Перейти на мобільну версію сайту


06.03.2015

МАРШРУТНИКАМ «НЕ СХОДИТЬСЯ». ДОДАЙТЕ ГРИВНЮ

Справжня транспортна епідемія почалася по всій країні. Через постійні стрибки курсу долара та підняття цін на товари й послуги, значно зросла вартість пального. Саме це стало основним аргументом, яким апелювали перевізники Кам’янця-Подільського, пропонуючи збільшити вартість проїзду на 1 грн.

2 березня вони зібралися на координаційну нараду під головуванням заступника міського голови Сергія Бабія, під час якої намагалися переконати представників ЗМІ та чиновників у доцільності5474.jpg такого підвищення.

За словами голови спілки вантажо-пасажирського транспорту Миколи Чайковського, перевізники вже давно працюють собі у збиток. За їхніми підрахунками, аби приватний транспорт був рентабельним, потрібно, щоб ціна за проїзд була в межах 7 грн. Та перевізники розуміють складну ситуацію в країні, тож готові возити кам’янчан за 4 грн, хоча і ця вартість не є рентабельною.

- Розуміємо, що для кожного жителя це значний удар по кишені, враховуючи ситуацію, яка відбувається наразі в країні, тому пропонуємо підвищити ціну до 4 гривень. Більшість перевізників сьогодні працюють в мінусі, окремі взагалі з’їжджають з маршруту, - поскаржився Микола Станіславович.

Для порівняння водії наводили цифри росту вартості пального: наприклад, у травні минулого року ціна дизпалива була 13,45 грн, а сьогодні - 27 грн, удвічі здорожчав і газ.

Звичайно, зрозуміти перевізників можна, сьогодні й справді скрутний час. Але, якщо не лукавити, ціна на пальне, яка вочевидь є головним компонентом розрахунків рентабельності пасажирських перевезень, різко зросла всього за кілька тижнів. Невже більше року (приблизно стільки минуло часу з останнього підняття цін на проїзд - із 2 до 3 грн) перевізники їздили собі у збиток?!

У таку жертовність слабо віриться, як і в озвучений Миколою Чайковським коефіцієнт пасажиропотоку, який знаходиться на рівні 75%. Мовою цифр: щоб цей коефіцієнт відповідав дійсності, водій маршруту, транспортний засіб якого має 18 посадочних місць, за один оборотний рейс має перевезти всього 27 пасажирів (18+18-36-75%). Для перевізників у сільській місцевості така цифра може бути наближеною до реальності, адже з населеного пункту, особливо віддаленого, до міста він перевозить більш-менш стабільну кількість пасажирів. У місті такий «пасажиропотік» - це сміх, бо чи не на кожній зупинці в маршрутку заходять одні пасажири й виходять інші. Усі платять по 3 грн, незалежно, скільки зупинок проїхав - одну чи до кінцевої.
І як можна називати цифру в 75%, якщо в жодній з маршруток, які курсують по місту, не проводиться обілечування пасажирів? Хіба водії на око визначають, скільки людей вони перевезли протягом дня, або ж по зібраній касі (сума, звичайно, не озвучується) і в розрахунках не фігурує.

Сьогодні на 18 міських маршрутах курсує 188 маршруток, це в середньому по 10 автомобілів на один маршрут. Може, краще зменшити кількість маршруток на маршруті за руханок цього збільшивши пасажиропотік?

Кілька років тому студенти ПДАТУ проводили практичні заняття, під час яких здійснювали моніторинг пасажиропотоків по маршрутах. Знали б ви, який опір вони зустріли від маршрутчиків, окремі навіть зупиняли транспорт і виганяли звідти дітей, хоч ті платили за проїзд. То комусь не вигідно, аби мешканці міста знали реальну картину, яка є у сфері пасажирських перевезень?

Зрештою, говорячи про «збитки», й про те, що практично у всіх великих містах підняли ціну за проїзд, перевізники не говорять про протяжність маршрутів тих міст. Компактний Кам’янець - це далеко не Київ, Дніпропетровськ чи Одеса, це навіть не Хмельницький, де вартість проїзду збільшили всього на 50 коп.

На завершення координаційної ради, до речі, ювілейної, 70-ої, Сергій Бабій повідомив, що міська влада має намір піти назустріч перевізникам та під час засідання виконкому 12 березня ухвалити корегуючий тариф на рівні 4 грн.

А назустріч кам’янчанам міська рада не бажає піти? Думаю, громада не проти дотувати транспортну галузь міста, якщо буде отримувати відповідний сервіс. Наприклад, автобуси мають бути комфортабельними, сидіння й вікна - чистими, чохли не подертими, а пневматичні двері нарешті встановленими. Водій не повинен розмовляти по телефону під час руху транспорту, мати контакт з грошима (краще, коли будуть електронні квитки); він має оголошувати зупинки і зупинятися на кожній з них. водій має бути таким, щоб ти їхав, і відчував себе пасажиром, а не кількою в банці.

Теги: пасажирські перевезення, маршрутки, ціни

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:










Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.