Перейти на мобільну версію сайту


30.01.2015

НА ТОБІ БОЖЕ, ЩО МЕНІ НЕ ГОЖЕ

Разом із мобілізацією військовозобов’язаних проводиться мобілізація техніки.
 
Верховна Рада прийняла закон від 28 квітня 2014 р. №4785 «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації». Прийнятий закон фактично дає право мобілізувати для потреб армії будь-який автотранспорт.
Зрозуміло, що військовим на сході без техніки надзвичано важко як пересуватися, воювати, так і проводити різні роботи.

Законом передбачено, що власники надають свій транспорт безкоштовно на умовах повернення 84_tn.jpgпісля оголошеної демобілізації. Вилучення транспортних засобів під час мобілізації проводять військкомати на підставі рішення місцевих адміністрацій. Повернення транспорту власникам здійснюється вподовж 90 календарних днів з моменту оголошеної мобілізації. Порядок компесації шкоди, який заподіяний ТЗ внаслідок залучення їх у мобілізації, ще досі не визначений. Також законом не врегульвано, які саме категорії транспортних засобів можуть залучатися до несення служби, отже, можна зробити висновок, що всі. Транспорт залучається за умови підписання акта прийому-передачі, в якому зазначається його балансова вартість і відомості про власника. Цікаво те, що спеціального порядку експлуатації транспортних засобів не встановлено.
Нині армія потребує транспорту для перевезення великої кількості вантажів, людей та підготовки укріплення бойових позицій. Тож необхідні вантажівки, автобуси, будівельна та інша спецтехніка. Пункти закону швидше носять характер добровільної предачі, аніж примусового вилучення, але в ньому не прописано регламент компенсації вартості автівки власнику, якщо вона буде знищена.
На жаль, стовідсоткова боєготовність техніки на військових складах викликає сумнів, тому необхідність залучення цивільних вантажівок для воєнних перевезень не обговорюється. Це в радянські часи по всьому Союзу працювали автокомбінати і автоколони подвійного призначення, яких залучали до збирання врожаю та використовували у випадках стихійних лих. Мобілізаційна готовність тоді була на високому рівні, а кожна вантажівка стояла на обліку у військкоматі. Правила «подвійного призначення» діють і нині. Коли вантажівку ставлять на облік у ДАІ, її одночасно обліковують у військкоматі.

Відповідно до закону, предбачена мобілізація рухомого складу в інтересах держави на випадок війни. Мобілізацією техніки займаються групи у складі працівників військкомату, цивільної оборони та надзвичайних ситуацій і в нашому місті. До їхніх дій кам’янчани ставляться по-різному, але здебільшого з розумінням. Та уявіть ситуацію, коли на підприємстві починають мобілізувати на схід автівки минулого століття, яким понад 50 років! Де розум наших високопосадовців, які такий транспорт, що ледве може виїхати за ворота підприємтсва, вилучають і відправляють за тисячі кілометрів на ремонтну базу в Ольшаницю, витрачаючи на його доставку величезні кошти? На базі також витрачаючи величезні кошти, аби відремонтувати такі «лахи» і потім відправити в зону АТО. А там, щойно він вийде на передову, відразу розсипається. І бійці знову починають його лагодити замість того, аби боронити державу.
Пам’ятаю, скільки військової техніки було колись у військових підрозділах нашого міста, яку використовували і яка була законсервована. За її боєздатністю слідкували всі - від солдата до генерала: постійно перевіряли, консервували, доглядали за нею.

Крім того, в місті була рембаза, де цей транспорт ремонтували. Потім розумні дядьки почали таскати техніку з однієї бази на іншу, і звичайно, багато чого по дорозі губилося. Таскали-таскали, 8eb19f488f55d9f5d86418e434251e73.jpgдоки армію не розвалили, розікрали, роздеребанили й розпродали. Тепер же, коли агресор лютує на сході, ми починаємо збирати стару техніку, лагодити її і відправляти своїм захисникам.

