Перейти на мобільну версію сайту


04.07.2014

КОЛИ МАТЕРІАЛЬНЕ ПЕРЕМАГАЄ ДУХОВНЕ

З 10 липня відновлено платний проїзд через Замковий міст.
Ніхто не буде різати курку, яка несе золоті яйця. І якщо раптом курку визнають поза законом, то врятувати становище може тільки... зміна назви. Нехай тепер все ті ж курячі яйця несе, наприклад, страус.

Приблизно так виглядає картина із проїздом через Замковий міст.
Якщо Вінницький апеляційний суд скасував рішення виконкому міськради щодо неправомірності встановлення платного проїзду через вулицю Замкова, кам’янецькі чиновники придумали інший спосіб як відновити можливість заробляти гроші - нехай це буде не проїзд, а... в’їзд на територію Кам’янець-Подільського історичного музею-заповідника.
З приводу платного проїзду через пам’ятку архітектури 1 липня в сесійній залі міської ради відбулися громадські слухання. Щоправда, повноцінно громадськими їх не назвеш, адже окрім депутатів міськради, окремих представників громадських організацій, зграйки перевізників та журналістів, громади, а саме кам’янецьких водіїв, для яких би це питання стало №1, не було. Можливо, галас навколо цієї ситуації здіймається даремно, й усі згодні платити за проїзд через Замковий міст?

ПЛАТИТИ ЧИ НЕ ПЛАТИТИ?
У травні в соцмережах «КлюЧа» ми провели опитування з приводу ситуації, що склалась навколо Замкового мосту - чи варто, аби проїзд на цій ділянці шляху був і надалі платний, чи, можливо, як і раніше, безкоштовний, або ж, як кільканадцять років тому - взагалі заборонити проїзд. Загалом за цей час в опитуванні взяли участь 1621 особа. З них 836 висловилися за те, аби залишити безкоштовним проїзд для всіх транспорних засобів. 565 радикально налаштованих вимагали 47d3a495222042bd4998af202229477c.JPGперекриття руху через Замковий міст для всього автотранспорту, 188 були за те, щоб відновити платний проїзд, а 32, котрі зголосилися взяти участь в опитуванні, мали інший варіант виходу з ситуації, який вони писали в коментарях.
Думки, які висловлювали наші респонденти, подекуди були діаметрально протилежними. Ось найбільш характерні з коментарів, що нам залишали.
Людмила Вишинська: «У певні години залишити безкоштовний проїзд тільки для легкових автомобілів, маршрутних таксі, невідкладної допомоги, пожежних машин...».
Виталій Дасюда: «Проблема не в тому чи їздять там машини, чи ні. Проблема в непрозорості використання зібраних коштів. За ті кошти, що збирають за проїзд, можна встелити міст золотою бруківкою, і нехай би їздили люди, але коли кошти йдуть невідомо куди, то краще нехай люди їздять безкоштовно, але тільки легковий транспорт та маршрутки до 13 осіб».
Наталія Гончарук: «Цей міст будували для людей, а не для краси. Тому він має бути функціональним. А чиновники, які прикриваються проблемами мосту, знайшли спосіб «скачувати» гроші з простих людей: через міст вони ж все одно пускають авто, тільки за гроші. Якщо міст є проблемним, думайте як будувати другий шлях сполучення. Турки у давні часи могли ж побудувати. Чому сьогодні з сучасними новітніми технологіями це не можна зробити?
Я недавно приїхала з Австрії, там через кожних півкілометра побудовані мости для тварин, щоб їх на дорозі не переїхала машина... Дуже шкода, що в нас гірше ставляться до людей, чим за кордоном до тварин».
Вікторія Кохановська: «Платний і тільки платний, обмеження по ваговій категорії машин. Плата повинна складатися для кожного по-різному: Підзамче, Довжок та й мешканцям міста - одна, для всіх інших - інша. Це хоч якийсь дохід у бюджет. А щодо контролювання коштів, то ви «сієте» паніку, на яку і я була попала. Всі кошти під таким контролем і через стільки засідань проходять, що може кожен проконтролювати, тільки потрібно хотіти. Простіше казати, а довести не може жоден».
Володимир Білоус: «Я вважаю що має бути платний проїзд для малогабаритного транспорту. Ніяких вантажівок, автобусів там не має бути, навіть туристичних! Пройтись не далеко, та й заодно помилуватись є чим. Ато розбити міст та дорогу легко, а як показує практика, відновити не дуже беруться».
Валентина Магилат: «Проблему можна вирішити таким чином: привести в порядок понтонний міст через р.Смотрич, пустити транспорт через Польські фільварки і мікрорайон. Так можна уникнути руйнації Замкового (Турецького) мосту і зберегти його, залишивши пішохідним. Це буде коштувати не надто дорого. Але, не жаль, маса чиновників хоче збагатитись легким шляхом і створити умови для свого збагачення».
Анатолій Скрипник: «Видно всі забули, в тому числі й теперішня кам’янецька влада, що Старе місто - це територія національного заповідника! І рух авто по мосту повинен бути заборонений всім без винятку».
Александр Детцель: «Если есть патриоты и защитники наших памятников, то скажите мне, что вы сделали для этого самого заповедника? Может денег дали? Может сорняки почистили на стенах крепости? Может просто мусор в урну отнесли? Что-то сомневаюсь. А я, как и многие другие, проезжая через мост, оставляю свой вклад в виде денег. Может и немного, но регулярно. Хотите сохранить заповедник, тогда не мешайте другим делать то, что задумали. Результат можно будет увидеть через годы, а не через месяцы. Тогда и поговорим».
Татьяна Кравчук (Добродзей): «Відремонтувати, укріпити - і нехай їде, хто хоче...».
Владимир Кондрук: «Прийняли незаконне рішення - кам'янчани невдоволені, відмінили незаконне рішення - теж незадоволені. Вимагали виконання законів, побачили, що це їм невигідно - вже згодні, щоб порушували закони. Так переможемо, ага...».
Andrey Paustovskiy: «Наприклад, можна було зробити проїзд з 6-ої до 10-ої і з 17-ої до 19-ої безкоштовним, щоб місцеві могли в цей час добратись на роботу і додому, а інший час - платним, і вантажівкам заборонити проїзд».

