Перейти на мобільну версію сайту


18.11.2016

НАВІТЬ І НЕ СНИЛОСЯ

За родом діяльності часто доводиться врегульовувати різні конфліктні ситуації, допомагати людям і зрозуміти кожну сторону конфлікту, адже в кожного з них своя правда. Днями сама стала жертвою, але чого, так і не зрозуміла. Напевне, бидлоцького ставлення до людини, непрофесіоналізму обслуговуючого персоналу, прагнення вислужитися перед господарем і отримання задоволення від того, що комусь погано.

ВИБАЧЕНЯ ПРОШЕПОТІЛИ

Мова йде про супермаркет «Сільпо». 8 листопада чоловік призначив зустріч у «Сільпо», щоб зробити покупки на вечерю. Коли я увійшла в приміщення, він вже біля каси №4 розраховувався за покупку. Уже разом підійшли до шафок зберігання речей, забрали його портфель і попрямували на вихід. Як раптом, за моєю спиною почався писк. Вилетів якийсь хлопчина в чорній формі та почав вимагати, щоб я повернулася назад, бо «У вас пищить». Але пищало не в мене, а в них. Уявіть собі, повний супермаркет людей, багато знайомих і раптом тебе підозрюють у крадіжці. Причому на рівному місці, коли ти навіть доторкнутися ні до чого не встиг.

Спочатку я не мала навіть наміру повертатися, щоб пройти через термінал, але мій чоловік обурився й забажав довести мою невинність у крадіжці. Мені запропонували ще раз пройти через рамку, але вона знову почала верещати, як навіжена. Тоді мені запропонували або вивернути вміст моєї сумки, або добровільно видати вкрадене. І це все на очах десятків покупців магазину. Знаючи свою непричетність до звинувачення і свої права, я вимагала виклику опергрупи, яка би зафіксувала справжню картину неприємної події. Натомість, той, хто намагався зробити мене злодійкою, велів касиру викликати поліцію. Тим часом на мене тиснули. Я наполягала, аби проглянули камери відеоспостереження, на яких буде видно, що в торговельний зал я не заходила. Чоловік по рації почав з кимось перемовини, щось, напевне, переглядали і раптом, не дочекавшись поліції, сказав: «Я вас відпускаю». Я не зрозуміла, хто такий він, щоб мене відпускати чи ні, і куди він мене відпускає. Обурившись запитали: «А де ваше вибачення?!». На вушко, тихенько, ледь почула: «Вибачте». Але ж зганьбили мене на пів Кам’янця, а вибачилися пошепки. І тепер піди відбілися від ганьби. Бо ж на тебе вже поклали тавро, а ті покупці, які стали свідками інциденту, вже давно залишили магазин і не знають, що тавро на людину поставили безпідставно. 

Проте мого чоловіка задовольнило те вибачення, і він зі спокійною душею потягнув мене з «Сільпо», бо під дверима нашого житла вже очікували діти. Уже при виході ми пересіклися з бійцями відділу охорони. Виявляється, касирша викликала не опергрупу, а охорону, яка в повній амуніції, з автоматами прибула взяти крадія на місці. Через те, що не було часу цю операцію довести до логічного завершення й задля збереження нервової системи своєї половинки, ми пішли додому. Але потрібно було самій викликати опергрупу, яка би відібрала заяву від мене, постраждалої у цій ситуації, відібрала б пояснення від винуватців інциденту. А потім – у суд. Хоча й тепер не пізно заявити в поліцію про те, що сталося. І з цивільним позовом звертатися до суду.

ПЛАН ЗІРВАВСЯ

Прийшовши додому, розповіла про те, що зі мною сталося, подружкам, які мені повідомили про свої пригоди в «Сільпо». Одна розказала, що спостерігала, як працівник супермаркету вкидав дівчині у сумку без застібки якийсь дрібний предмет, вона вже не пам’ятає що це було, і коли та, розплатившись на касі виходила з магазину, рамка пищала. Кілька разів цю процедуру повторювали, потім змусили дівчину відкрити сумку, а там - крадіжка. От і доведи, що ти чесна людина. Потім за те, що знайдено, людину завозять у поліцейський відділ, фотографують і вивішують твій фейс на дошку ганьби. Інша приятелька розповіла, як на курточку її племінниці хтось приклеїв цінник, і дівчинку кілька разів ганяли через рамку, ледве не роздягали догола, доки вона не зателефонувала, і приятелька примчала в супермаркет та влаштувала там скандал.

сільпо (2)ЯК ДІЯТИ?

Отже, як потрібно діяти, коли втрапляєш у таку халепу? Насамперед, викликати опергрупу, яка зафіксує факт неправомірного звинувачення. Заступник директора департаменту економіки Сергій Цвяк, стверджує, що охоронці обшукувати вас не мають права. Максимальні повноваження співробітника охорони – затримати вас до приїзду поліції. Ви не зобов’язані показувати вміст сумки, не зобов’язані навіть говорити з охоронцем. Він може тільки викликати поліцію, якщо в нього на те є серйозні підстави.

Охоронець має право викликати поліцію, якщо:

1. На виході з супермаркету спрацювала рамка.
2. Камери стеження зафіксували, що ви щось крали.
3. Є покази свідків.

