Перейти на мобільну версію сайту


27.01.2017

РІК «ЗБИРАННЯ КАМІННЯ» БУВ ПЛІДНИМ

ілашКонтрольно-ревізійна служба за час існування зазнала чи не найбільше реформувань. Минулого року, після чергової реорганізації, вона змінила назву і стала Державною аудиторською службою. Відповідно до постанови Кабміну, були утворені територіальні органи Держаудслужби (Офіси), до складу яких увійшли відповідні управління. 

У нашій області на базі Держфінінспекції було створено управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, яке входить до складу Західного офісу Держаудитслужби, розташованого в м.Львів.

З 10 жовтня 2016 року управління очолює наш земляк Олександр Ілаш. Про здобутки та досягнення новоствореної служби поговорили з Олександром Миколайовичем напередодні професійного свята.

- Для органів державного фінансового контролю минулий рік, у тому числі й для управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, став роком «збирання каміння». Він був насичений подіями, пов’язаними з реформуванням органів контролю, - розповідає Олександр Ілаш. - Змінилося не лише підпорядкування, а й основні завдання нашої служби, діяльність якої тепер спрямовується й координується Кабміном. Та головним залишається здійснення державного фінансового контролю за ефективним, законним, цільовим та результативним використанням бюджетних коштів.

На сьогодні в управлінні працює близько 80 спеціалістів різних рівнів, які проводять перевірки бюджетних установ та державних підприємств по всій області. Протягом року було проведено 83 контрольних заходи у 76 підприємствах, установах та організаціях. У 63 із них виявлено фінансові порушення, що призвели до втрат на загальну суму 64,8 млн грн. На 60 об’єктах контролю встановлено незаконне й нецільове витрачання коштів і матеріальних цінностей, зафіксовані недостачі на загальну суму понад 23,5 млн грн.

Через неправомірні дії окремих керівників, укладання збиткових контрактів, реалізації товарів, робіт і послуг за заниженими цінами, «безоплатного» надання в оренду природних і матеріальних ресурсів тощо бюджети всіх рівнів, бюджетні установи та організації, а також підприємства втратили можливість отримати можливі доходи в сумі 41,3 млн грн.

- Олександре Миколайовичу, з минулого року запрацювала система електронних закупівель «Prozorro». Хоч завдяки цій платформі вдалося зекономити мільйони державних коштів, та, на жаль, вона не зупиняє окремих керівників підприємств від можливих зловживань. Чи допомагає ця система у Вашій роботі?

- Безумовно, це стовідсотково необхідна система. За результатами проведеного впродовж року аналізу державних закупівель у зв’язку з порушеннями чинного законодавства було відмінено в 32 випадках торги на загальну суму 160,7 млн грн та розірвано 5 договорів закупівлі на загальну суму 3,7 млн грн.

Ви, напевне, чули про зловживання, які виявили у військовому ліцеї, де планували купувати печиво по 190 грн/кг, чи у навчальному закладі Хмельницького, де мали намір закупити м’ясо курятини по 720 грн/кг. Добре, що, завдячуючи системі «Prozorro», вдалося вчасно виявити ці «помилки». Хто знає, помилки це чи ні?

На жаль, порушення є у всіх галузях. Ми ще не готові працювати без контролю з боку держави.

До прикладу, в одному з професійних аграрних ліцеїв Хмельниччини встановлено порушень законодавства на суму понад 1,1 млн грн. Керівництвом ліцею незаконно за відсутності відповідних підтверджувальних документів щодо виконання передбачених умовами договору робіт із юридичного супроводу, виготовлення та погодження документації із землеустрою, перераховано для товариства з обмеженою відповідальністю кошти на суму понад 330 тис. грн. Також встановлено, що роботи по валці лісу, який належить ліцею, проводилися фізичною особою-підприємцем, проте той не підтвердив виконання зазначених робіт на загальну суму 415 тис. грн. Крім цього, аудитори виявили факти реалізації ліцеєм ділової деревини по цінах менших за ринкові, внаслідок чого було недоотримано коштів на суму понад 120 тис. грн. 

Під час перевірки 20 органів соцзахисту населення області аудитори виявили втрати бюджетних коштів на 6,9 млн грн. Зокрема, встановлено факти незаконного використання бюджетних коштів на суму 3,2 млн грн внаслідок зайвого перерахування управліннями соцзахисту коштів субсидій для відшкодування населенню витрат на оплату житлово-комунальних послуг, неповернення газопостачальним підприємством суми невикористаної протягом опалювального сезону субсидії та безпідставного призначення субсидій громадянам.

Крім цього, зайво виплачено щомісячну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання на суму майже 2,6 млн грн, оскільки вони подали недостовірні дані про свій майновий стан, а також були відсутні за місцем проживання понад 60 днів. Матеріали 12 ревізій передали правоохоронним органам, які за наслідками розгляду розпочали 3 кримінальних провадження.

