Перейти на мобільну версію сайту


10.02.2012

Встановлення паркоматів - європейська ілюзія чи українська необхідність?

DSC00706.JPGНас, простих українців, «хочуть» в Європу. Ми нібито й самі не проти, але в тому вигляді, який є нині (так вважає Європа) нам туди нізащо. Цивілізації у нас немає - це по-перше, ми до неї не звиклі - друге, і третє, найпечальніше, - ми не дуже прагнемо звикати.
Підбадьорені Європою українські можновладці в січні цього року зробили ще один крок назустріч спокусливій європеїзації (чому вона така спокуслива, наразі не уточнюватимемо). Кабмін 19 січня 2011 р. видав постанову №27, згідно з якою було внесено зміни до затверджених Правил паркування транспортних засобів. Цим документом передбачено встановлення паркоматів на усіх платних парковках України. Та не минуло й тижня, як виконання січневої постанови відтермінували до квітня.
Чому? Україна настільки не готова до Європи, що, дійшовши до її порога, перечепилися через паркомати?
У Кам’янці на сьогодні маємо вісім затверджених майданчиків для паркування, загальна кількість паркувальних місць на яких - 198. За словами заступника міського голови Сергія Бабія, це наразі оптимальна кількість для нашого міста. Декілька років тому їх було набагато більше, вони розміщувалися хаотично і траплялося так, що звечора ти їхав додому, не плативши за день стоянки, а наступного дня, щоб забрати автівку зі, здавалося, споконвіку твого місця, доводилося платити мито паркувальнику.
Усі нинішні місця для паркування розміщені у так званій «бізнес-зоні». Найбільше їх навколо Центрального ринку. Із восьми паркувальних майданчиків шість обслуговує комунальне підприємство «Крок-Плюс» і два - приватний підприємець. Щодо останнього, то він у грудні минулого року вкотре виграв конкурс, виконавши його умову, тобто запропонував найбільшу суму збору за паркування, яка піде в бюджет міста.
Варто зауважити, що сума збору за паркування є фіксованою. За минулий рік КП «Крок-Плюс» перерахувало до бюджету 108,4 тисячі гривень, а приватний підприємець - 24,5 тисячі. Виходить, що підприємець щомісячно сплачує до міської скарбниці близько 1000 гривень за паркувальний майданчик, а комунальне підприємство - на 500 більше. Зважаючи на те, що маємо 198 місць для паркування, то після нехитрих математичних підрахунків у середньому одне таке місце коштує приблизно 16 гривень за добу. Заробіток є, чому би не подумати про європейські стандарти? Якщо йти за буквою закону, то на паркувальних зонах Кам’янця-Подільського з квітня (якщо «у верхах» і далі не тягнутимуть постанову за хвіст) має бути встановлено 10 паркоматів, більшу частину з яких має придбати комунальне підприємство. Паркувальний автомат вітчизняного виробництва коштує 10-50 тисяч гривень, іноземного - в рази більше. Ось у цьому й причина паркувальної тяганини.
Ще одним гальмом є людський чинник. На думку працівників парковок, встановлення паркоматів може й не дати очікуваних результатів.
- Паркомат - не людина, він не прийде і не скаже: «Заплатіть за паркування», - зізнається паркувальник Олександр. - Знаючи наш народ, немає гарантій, що автомат не потрощать якісь варвари. А коштує він пристойно.
Також наш співрозмовник додає, що не всі водії нині хочуть платити за місце для паркування, до деяких треба декілька разів підходити і просити. То де впевненість, що після встановлення не таких уже й дешевих паркоматів, у кам’янецьких водіїв різко проклюнеться совість і вони кидатимуть гроші в автомат без будь-якого наглядача?
Будемо чесними із собою, Україна поки що не готова йти в ногу з Європою. Ми нібито й намагаємось крокувати, але чомусь за ленінським висловом сторічної давності: крок вперед - два назад.

Теги: паркування, автомобіль

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:










Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.