Якщо цих підстав немає, то охоронець взагалі нічого з вами робити не може, навіть пальцем не може доторкнутися, не кажучи про огляд особистих речей.

Якщо охоронець наполягає на обшукові, то:

1. Він порушує закон. Відповідно до ст.29 Конституції України, кожна людина має право на свободу та особисту недоторканність. Стаття 289 Цивільного кодексу України говорить про те, що кожна людина має право на особисту недоторканність, а ст.270 визначає його як ваше особисте немайнове право.

2. Такі дії, як огляд людини та її особистих речей, відповідно до Кримінально-процесуального кодексу і Закону «Про міліцію», можуть проводити тільки співробітники правоохоронних органів.

3. Якщо ваші права все ж були порушені, можете написати заяву в прокуратуру з вимогою порушити кримінальну справу за фактом самоуправства охоронців супермаркету. Якщо охоронці супермаркету затримали вас на більш ніж 3 години, можете також вимагати порушити кримінальну справу за фактом незаконного позбавлення волі.

4. Слід направити письмове звернення на адресу адміністрації магазину з вимогою відшкодувати вам моральний збиток.

Через незнання своїх прав відвідувачі магазинів та супермаркетів стають жертвами витівок охоронців. Покупцям забороняють говорити по телефону, можуть звинуватити у крадіжці, а буває, й обшукують чи взагалі погрожують. Покупці часто між собою скаржаться, що їх відверто зневажають, а довести свою правоту майже неможливо, легше мовчки погодитися на вимоги персоналу.

СПОЧАТКУ - ДО ЛІКАРЯ

Одна з причин низької культури обслуговування відвідувачів різних закладів - неправильно підібраний персонал, неосвіченість охоронців та низький рівень їхньої підготовки.

Охоронці, перед тим, як влаштуватися на роботу, повинні пройти обстеження в нарколога, психоневропатолога та загальне обстеження в поліклініці. Також майбутній охоронець має показати довідку про відсутність судимостей та військовий квиток. Після цього особа протягом двох-трьох місяців проходить спеціальні курси, в програму яких, окрім іншого, входить правова і психологічна підготовка. Лише після цього охоронець отримує сертифікат.

У разі ж, якщо вас примусово обшукують, потрібно відразу написати заяву в поліцію. Підтвердженням факту порушення стануть свідчення інших покупців, які бачили, як вас обшукують, а також записи відеокамер, які потрібно вимагати від адміністрації закладу.

РОЗШИРИЛИ ПОВНОВАЖЕННЯ

Після гучного скандалу в гіпермаркеті «Караван», який трапився в Києві, де відвідувач розправився з чотирма охоронцями, законодавці надали їм більше прав. Із 18 жовтня набув чинності закон, згідно з яким охоронцям дозволили застосовувати силу та спеціальні засоби до відвідувачів. Щоправда, робити це дозволяється лише в особливих випадках, коли інші заходи не дають результатів. Спершу охоронець повинен попередити споживача про свої наміри. Та застосування сили повинно не перевищувати меж необхідної оборони та крайньої необхідності.

Застосовувати заходи фізичного впливу та спеціальні засоби дозволяється тільки після попередження голосом і жестами про свої наміри. Без попередження охоронці можуть застосовувати силу лише в разі раптового нападу, нападу чи опору з використанням зброї або предметів, що становлять загрозу. Разом з тим, охоронцям забороняється застосовувати спеціальні засоби в місцях значного скупчення людей, якщо це може зашкодити життю та здоров'ю сторонніх осіб, крім випадків самооборони.

ЗА РЕЧІ ВІДПОВІДАЮТЬ

Якщо охоронці не пускають в магазин із сумкою, а на камері схову є напис «Адміністрація не несе відповідальності за речі», то варто знати, що згідно зі ст.942 Цивільного кодексу, будь-який магазин відповідає за здані відвідувачами речі. Підтвердженням цього є видача номерного жетона, ключа з номером чи будь-якого іншого знаку, що свідчить про прийняття речей на зберігання. Якщо речі з камери схову зникли, покупцю зобов'язані відшкодувати збитки в повному розмірі вартості речей, які він залишив на зберігання. Якщо в супермаркеті відмовляються компенсувати вартість вкраденої чи загубленої речі, слід викликати поліцію.

КРАЩЕ ЙТИ ДО СУДУ

Часто конфлікти між охоронцями та відвідувачами переходять у скандали та ледве не доходять до бійки. Якщо хочете довести незаконні дії охоронця й мирно вирішити це не вдається, замість особистих образ та рукоприкладства, одразу зверніться до правоохоронних органів та до суду. Інакше може статися таке, що вам доведеться відповідати за конфлікт. Бо за опір, погрози чи насильство щодо особи, яка здійснює охоронну діяльність, доведеться відповідати перед законом.


Теги: скандал, Сільпо, охорона в супермаркетах

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:








Меблі

Ексклюзивні вироби з акрилового та кварцового каменю Staron®, Radianz®:
кухонні стільниці, барні стійки, рецепції;
сходи, підвіконня, басейни
Та багато інших елементів інтер’єру за вашими побажаннями




Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.