Комусь же вигідне перетягування чи перевезення непридатної техніки для використання в АТО, комусь впадуть гроші на рахунок від провернутої операції і закупівлі запчастин та проведення ремонтних робіт. А ви, народ, самі одягайте своїх синів, чоловіків, братів та друзів, самі їх годуйте, самі потім лікуйте. А ми, такі розумні і підприємливі можновладці, нагріємо на смертях руки.

Не перебільшимо, якщо виявиться, що обіцянка відшкодувати за вилучений транспорт залишиться обіцянкою. У будь-якому випадку власникам транспортних засобів слід бути готовими до того, що їхні автівки можуть залучати до військових перевезень.
Наразі в Кам’янці вже вилучили транспорт у ЗАТ «Рокор ЛТД», ПДАТУ і коледжа ПДАТУ, ТОВ «Промтехтранс», філія «Мрія» ТОВ СП «Нібулон», філія «Лактіс» ДП «Аромат», міське управління охорони здоров’я, міжрайонне управління водного господарства, ВАТ «Кам’янець-Подільський автоагрегат», ВАТ «Гіпсовик». Загалом мобілізовано близько 30 одиниць. У першу чергу четвертої хвилі мобілізації планується вилучити близько 15 транспортних засобів.

Крім того, кам’янчани передали в зону АТО два УАЗи, позашляховик та комунальний автобус для перевезення нацгвардійців. Але Кам’янець передавав надійні і відремонтовані автівки.

Українські підприємства військово-промислового комплексу отримали багатомільйонні контракти на ремонт і відновлення різної військової техніки. Сьогодні проводяться консультації та роботи із закупівлі колісної та гусеничної бронетехніки. Цікаво, скільки коштів «відмиють» військові посадовці на закупівлі запчастин і ремонті різної техніки? Тож, певне, недаремною є цифра 10 мільйонів у день, які витрачаються на АТО.

Разом з тим, наші вояки захищають міста на звичайних автівках, а в руках тримають зброю з часів Другої світової війни. Багато військової техніки покривається пилом на складах. Військові та волонтери із зони АТО знову скаржаться, що немає чим воювати, а тим часом військова техніка стоїть на складах сходу України. Нещодавно під час відвідин секретного складу військової техніки журналістів запевнили, що всі необхідні бойові одиниці відправляють бійцям у зону АТО, втім, поржавілі рейки залізниці з військової частини досі не бачили коліс потягів.

Штурмовим бригадам доводиться їздити на звичайних «Жигулях» та вітчизняних «Lanos», які привозять волонтери. Деякі підрозділи добровольців навіть не сподіваються на військову техніку від держави.

- На тому, шо є під рукою, на тому і їздимо! Можемо хоч на возі з конем, аби він був, - каже боєць. - Хлопці не розуміють, чому за більш ніж півроку війни регулярні війська досі мають проблему з транспортом. Стріляють часом зі зброї часів Другої світової війни. До того ж, техніку силовикам відправляють зі складів на заході, коли на сході досі безліч її.

Один із волонтерів розповідає, що Артемівськ, який захоплювали бойовики, міг стати справжнім трофеєм для загарбників. У місті знаходиться величезний склад танків, БМП і БТРів, яких вистачить на невелику армію. Але навіть із дозволами військовим 11-го батальйону її не дали. З їхніх слів, коли приїхали на склад, побачили там понад 800 одиниць нової техніки. І, незважаючи на те, що в них було розпорядження взяти один БТР, їм видали двигун для ремонту старого БТРа.

- Як можна відправляти у бій металобрухт, який стояв на вулиці десятиліттями і в якому немає нічого, крім «шкаралупи»? - обурюється боєць Сергій, який уже п'ятий місяць воює на сході. - Я бачив, як у бій йшли нові машини і танки, а поверталися решетом чи взагалі там залишалися. Техніка прикриває людей. Вона повинна бути надійною.

Теги: АТО, мобілізація

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:








Меблі

Ексклюзивні вироби з акрилового та кварцового каменю Staron®, Radianz®:
кухонні стільниці, барні стійки, рецепції;
сходи, підвіконня, басейни
Та багато інших елементів інтер’єру за вашими побажаннями
Діють індивідуальні знижки та на кварц - розпродаж!




Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.