Перейти на мобільну версію сайту


15.07.2016

КОЛИ ФІНАНСИ НЕ СПІВАЮТЬ РОМАНСИ

бухгалтерський колектив Після минулорічного процесу децентралізації, який так гучно гримів по країні, в Кам’янець-Подільському районі утворилося три об’єднаних громади - Гуменецька, Китайгородська та Колибаївська. Процес укрупнення виявився нелегким, більше того - тернистим. І досі не відпрацьовані всі процеси й механізми. Можливо, це сталося тому, що не всі першопрохідці децентралізації зуміли наповну реалізувати заплановане. Попри недосконалість законодавства, не вистачило основного ресурсу - фінансового. 

За останній час доводилося чути багато закидів на адресу новоспечених голів об’єднаних громад, мовляв, набрали штат, особливо «роздули» бухгалтерію, а розвивати громаду не поспішають. Чи так це насправді й чи легко сьогодні із новими змінами працюється бухгалтерам, які в суботу, 16 липня, відзначатимуть професійне свято, вирішила перевірити, завітавши в найбагатшу громаду нашого району - Гуменецьку. 


КАДРИ В МЕНЕ ЗОЛОТІ

У цьому переконана голова Гуменецької сільської ради об’єднаної територіальної громади Інна Абдулкадирова.

- Бути піонерами в чомусь надзвичайно важко, - зізнається Інна Григорівна. - Ми не побоялися ризикнути, і сьогодні маємо не лише над чим працювати, а й що розвивати. Коли ж починався процес децентралізації, було лише якесь уявлення про щось, якусь гарну картинку, й більше нічого. Ми йшли, а закони для об’єднаних громад писали на коліні. І досі маємо багато недопрацювань, які можна вирішити лише на загальнодержавному рівні. 

Про те, що Гуменецька громада має стратегію розвитку, говорить багато. Лише за останніх півроку тут було відкрито два сучасних дитячих садочки в Гуменцях та Лисогірці, а попереду ще купа подібних міроприємств.

- Після об’єднання ніхто без роботи не залишився, - продовжує сільський голова. - Я зібрала людей і кажу, або ми працюємо, або показуємо всім, що з цього нічого не вийде. Сьогодні всі люди на своїх місцях, громада ожила, у сільських клубах йде робота, якої не було роками. Чого лишень варте свято Івана Купала, яке ми проводили нещодавно?! Такої активності від старост сіл та працівників закладів культури, їхнього бажання працювати на благо громади варто повчитися. 

Наразі Гуменецька сільська рада об’єднаної територіальної громади має власні відділи та структурні підрозділи. Зокрема, загальний відділ, яким керує Михайло Валяровський, колишній начальник організаційного відділу районної ради, допомагає йому заступник Аліна Чупрун, юрист Леонід Онуфрієв та завідувач ВОБ Лариса Блажко. Земельним відділом керує Ніла Сороката, допомагають їй Микола Пиж, Андрій Буратниський, Ольга Брунько та Катерина Косінська; відділом освіти, культури, спорту та туризму - Лілія Срібняк, колишній спеціаліст відділу освіти РДА. Роботу Центру надання адміністративних послуг координує Валерій Свідер, колишній працівник РДА.

Окрім закладів соціальної сфери, Гуменецька громада має власну малу пожежну команду, яку очолює Іван Височанський, та комунальне підприємство «Житловодгоспресурс», яким опікується Галина Романюк. Аби все це функціонувало та було економічно вигідним, аби люди вчасно отримували зарплату й мали бажання працювати, без фінансової підтримки не обійтися. Облік і аудит фінансового ресурсу громади веде бухгалтерія на чолі з головним бухгалтером сільської ради Лесею Дубчак. 


