Перейти на мобільну версію сайту


16.01.2015

БЕЗКОШТОВНО ТІЛЬКИ ПІШКИ

У 2011 році на ці декілька автобусів-«гармошок», що поважно рухалися містом, покладали великі надії.
Пільговики тішилися, що нарешті й вони мають «власний транспорт», а влада полегшено зітхала, адже вдалося зменшити величезну кількість скарг від жителів міста на транспортну галузь. Відродження комунального транспортного підприємства вселяло надію на альтернативу.
А вже за кілька років комунальні автобуси опинилися на межі життя і смерті, майже без альтернативи на існування... Підтвердженням цього стали громадські слухання, що відбулися 12 січня.

ГРАВ В МОНОПОЛІЮ

П’ять років тому кам’янчани й не мріяли про відродження комунального транспорту. Хочеш їхати по місту, плати дорожче й викликай таксі, а як дешевше - біжи на зупинку й лови маршрутку. І справді, маршрутні перевезення були єдиною альтернативою для всіх категорій населення. На той час привчити до порядку знахабнілих перевізників, які відчували себе монополістами на ринку пасажирських перевезень, було практично неможливо.

Містяни завалювали транспортний відділ міської ради скаргами на бруд у маршрутках, хамство IMG_2575.JPGводіїв, небажання перевозити пільговиків, недотримання графіків руху. Як не парадоксально, але міські чиновники практично не мали жодного впливу на транспортну галузь міста. Приватні перевізники стали своєрідними диктаторами, на умови яких доводилося щоразу погоджуватися. Раз через раз вони руба ставили питання про підвищення плати за проїзд (часто навіть необгрунтовано). І сьогодні ми маємо 3 грн за один квиток по місту, й передчуваємо, що це далеко не межа. Від пільговиків перевізники «позбувалися» теж не менш віртуозним способом: варто було відмовити в проїзді кільком дідусям чи бабусям, які скаржились на такі дії міським чиновникам, як водії вже сигналили й страйкували під стінами міської ради, мовляв, зменшуйте кількість днів для пільгового перевезення, бо держава кошти відшкодовує із затримками, а ми на халяву возити не будемо.

«ЛЮБОВНАЯ ЛОДКА РАЗБИЛАСЬ ОБ БЫТ...»

Чи то політичний піар, чи дійсно турбота про кам’янчан, але в 2011 році напередодні виборів до Кам’янця приїхали два великих автобуси, які місту передав у користування нинішній нардеп Володимир Мельниченко. Влада заговорила про відродження комунального транспорту й реанімацію КП «Комунтранссервіс». Містяни подію сприйняли неоднозначно.

Політичні опоненти та їхні прибічники вкрай обурювалися таким щедрим подарунком, мовляв, нічого не буває задарма. Натомість пільговики тішилися наче маленькі діти, адже отримали можливість їздити у «власному» транспорті, з якого їх ніхто не виганятиме, навпаки, возитиме задарма скільки душа бажає. Отримавши владу якої раніше не мали, окремі пенсіонери доходили до абсурду, виганяючи з комунального транспорту будь-кого, хто не мав посвідчення пільговика.
Та душа святкувала недовго... Закінчилися вибори, марево на щасливе майбутнє спало з очей, натомість прийшла сувора дійсність, якою свого часу так впевнено маніпулювали перевізники - держава не поспішала відшкодовувати кошти за пільгове перевезення пасажирів.

Тоді, за підрахунками фахівців, для повноцінного перевезення протягом року пільгової категорії населення в нашому місті необхідно було 6 млн грн. А 1,2 млн грн, які виділяла на ці потреби держава, та ще й виплачувала із затримками, не відповідали реаліям.

Не рятувало комунальне підприємство й поповнення автопарку, вже за кошти громади. Тодішній директор Руслан Пристач під час інтерв’ю з ним пояснював, що для ефективного функціонування такого комунального підприємства потрібно хоча би 17 автобусів і збільшення кількості маршрутів.

18171177.jpgЗа два з половиною місяці роботи «альтернативне» підприємство влізло у мінус 90 тис. грн. Ці кошти, звичайно, сподівались повернути з держави. Але коли?
Аби врятувати комунальний транспорт і втекти від докорів громади, чиновники почали інтенсивно шукати шляхи виходу із ситуації. КП «Комунтранссервіс» перетворилося в рукавичку. Спочатку виникла ідея перевозити цими автобусами ще й школярів, адже програма «Шкільний автобус» якось непомітно вичерпала свої ресурси. Разом із дітьми транспортом почали користуватися батьки. Плата в 1 грн зацікавила й доросле населення, особливо працюючих, які в такий спосіб намагалися економити сімейний бюджет. А тут ще й держава так «потурбувалася» про своїх громадян, що врізала виплати на пільгові перевезення.

І однієї гривні стало замало, аби залатати діри, які защораз все більше й більше розповзалися. Аби альтернатива не розлізлася по швам, міська влада вирішила збільшити вартість проїзду в комунальному транспорті до 1 грн 50 коп.

Довго не зволікали водії маршруток, які й досі, хочемо ми цього чи ні, залишаються монополістами на ринку транспортних послуг міста. Звичними й перевіреними методами вони заявили про намір підняти плату за проїзд до 3 грн, щой зробили на початку 2014 року.
І ось тепер міська влада, опираючись на розрахунки, надані КП «Комунтранссервіс», говорить про підняття вартості проїзду в комунальному транспорті до 2,5 грн, мовляв, підняття лише на 50 коп. (2 грн за проїзд - прим. «КлюЧ») не дасть суттєвих результатів, навіть не зможе перекрити збитки, які щодня несе підприємство.