Під час ревізій установ Державної пенітенціарної служби України було виявлено втрати на суму 4,8 млн грн. Аудитори встановили, що внаслідок реалізації продукції та надання послуг за цінами, нижчими повної собівартості, втрачено доходів на суму майже 2,9 млн грн. Крім того, виявлено випадки незаконного нарахування та виплати зарплати на суму майже 330 тис. грн та нестачу обладнання, будівельних матеріалів і птиці на загальну суму 169 тис. грн.

Мали місце випадки оплати вартості електроенергії без фактичного її отримання на суму 82,3 тис. грн. Слід також відмітити факт незаконного списання підприємством однієї з колоній області заборгованості по сплаті до бюджетів ПДФО на суму 284,5 тис. грн. Цим же підприємством за відсутності будь-якого дозволу на спеціальне водокористування надавались послуги з водопостачання на загальну суму 492,3 тис. грн (без ПДВ).

- 2016 рік був роком фінансових вливань для об’єднаних громад, яким держава надавала кошти на розвиток. Чи вдалося проконтролювати їхнє раціональне використання?

- В ідеалі будь-яка об’єднана громада мала би створити власний внутрішній контроль за використанням бюджетних коштів, але на практиці такого поки що немає. Більше того, деякі об’єднані громади відмовлялися від державних грошей, адже не знали, на що їх витратити. Це зокрема, стосується Маківської, Летичівської та Старосинявської ОТГ. Лише за минулий рік об’єднані громади не змогли використати коштів Держбюджету на суму 95 млн грн та повернули їх.

- Окрім проведення перевірок та ревізій новостворена служба займається ще й аудитом бюджетних установ та організацій. Чи виявлено порушення за цим напрямком роботи?

- Протягом минулого року було проведено шість державних фінансових аудитів, якими встановлено порушення, що призвели до недоотримання доходів та втрат фінансових і матеріальних ресурсів на загальну суму 5,4 млн грн, неефективне використання державних коштів та майна на суму 101,8 млн грн, та резервів для збільшення надходжень і зменшення витрат на суму 1,9 млн грн. Особливу увагу працівники управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області приділили контролю за ефективним використанням державних та комунальних ресурсів. За наслідками проведених державних фінансових аудитів надано 67 пропозицій щодо підвищення рівня ефективності використання державних активів, 46 із яких враховано об’єктами контролю, економічний ефект від їхнього впровадження склав 4,3 млн грн.

- Олександре Миколайовичу, після виявлення аудиторами порушень та зловживань, чи несуть посадові особи, які їх допустили, якусь відповідальність. Якщо так, то яку саме?

- Звичайно. За порушення фінансової дисципліни до правоохоронних органів було передано 36 матеріалів контрольних заходів, за результатами розгляду яких розпочато 11 досудових розслідувань та вручено 4 письмових повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення. Також аудитори взяли участь у 27 перевірках спільно з правоохоронними органами в якості залучених спеціалістів, після чого було розпочато 10 досудових розслідувань. За матеріалами контрольних заходів до адміністративної відповідальності притягнуто 111 посадових осіб, до дисциплінарної та матеріальної – 29 осіб, з них двох звільнено із займаних посад.

Слід зазначити, що при проведенні контрольних заходів постійно встановлюються різні порушення фінансово-бюджетної дисципліни, серед них є чимало досить цікавих фактів, однак, у зв’язку з відкриттям правоохоронними органами кримінальних проваджень, говорити про них не маємо змоги.

Безсумнівно, проведена в минулому році робота та здобутки спонукатимуть колектив нашого управління до активних дій та наполегливої роботи в 2017 році. Тож у день професійного свята хочеться побажати всім колегам успішної та плідної роботи, добробуту й усіляких гараздів.


З дос’є «КлюЧа»
Олександр Ілаш народився 2 липня 1971 р. у с. Велика Слобідка. Після закінчення ЗОШ №15, навчався в Кам’янець-Подільському сільськогосподарському інституті на економічному факультеті. З 1993 року працює в контрольно-ревізійних органах Хмельницької області, пройшов усі щаблі від інспектора до керівника Кам’янець-Подільського КРВ.
З жовтня 2016 року очолює управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області.
Одружений. Разом із дружиною Наталею виховують двох доньок.

Теги: Держаудитслужба, Олександр Ілаш

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:








Меблі

Ексклюзивні вироби з акрилового та кварцового каменю Staron®, Radianz®:
кухонні стільниці, барні стійки, рецепції;
сходи, підвіконня, басейни
Та багато інших елементів інтер’єру за вашими побажаннями




Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.