ПОЗИЦІЯ ОБГРУНТОВАНА ЕКОНОМІЧНО
Скільки людей, стільки й думок. Натомість у міської влади позиція щодо цієї ситуації залишається незмінною, ба, більше - «економічно обгрунтованою». З цього приводу під час громадських слухань виступила директор департаменту економіки та розвитку інфраструктури міста Майя Гурська.
- Провівши моніторинг, ми встановили, що за місяць в обидва боки потік транспортних засобів становив 82 тисячі 300 автомобілів, - зауважила Майя Дмитрівна. - Якщо раніше плата за проїзд складала 5 грн, то тепер ми пропонуємо її диференціювати.
103217_original.jpgЗа словами головного економіста міста, вартість проїзду через Замковий міст має бути різною для різних категорій населення. Наприклад, у міській раді пропонували, а згодом і затвердили, щоб пільговики та спецтранспорт (пожежна охорона, швидка медична допомога, аварійний спеціалізований транспорт комунальних служб тощо) як і раніше користувалися цією ділянкою шляху безкоштовно за наявності спецкарток.
До категорії пільговиків потрапили і водії транспортних засобів, власники яких зареєстровані за адресами: вул.Успенська; вул.Тринітарська; вул.Руська від буд.№90 до вул.Замкова; вул.Папаніна, 2, 4, що знаходяться в межах визначеної зони.
Жителі Підзамча, сс.Довжок та Зіньківці, для яких проїзд через Турецький міст став заледве не рятуючим колом для потопельника, можуть придбати абонентські картки, за якими слачуватимуть 1 грн за проїзд в один бік. Решті мешканцям, які мають кам’янецьку прописку, пропонують за цю ж ділянку дороги платити вже 2 грн. Щоправда, невідомо, чим відрізняються жителі, приміром, мікрорайону чи Черемушек, від підзамчан, що аж мусять сплачувати на гривню більше.
Найбільше ж, згідно з пропозицією міської влади, мають постраждати транзитники - для них ціна за проїзд через Замковий міст в один бік стартуватиме від 5 грн. Так, водії мікроавтобусів можуть придбати картку за 260 грн, яка розрахована на 50 поїздок. Водії транзитних легкових автомобілів залишатимуть на пропускному пункті 10 грн, мікроавтобусів (одноповерховий автобус, з числом місць для сидіння не більше 17, з місцем водія включно) - 15 грн; міжміських автобусів - 20 грн.
А от автобуси далекого прямування, мається на увазі екскурсійні автобуси платитимуть 25 грн за в’їзд, але в жодному разі не проїзд.  За словами чиновників, такий транспорт в’їжджатиме з вулиці Папаніна й зупинятиметься біля музею, мовляв, це буде плата саме за в’їзд на територію Кам’янець-Подільського історичного музею-заповідника, а не проїзд через Замковий міст як було раніше.
З такими тарифами за попередніми підрахунками місто, а точніше комунальне підприємство «Крок плюс» зароблятиме щомісяця 309 тисяч 509 грн з ПДВ. Частина коштів йтиме на відрахування, сплату податків, зарплати працівникам.
- Із цієї суми чистий дохід становитиме 183 тисячі 953 гривні, - зазначила Майя Гурська. - З цієї суми 10% планується виділяти на розвиток КП «Крок-плюс», ще 10% - на розвиток історичного музею-заповідника. Решта ж 80% спрямовуватиметься до цільового фонду міського бюджету. Щоправда, лунали пропозиції віддавати більший відсоток від прибутку на користь музею, зрештою ця установа разом із НІАЗ «Кам’янець» мали б опікуватися архітектурними пам’ятками.

