але й, разом з тим, вимагають цих безоплатних благ від підприємства, яке апріорі не зобов’язане це робити.

За безкоштовне треба чимось і поступатися, а якщо вже пиляєте гілку, на якій сидите, то будьте готові одного дня з неї впасти.


Теги: скандал, с.Сокіл, Дана Нарольська, "Нібулон"

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:










Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.