Перейти на мобільну версію сайту


06.06.2014

ГОНДОЛЬЄРИ - БУДІВНИЧІ КАМ’ЯНЕЦЬКИХ ВУЛИЦЬ

Добре, коли міські вулиці, окрім прибирання двірниками, ще й миють дощі. Та коли їх заливає дощовою водою так, що й кроку не можна ступити, це вже зовсім не радує. Погодьтеся, неприємно, коли у взуття набирається бруднюча вода, з мастилами та піском. Зіпсували цьогорічі зливи й останній дзвоник. До нитки змоклі випускники, босими вешталися містом, аби бодай вціліло від дощу взуття.
Причиною того, що через дорогу неможливо було перейти, стали зливові каналізації. Рясний, затяжний дощ  час від часу перетворював місто на величезні баюри.
Чому зливова каналізація не може прийняти всієї дощової води, ми запитали у директора КП «Комунбуд» Сергія Когута, підприємство якого займається обслуговуванням зливових каналізацій.
- Зливні системи забиваються мулом та пластиком: пакетами, стаканчиками, пляшками, крізь які потім не проходить вода в труби, - пояснює Сергій Миколайович. - Інколи люди, щоб далеко не ходити, використовують зливову каналізацію, як сміттєві баки. Не повірите, але звідти комунальники витягували колеса, шини, навіть, дошки.
Зливова каналізація у Кам’янці будувалась ще за радянських часів і капітального ремонту так і не знала. Окрім засміченості та застарілості труб, у комунальників з’явилася нова проблема - в зливова (2).JPGканалізаційні труби несанкціоновано врізаються окремі підприємці. Проблемою є також і малий діаметр труб, який не встигає справлятися із дощовою водою. Нині це питання потрібно вирішувати кардинально.
- Найчастіше винуватцями засмічення каналізаційних мереж стають самі мешканці, які використовують систему водовідведення не за призначенням, - каже заступник директора департаменту ЖПДІ Ніла Коляда. - «Міська зливова каналізація - це не звалище і не сміттєвий бак. Засмічення каналізації побутовим та будівельним сміттям, вихід із ладу цілих її ділянок ведуть до катастрофічних наслідків під час дощів.
Нині досить гостро стоїть проблема скупчення дощової води на розі Уральської та Лесі Українки, Гагаріна та Данила Галицького, Привокзальній та Князів Кориатовичів. На Гагаріна і Привокзальній потрібно робити повну реконструкцію каналізації, а от щодо Уральської, то на це перехрестя сходиться вода звідусюди, тому для неї потрібно будувати колодязі на верхніх вулицях. Ще одне слабке місце - на вулиці Шевченка, неподалік ботанічного саду: тут зливова каналізація взагалі відсутня.
Минулого року було облаштовано зливову каналізацію на перехресті Князів Коріатовичів і Шевченка, адже тут під час зливи постійно змивало бруківку. Нова каналізація тепер рятує місто від зайвих витрат.
- Проблемою є зливова каналізація навколо центрального ринку, - додає Сергій Миколайович. - Тут завжди надзвичайно багато сміття, яке потрапляє в колодязі. Як результат, їх замулює та забруднює. Що ж до смороду з таких каналізацій біля ринку, то вони йдуть від каналізаційних стоків, які туди потрапляють.
Асфальтові й бетонні настили заважають опадам вільно йти під землю, скупчуючись у величезні калюжі. Аби цього не було, придумали систему водовідведення. Перш за все, перед будівництвом дороги проектанти мали б запланувати, куди діватиметься вода. Та наше місто, напевне, планували гондольєри, які хотіли заповнити вулиці водою, пустити човни і будувати свій бізнес на перевезенні людей...
Наразі мова йшла про центри мікрорайонів міста. Що ж до віддалених вулиць, то тут все набагато гірше, особливо на тих ділянках, що розташовані в низині. Тут вода злизує асфальт як корова язиком.
Та цього б не було, якби вздовж дорожнього полотна прокладали рівчачки, в які б тікала вода. Тоді б і асфальт на дорозі тримався. Яскравим прикладом є зроблена кілька років тому Білановецька частина вулиці Тімірязєва. Тут раніше дороги не було взагалі, але один посадовець згледівся і допоміг вибити гроші на асфальтування, чесно сказавши, що винятково на асфальтування, без бордюрів, зливової каналізації тощо. Інформацію отримали тамтешні мешканці, порадившись, вони вирішили звернутися до своїх сусідів, аби кожен біля свого домоволодіння прокопав рятівний рівчачок. Свідомі люди так і зробили, по-господарськи підійшли до справи: вирилили траншею, одні її залили бетоном, інші - проклали трубу. Але який від того толк, коли четверо господарів це зробили, а троє - ні? Нижче по вулиці знову кілька газдів відвели воду від дороги, а ще декілька - ні. Через певний час біля їхніх будинків утворяться ями і настане кінець дорозі. Знову доведеться чекати півстоліття, коли хтось згледиться...
А візьміть сільських газдів: вони з весни починають облаштування свого господарства з вулиці, а вже потім біля хати.
Плануванню доріг не приділяли належної уваги: здали будинок чи квартал, закатали в асфальт проїжджу частину і, слава Богу, що немає болота. Але ж не дурний придумав інженера з будівництва доріг. Такої посади місто не має, а отже не має й доріг.
Вода - це величезна сила, вона дає життя і рве греблі. Тому цю силу людина має спрямувати в потрібне русло.

Довідка про зливову каналізацію Кам’янця:
Протяжність мереж зливової каналізації становить 26,3 км. І це на 181,1 км доріг з асфальтовим покриттямЙ Отже місто, лише на 10% забезпечене зливовою каналізацією.
Згідно з Програмою розвитку ЖКГ Кам’янця-Подільського, в 2014 році на утримання, поточний ремонт зливової каналізації виділили майже 99 тисяч гривень.
Цього року планується будівництво зливової каналізації на Уральській. Вартість будівельних робіт складає близько 300 тис. грн.

Теги: зливова каналізація

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:








Меблі

Ексклюзивні вироби з акрилового та кварцового каменю Staron®, Radianz®:
кухонні стільниці, барні стійки, рецепції;
сходи, підвіконня, басейни
Та багато інших елементів інтер’єру за вашими побажаннями




Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.