Перейти на мобільну версію сайту


12.04.2013

ПРОДІРЯВИЛО СТРАТЕГІЧНИЙ МІСТ

Чернівецька і Хмельницька області залишилися без транспортного сполучення

Минулої неділі з’явились чутки, що жителі сіл Жванець та Атаки мають намір перекрити міжнародну трасу. Причиною такого обурення людей став жахливий стан дороги. Невідомо, чи й справді селяни мали такий намір, але, схоже, за них справу в перекритті автомагістралі зробив міст, який з’єднує, точніше з’єднував Чернівецьку та Хмельницьку області.
Ближче до вечора 7 квітня нам повідомили, що біля моста, який сполучає два береги Дністра в с.Жванець, як з одного, так і з іншого боку утворилися величезні черги машин. І затори сталися не через акцію протесту жителів двох сіл, а - руйнацію інженерної споруди.
За інформацією працівників МНС, у мості утворилася діра, яка унеможливила рух 29.jpgавтотранспорту по двох смугах. Коли ми прибули на місце подій, а це вже було близько 19.00, черг з автівок не було. Працівники ДАІ зазначили, що наразі інтенсивність руху значно зменшилася. Також врегулювати ситуацію із пропуску автотранспорту через аварійний міст допоміг реверсний світлофор, котрий негайно було ввімкнено після появи нештатної ситуації. Саму ж дірку в мості (вона знаходиться ближче до хмельницької сторони) було огороджено залізобетонними блоками та відповідними дорожніми знаками. Швидше за все, таке провалля утворилося після проїзду вантажівки...
На подію одразу ж відреагувало керівництво Чернівецького автодору, якому й належить ця інженерна споруда. Пролунали запевнення, що впродовж декількох днів небезпеку буде усунуто. Однак...
Рух через міст у «світлофорному» режимі тривав до вечора 9 квітня. Ще вранці цього дня ті, кому потрібно було дістатися до Чернівців, туди доїхали. А от назад?! Увечері Чернівецький автовокзал відмінив низку рейсових маршрутів у бік Кам’янець-Подільського і Хмельницького. На запитання: «Чому?!» ніхто не міг відповісти. Люди почали добиратися додому попутками. Доїхавши до злощасного мосту, розуміли причину, через яку відміняли рейси автобусів, маршруткок...
За свідченням очевидців, 30-тонна вантажівка, яка перевозила зерно, провалилась посеред мосту, ледь не впавши у Дністер. Водій знехтував забороною рухатися через міст. На щастя, ні порушник, ні автомобіль не постраждали. Рух через міст був перекритий блоками. Стало зрозуміло, що «недільна» дірка – це лише попередження про аварійність усього моста, а не прикрий інцидент.
Потрібно віддати належне усім оперативним службам Хмельниччини: на автовокзалах регіону розповсюджувалася повна інформація стосовно проблем, які виникли із рухом у бік Чернівців. У Дунаївцях було виставлено патрульні машини ДАІ, які спрямовували транспорт, що рухався в напрямку Чернівців, на мости Білгород-Дністровський та Заліщиків.

ДЛЯ СКАЖЕНОЇ СОБАКИ 100 КМ - НЕ ГАК
Напевне, не будемо оригінальними, коли скажемо, що подібної ситуацію варто було чекати. Після зими асфальтне покриття на мості було практично зруйноване. Це, у свою чергу, призвело до руйнації металевої конструкції інженерної споруди.
IMG_6924 - копия.JPGНе потрібно забувати й про те, що цей міст не був розрахований ані на такий інтенсивний рух транспорту, ані на таку вантажопідйомність. Отже, міст зведений ще в 1956 році, нині знаходиться на межі цілковитої руйнації. А чи не припускаєте, що така ж доля може чекати і на наш міст – «Лань, що біжить»?..
За аналізом експертів, зношення мостів в Україні складає 73%. Якщо влада країни не зробить радикальних кроків у цьому плані, то транспортне сполучення зазнає колапсу. Відрізаними один від одного та від зовнішнього світу стануть цілі регіони. Чим не яскравий приклад є сьогоднішня ситуація? Щоб дістатися до Чернівецької області, транспорту, який рухається з Хмельниччини, доведеться долати зайвих 100 км.
У більшості випадків незадовільний стан мостів стосується питання їхньої експлуатації, ставлення до цієї проблеми, як до другорядної. Не менш важливу роль відіграє і жадібність чиновників та безвідповідальність будівельників. До прикладу, будівництво Дарницького залізнично-автомобільного моста - «моста Кирпи» - нагадує анекдот. Так, за інформацією, початкова вартість проекту становила 4,7 мільярда грн, кінцева - 15 мільярдів грн (майже 2 мільярди доларів США). Для порівняння: підвісний міст, довжиною 36 кілометрів з міста Шанхай у Нінгбо коштував Китаю 1,8 мільярда доларів. Після початку будівництва на несучих опорах «моста Кирпи» з’явилися тріщини...