ГУМЕНЕЦЬКА ДЮЖИНАФінансовий відділ 

«У нас тут маленький район», - саме так в один голос кажуть фінансисти сільської ради, на плечі яких лягає важкий тягар невидимої паперової роботи. Гуменецький бухгалтерський колектив складається з 12 прекрасних жінок. Отож, безпосередньо фінансами сільської ради опікуються начальник фінансового відділу Леся Дубчак, заступник начальника фінансового відділу Інна Коваль, старожил сільської бухгалтерії; спеціаліст-бухгалтер Валентина Дорож, колишній головбух Нігинської сільської ради, та спеціаліст-економіст Олена Міщенко, колишній економіст Центру ПМСД. Освітою, культурою, спортом та туризмом опікується шестеро бухгалтерів на чолі з Оксаною Сеник (за фахом - магістр з обліку й аудиту), яка до цього 16 років пропрацювала в казначействі. Заступник освітянського головбуха - Наталія Микитюк, колишній головний бухгалтер Великозаліснянської сільської ради, спеціалісти-бухгалтери Неоніла Сапоговська, Надія Березовська; бухгалтери-економісти - Лариса Балюк, Людмила Мартиросян (наразі перебуває в декретній відпустці) та Надія Кузьмук. Роботи тут вистачає, адже рахують фінанси 11 шкіл, 13 дитсадків, 16 будинків культури, 13 бібліотек, а віднедавна - новостворених Центру дитячої творчості та ДЮСШ. За фінансовим порядком малої пожежної команди слідкує Елла Свідер, місцевого комунального підприємства - Елла Швець.

Незважаючи на молодий вік, начальник фінансового відділу Леся Дубчак - досвідчений спеціаліст. Свого часу Леся Іванівна закінчила Кам’янець-Подільський коледж харчових технологій та Київський національний університет харчових технологій. Працювала бухгалтером у ВАТ «СпецРБУ» та ТОВ «Український кристал». Із 2013 р. працює начальником фінансового відділу Гуменецької сільської ради. 

Елла Свідер, бухгалтер МПК- Найважче, звичайно, тут, - зізнається Леся Іванівна. - Адже це постійна робота з казначейством, фінуправлінням, зрештою, до використання державних коштів ставлять зовсім інші вимоги. За кожну копійку мусиш звітувати. Якщо раніше планування сільського бюджету було напряму пов’язане з планування районного, то тепер - лише з Держбюджетом. Але ми самодостатня громада, тож самі формуємо бюджет, не чекаючи дотацій з держави. Проте й досі маємо невирішену проблему із так званим самовилученням: щорічно з нашого бюджету вилучають у державний майже 3 млн грн, які би мали залишатися в нас.

З об’єднанням громад у мене та колег роботи лише додалося, нині функції фінуправління також лягли на наші плечі. А ще - постійні звіти на область. Ми більше статисти, аніж бухгалтери. І досі невирішеним залишається питання фінансування місцевого ЦНАПу. До речі, перший, створений в об’єднаній громаді, був саме в Гуменецькій. 

- На сьогодні в країні склалася дивна ситуація, коли, з одного боку, державні керівники говорять про необхідність децентралізації та надання послуг адміністративного характеру на місцях, якомога ближче до людей, а з іншого, плата за послуги, які надаються в ЦНАПах об’єднаних громад, зараховується до бюджетів районних рад, - долучається до розмови керівник ЦНАПу Валерій Свідер. - Тобто громада витрачає ресурс, купує техніку, ремонтує приміщення ЦНАПу, а плата за реєстраційні послуги зараховується казначейством до відповідного районного бюджету. Виходить, що сільська рада утримує працівників ЦНАПу, а кошти, які від надання послуг мали би йти в сільський бюджет, відповідно, нам на оплату праці та розвиток громади, йдуть у район. Хіба це справедливо?