ОБМЕЖИТИ - НЕ ЗАБОРОНИТИ
Робоча група, утворена відповідно до розпорядження міського голови від 29 травня ц.р., склала акт обстеження стану пам’ятки архітектури Замкового мосту. Зокрема, було оглянуто внутрішні конструкції кам’яних склепінь і обмурувань у шурфах №1-3 та стан встановлення гіпсових маяків на тріщинах цих конструкцій; стан дорожнього полотна і водовідвідних лотків; стан мурування північної стіни та скельної основи.
За словами спеціалістів, при огляді встановлених гіпсових маяків на внутрішніх конструкціях DSC_0413.JPGмосту в шурфах №2,3 не виявлено тріщин, стан несучих конструкцій дорожнього полотна є забезпеченим. На північній стіні мосту наявні локальні аварійні ділянки кам’яної кладки.
Відповідно до рекомендацій робочої групи, необхідно завершити роботи з ліквідації аварійного стану мосту в повному обсязі. Також спеціалісти наполягали на обмеженні руху автомобільного транспорту по загальній вазі не більше 3,5 т, швидкості - до 30 км/год, і кількості одночасного перебування - не більше 2 автомобілів на мості.
Окремі депутати міськради пропонували до всього перерахованого вище встановити дорожні знаки «Пішохідна зона», щоб транспорт дійсно мав можливість лише заїжджати на територію музею-заповідника, а не шастати туди-сюди. Хоча не зрозуміло, як це вкладається поруч з тезою «дати можливість жителям Довжка та Підзамча швидше добиратися з дому до міста і навпаки».
Громадські слухання з приводу встановлення плати за проїзд через Замковий міст завершились майже абсолютною перевагою на користь «валюти». Лише четверо з присутніх проголосували проти.
У легітимності цього заходу сумніватися не доводиться: громада була, обговорювала, вирішила. А скільки людей від загальної кількості мешканців міста цікавить це питання - це вже другорядне. Зрештою, ніхто не питатиме транзитників, які проїжджатимуть через Замковий міст, погоджуються вони платити за подальше руйнування архітектурної пам’ятки чи ні.
Є процедура, яку потрібно було провести. Усіх норм дотрималися, залишились хіба що формальності. У четвер на засіданні виконкому ці «формальності» узаконили.
10 липня шлагбаум на в’їзді перед Турецьким мостом оживе, хвацький контролер збиратиме гривні, які струмочками потечуть у міську казну. А звідти... хай би на ремонт історико-архітектурних пам’яток. Вони цього варті.

Теги: Замковий міст, платний проїзд

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:










Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.