ПАЦІЄНТА НАМАГАЛИСЯ ВРЯТУВАТИ, АЛЕ ВІН ПОМЕР
Минулого року перший заступник голови Чернівецької ОДА Віктор Павлюк під час зустрічі з Держсекретарем у Канцелярії Президента Республіки Польща Ришардом Легутко запропонував польській стороні долучитися до відновлення стратегічного моста через р.Дністер на національній магістралі Н03 у с.Атаки Хотинського району. Тоді, за попередніми підрахунками, вартість відновлення моста становила 13 млн. грн.
Віктор Павлюк закликав депутатів від Польщі підтримати ідею перенаправлення коштів, що виділяються Євросоюзом на гідроукріплюючі роботи в басейні нижнього Прута в Румунії, на гідрорегулюючі роботи в руслі Верхнього Прута в Україні.
Євросоюз виділяє на гідроукріплюючі роботи Румунії 82 млн. євро. У той же час, румунська сторона чітко усвідомлює, що ці роботи не принесуть жодної користі, якщо не будуть здійснені гідроукріплюючі роботи в Україні. Отже польські депутати Європарламенту можуть лобіювати інтереси Буковини, але коли це станеться і чи станеться взагалі – не відомо. А рятувати міст потрібно негайно.

НАРОД І АРМІЯ ЄДИНІ?!
А могло все бути по-іншому. За умови, якби керівництво Міноборони минулого року не «вбило» наш понтонно-мостовий полк, Центр підготовки інженерних військ, військово-інженерний факультет, то на Дністрі між Жванцем і Атаками за годину могла би розкинутися понтонна IMG_7037.JPGпереправа. На сьогодні такої можливості немає, бо новостворений понтонно-мостовий батальйон може встановити понтони лише на 45 метрів, а Дністер у тому місці має понад 400 метрів ширини. Можливо, цей випадок дасть поштовх для повернення понтонно-мостового полку. Хоча... Напевне, комусь вигідніше тримати наші понтонні переправи в Африці, розкидати інженерний парк по регіонах, аніж спрямовувати їх на служіння власному народу.
Попри все, новостворений в Кам’янці понтонно-мостовий батальйон прийшов на допомогу. Аби найшвидше відновити сполучення між Хмельницькою і Чернівецькою областями, хоча б для транспорту, вантажністю до 10 т, 11-ий понтонно-мостовий батальйон на чолі з командиром полковником Олександром Паровим працювали всю ніч з 10 на 11 квітня. Інженерна рота під керівництвом капітана Іллі Бортника та понтонна рота на чолі з майором Іваном Ковалем професійно спустили 4 ланки річкового понтону на воду, а вже вранці - 4 буксирувальних моторних катери. За умови, якщо військових забезпечуватимуть пальним, вони зможуть перевозити транспорт. А це означає - шлях для людей скоротиться.

ВІД ВЛАДИ
Неодноразово на місці подій бував голова РДА Михайло Желізник.
– Про цю ситуацію я доповів губернатору, який дав доручення зібрати всі служби і організувати роботу на цій ділянці так, щоб ніхто не постраждав, - розповідає Михайло Дмитрович. - РЕМ підвів лінію електропередач з села Жванець до моста, зроблено п’ять опор для ліхтарної лінії.
Уздовж нашої сторони від Хмельницького і до Жванця встановлено дорожні вказівники напрямків об’їзду. Пішохідний прохід через міст діятиме. Ми домовилися з Хотинською адміністрацією про тимчасову зміну транспортного сполучення. Буде розроблено чіткий графік, щоб маршрутка чи автобус доїжджав до мосту, а в Атаках на пасажирів уже чекав інший транспорт. Також уже проведено перемовини з власником паромної переправи в Усті. Є домовленість із військовими. Отже, ми не будемо відрізані від чернівецької сторони. Оплата за перевезення не буде підніматися, і рейси здійснюватимуться щогодини, а не 5-6 на день.
Пропрацьовувалося питання перенесення цієї паромної переправи з Устя в Жванець, але це технічно неможливо, бо берег замулений і не можна влаштувати причал.

ОБ’ЇЗД
Об’їзд аварійного мосту між Жванцем і Атаками було організовано за напрямками:
* від Жванця – через Борщів, Товсте, Заліщики;
* від смт.Дунаївці – через Нову Ушицю, Новодністровськ, Кельменці;
* з с.Зарічанка – через Гуків, Товсте.
Цікаво, що вже 10 квітня надійшла інформація, що міст у Заліщиках теж дав тріщину, і незабаром рух по ньому буде обмежено. Щоправда, інформація поки немає офіційного підтвердження.

Теги: міст на Чернівці

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:








Меблі

Ексклюзивні вироби з акрилового та кварцового каменю Staron®, Radianz®:
кухонні стільниці, барні стійки, рецепції;
сходи, підвіконня, басейни
Та багато інших елементів інтер’єру за вашими побажаннями




Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.