Перейти на мобільну версію сайту


02.10.2015

ІЗ АРИФМЕТИКИ ДО ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ

Володимир Мідзяновський розкаже, як налагодити бізнес з іноземцями.

Чи може Україна стати повноправним гравцем на економічному світовому ринку, в які країни українські товари мають експортне зелене світло та як Кам’янцю наростити економічний потенціал - на ці та багато інших питань «КлюЧ» поспілкувався з шеф-редактором газети «Вільність і закон», засновником журналу «Handel PU», головою ВГО «Союз підприємців поляків України», членом Ради підприємців при Кабінеті міністрів України Володимиром Мідзяновським.

Хоч Володимир Каролійович народився на Чемеровеччині, та вважає себе кам’янчанином, адже в цьому місті пройшло його дитинство, тут, у самісінькому центрі міста, на вул.Гагаріна, жили його батьки, тут він здобув першуВолодимир Мідзяновський професійну освіту, закінчивши індустріальний технікум за спеціальністю «Технік-геолог». Після служби в армії навчався в ХТІПО на інженера-механіка, після - працював на «Електроприладі».

Розвал Радянського Союзу для багатьох людей став точкою відліку, пунктом переродження. Не став він винятком і для Володимира Мідзяновського, який подався у комерцію. Спочатку працював у рідному Кам’янці, згодом його запросили попрацювати в столиці. Нині мій співрозмовник проживає в Києві, а до рідного міста навідується час від часу. Нам вдалося з ним зустрітися під час одного із таких візитів.

- Сьогодні підхід до бізнесу зовсім інший, аніж це було 20 років тому, - пояснює Володимир Каролійович. - Колись ти міг купити товар, наварити на ньому певну суму і продати - все, гешефт вдався. Нині не так просто втриматися на ринку, особливо коли економіка країні знаходиться в напівзруйнованому стані. Виживають компанії, які мають власний бренд, власну філософію, особливий підхід до клієнта. Інноваційні технології розвиваються настільки щвидкими темпами, що встигнути за ними можна лише розвиваючись самому, відвідуючи семінари, конференції, різні тренінги.

Минулого тижня в офісі Американської Торгівельної Палати в Україні проходив практичний семінар з питань застосування безмитного режиму для експорту товарів до США. У ньому взяли участь Лорі Келлегер, радник США до уряду України з питань ВТО та міжнародної торгівлі та представники Міністерства економічного розвитку і торгівлі.

Під час зустрічі обговорили практичні аспекти ефективного використання безмитного режиму в рамках програми Генеральної системи преференцій (GSP).

Генералізова система преференцій США (GSP) покликана сприяти економічному зростанню в країнах, що розвиваються, шляхом надання пільгового бемитного режиму ввезення на тереторію США до 5000 видів товарів із визначених американським урядом країн-бенефіціарів (GSP) (122 країн і територій, в тому числі Україна).
Завдяки безмитному режиму українські товари стають конкурентними на ринку США, а це, відповідно, нові можливості для розвитку підприємництва в Україні.

За оцінками експертів, в рамках GSP Україна щорічно експортувала до США товарів на суму від 70 до 200 млн доларів, у тому числі титан, пігменти та заготовки на основі діоксину титану, галій, цукор та сировину для кондитерських виробів, мелясу, макуха та інші тверді залишки виділення жирів та олії із соняшникового насіння, окремі види нафтопродуктів, карбід бору, феромарганець, алюміній, вироби з дерева, вентилятори, бурильні інструменти та обладнання, традиційні народні вироби, а також окремі види оптики та шоколадної продукції.
Завдяки GSP Україна зможе експортувати близько 3500 найменувань товарів без сплати мит. Українські компанії зможуть користуватися преференціями до кінця 2017 року.

Наприклад, цьогоріч завдяки цій програмі вагомою стала частка експорту меду. Українські підприємці, які підпишуть угоду з американськими партнерами на постачання безмитної продукції, матимуть можливість отримати робочу візу в США.

- Володимире Каролійовичу, окрім тісної співпраці з американцями, ви ще й плідно співпрацюєте з сусідньою Польщею, і як голова Всеукраїнської громадської організації «Союз поляків підприємців України», і як українець з польським корінням?

- Так. Щодо польського коріння, то тут сумнівів немає, - у батька було дивне як для українців ім’я Кароль. На Чемеровеччині є село Степанівка, колись - Штефанівка, землі в якому належали моїй бабусі.

Поляки зацікавлені в співпраці з Україною, ми маємо багато напрацювань у цьому напрямку, але поки буде нестабільна ситуація в країні, доти буде слабким прихід інвестицій в державу.

Без перебільшення Україна найбагатша країна в Європі: ми багаті за трьома критеріями - землею, надрами і людськими ресурсами.

- На Вашу думку, чого не вистачає Кам’янцю, аби стати європейським містом?

- Незважаючи на кризу, Кам’янець-Подільський досить вдало розвивається, потроху зникають бараки, натомість з’являються нові будинки, ремонтуються дороги, відроджується інфраструкутра. Але якщо не буде працювати бізнес, не буде звідки наповнювати бюджет, розвиток зупиниться. Розвиток туризму в місті - досить вдало підібраний стратегічний напрямок, але й має бути розвиток промисловості.

Згадайте, Кам’янець інтенсивно почав розвиватися із будівництвом у місті заводів - запрацювала економіка, люди почали отримувати гроші й відповідно їх витрачати на себе чи той же туризм. Якщо порівнювати розвиток економіки в країні з розвитком математики, то зараз ми знаходимося на стадії арифметики. Уявіть, скільки нам треба докласти зусиль, аби опанувати вищу математику?..

- Володимире Каролійовичу, хоч Ви проживаєте в Києві, але про Кам’янець не забуваєте, допомагаєте землякам.

- Звичайно. Свого часу допоміг з облаштуванням вулиці Уральської біля фонтану. Приємно, що сьогодні вона має європейський вигляд.

Думаю, що від мене основна допомога місту буде тоді, коли сюди прийдуть іноземні інвестори й відбудеться реанімація виробничих потужностей. Ми маємо чимало прекрасних заводів, які стоять пусткою. А якби якийсь з них чи декілька виконували замовлення й працювали винятково на одну-дві іноземні компанії (як зараз вже роблять деякі наші заводи), люди б отримали не тільки зарплати, а й впевненість у майбутньому, якої так сьогодні не вистачає.

Неодноразово проводив перемовини з іноземцями щодо вкладення інвестицій в наш завод мінвод. Пам’ятаю, як колись за декілька тисяч кільметрів на прилавках магазину побачив кам’янецьку мінеральну воду. Чому цього не робити зараз?

Допомагав і допомагаю підприємцям знайти партнерів за кордоном, налагодити тісні зв’язки, підписати угоди про наміри та співпрацю. Узагалі, наша громадська організація досить потужна, маємо представництва в кожній області України. До речі, біженцям з окупованої території України свого часу дали притулок саме поляки. Також вони постійно надають гуманітарну допомогу війьковим у зоні АТО.

Де би я не був, завжди розповідаю про Кам’янець, запрошую сюди своїх партнерів, відомих бізнесменів, усі вони в захваті від краси, яку ми маємо. Популяризація міста - це той маленький вклад в його розвиток, який може зробити кожен мешканець, незалежно від статків.

Теги: Володимир Мідзяновський

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:








Меблі

Ексклюзивні вироби з акрилового та кварцового каменю Staron®, Radianz®:
кухонні стільниці, барні стійки, рецепції;
сходи, підвіконня, басейни
Та багато інших елементів інтер’єру за вашими побажаннями




Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.