КОМУНАЛЬНЕ - ЗНАЧИТЬ ЗБИТКОВЕ?

З вересня 2013 р. комунальні автобуси знову закурсували за звичними маршрутами, щоправда, за стислим і подекуди незручним графіком руху, і вже з новим керманичем. Із колишнім директором підприємства міська влада контракт не продовжила, проте директорських повноважень не позбавила. Сьогодні він очолює інше комунальне підприємство міста.

З відновленням роботи на сайті підприємства з’явилася наступна інформація: «Першого вересня комунальні автобуси Кам'янця-Подільського відновили свою роботу в повному обсязі. Це стало можливо завдяки зменшенню заборгованості держави за відшкодування перевезення пільгових категорій населення, яка в квітні складала 428 тисяч гривень. На сьогодні ця сума становить 22 тисячі гривень. Це дало змогу відновити графіки руху комунальних автобусів та перевезення пільгових категорій. Приємним сюрпризом для кам'янчан стало відкриття нового маршруту №24 мікрорайон «Жовтневий» - Пологовий будинок (по трасі маршрутного таксі №12)».

На цьому всі приємності закінчилися. Новий директор КП «Комунтранссервіс» Руслан Воронюк 682372149.jpgза якийсь час подав у департамент економіки та розвитку інфраструктури міста розрахунки, за яким підприємство несе колосальні збитки.

У департаменті економіки стверджують, аби забезпечити беззбитковість підприємства, необхідно встановити вартість проїзду за одну поїздку в розмірі 2,5 грн.

- У проекті рішення виконкому про встановлення регульованого тарифу на пасажирські перевезення для КП «Комунтранссервіс», по якому розпочато регуляторна процедура, планувалося встановлення тарифу в розмірі  2 грн на одного пасажира за одну поїздку. У такому випадку тариф у 2 грн не забезпечує покриття всіх витрат підприємства на здійснення перевезень, що зумовлює виділення коштів з міського бюджету на покриття різниці в тарифах в сумі 611,5 тис. грн. У міському бюджеті величезна діра, тож невідомо звідки брати такі кошти, - повідомила під час громадських слухань директор департаменту економіки та розвитку інфраструктури міста Майя Гурська.
За словами директора КП «Комунтранссервіс», на сьогодні в місті курсують 8 комунальних автобусів, з яких один за маршрутом №20, три - №21, один - №22, два - №23 та один - №24. Можливість і надалі дотримуватись звичного графіка руху буде лише за умови компенсації різниці в тарифах.

Тож якщо держава відмовляєтсья платити за незахищені верстви населення, то ці обов’язки нині планують перекласти на плечі решти громадян.

Під час громадських слухань жителів міста цікавило чи не головне питання, звідки взялися такі розрахунки, якщо в комунальному транспорті практично неможливо проконтролювати дійсну кількість проданих квитків. У автобусах немає ані компостера, ані контролера. Водій, якому пасажири передають кошти за проїзд, не в змозі одночасно і крутити кермо, і видавати здачу та квитки.

Безумовно, на утримання КП «Комунтранссервіс» закладені значні витрати: це, в першу чергу дороговартісні паливно-мастильні матеріали, недешева амортизація, необхідність вчасно сплачувати заробітну плату працівникам та податки до бюджету. Але є одне але...

По перше, чи дійсно прибутки не покривають витрати, коли в комунальному транспорті, особливо в години пік, яблуку ніде впасти. Ціна майже в половину менша як порівнювати з маршрутками, автоматично збільшує кількість охочих зеконмити та доїхати до місця призначення у більш просторому, хоч і економному транспорті.

По друге, що робити з соціально-незахищеними верствами населення, для яких можливість пільгового проїзду зведена практично до мінімуму? Зрештою, комунальний транспорт тим і відрізняється, що є значно дешевшим за приватний. Підняття ціни може й не дати бажаного економічного ефекту: обираючи між можливістю проїхатись за 2,5 грн і 3 грн, люди швидше нададуть перевагу останньому.

Позаяк мимоволі закрадається думка, що таке підняття ціни стане не стільки реанімацією для вже лежачого хворого КП «Комунтранссервіс», як прихованим донором для приватних перевізників. Принаймні останні вже взяли низький старт та зайняли вичікувальну позицію, сподіваючись і собі за якись місяць-другий підняти вартість проїзду.

Під час громадських слухань активісти запропонували міським чиновникам спільно вивчити проблему та поки що ввести мораторій на збільшення вартості проїзду у комунальному транспорті. Чи приймуть їхні пропозиції до уваги, чи вони так і залишаться лише пропозиціями?

P.S.
15 січня відбулося чергове засідання виконкому, на якому було затверджено тариф у розмірі 2,50 грн на проїзд пасажирів у комунальному транспорті з 1 лютого поточного року.
Разом з цим, учні 1-11 класів у період навчального року користуватимуться комунальним транспортом безкоштовно, школярам 8-11 класів потрібно буде показувати учнівський квиток.
Як повідомив міський голова Михайло Сімашкевич, для забезпечення порядку в автобусах КП «Комунтранссервіс», створено робочу групу з представників громадськості. Вони дивитимуться за тим, щоб усім пасажирам надавалися квитки за проїзд.

Теги: комунальний транспорт, КП "Комунтранссервіс"

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:








Меблі

Ексклюзивні вироби з акрилового та кварцового каменю Staron®, Radianz®:
кухонні стільниці, барні стійки, рецепції;
сходи, підвіконня, басейни
Та багато інших елементів інтер’єру за вашими побажаннями
Діють індивідуальні знижки та на кварц - розпродаж!




Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.