Елла Швець, бухгалтер КПСьогодні у Верховній Раді чекає своєї черги проект Закону №4386-д від 12.05.2016 р., який передбачає, що плата за надання адміністративних послуг буде здійснюватися за місцем їхнього надання, тобто в бюджет ОТГ. Сподіваємося, що депутати підтримають його на найближчій сесії. Відповідний лист від Асоціації об’єднаних громад Хмельницької області, головою якої є Інна Григорівна, ми направили на розгляд Прем’єр-міністра України.

Не проблемною, а швидше незрозумілою називають бухгалтери майбутню роботу в системі «Прозоро», до якої мають долучитися з 1 серпня. Система передбачає можливість прозорих закупівель, які може побачити будь-хто, як і взяти в них участь. Це буде щось на зразок міні-аукціону, де виграє пропозиція із найнижчою ціною. Та низька ціна не завжди означає якість. 

Під час прийняття закону народні обранці встановили гранично допустимі цінові межі (від 3 до 50 тис. грн), за яких можна грати тендери без цієї системи. Цінову позначку кожна місцева рада встановлює самостійно під час сесійного засідання. Та окрім «Прозоро» існує так звана «Є-дата», ресурс, на якому можна переглянути всі накладні, акти виконаних робіт та угоди між підприємством чи сільською радою і підрядною організацією.

РОБОТИ ВИСТАЧАЄ

Цьогоріч на розвиток інфраструктури Гуменецької сільської ради ОТГ було виділено 10 млн 431,6 тис. грн. 

- Не в кращому стані ми взяли школи району, - каже сільський голова Інна Абдулкадирова. - Проте руки не опускаємо, школи не закриваємо, навпаки, створюємо умови для комфортної роботи вчителів та навчання учнів. Аби зберегти три навчальні заклади, ми понизили їхній рівень. Цього року нарешті відкрили два дитсадки в Гуменцях та Лисогірці. Усі школи до нового навчального року готові, а діти 4-7 класів повністю забезпечені підручниками, на придбання яких було витрачено 86 тис. грн із сільського бюджету. Також планую поставити по всіх школах євровікна, на що потрібно буде витратити 2,5 млн грн.

- Планів дуже багато, - додає Леся Іванівна. - Здійснено проплату на виготовлення проектно-кошторисної документації по шести проектах. Це добудова ДНЗ до сільського клубу в с.Слобідка-Гуменецька, добудова до сільського клубу ЗОШ І ступенів у с.Пудлівці, реконструкція сільського клубу в с.Велике Залісся під початкову школу, реконструкція сільських клубів у сс.Дубинка та Думанів, капітальний ремонт покрівлі в Киселівському сільському клубі. На сьогодні в Голосківській і Сахкамінській ЗОШ відремонтовано внутрішню систему опалення, 300 тис. грн виділено на ремонт покрівлі та стелі Вербецької ЗОШ, на 60 тис. грн зроблено заміну вікон і дверей у Голосківській ЗОШ. У Гуменецькому НВК-гімназія заплановано провести капітальний ремонт покрівлі, на що виділено 1 млн 295 тис. грн. Наразі граємо тендер на придбання двох шкільних автобусів. Поки що маємо три таких транспортних засоби. П’ятьох загалом буде достатньо для довезення всіх учнів до навчальних закладів. 

Бухгалтерія відділу освіти, культури, спорту та туризмуТакож закінчується тендер щодо реконструкції каналізаційних очисних споруд у селищі Сахкамінь вартістю 2 млн грн. З області у власність сільської ради передали Заліську спеціалізовану школу-інтернат. Зі збереженням профілю вона функціонуватиме у випадку, якщо там навчатиметься достатня кількість учнів.

Сьогодні проводиться капітальний ремонт адмінприміщення сільської ради, перший поверх буде реконструйовано під амбулаторію загальної практики - сімейної медицини. Наші бухгалтери готуються, аби з нового року взятись за облік первинну медичну допомогу. Після того, як ми провели вибори старост, постало питання, де будуть їхні робочі місця. В об’єднаній громаді маємо 13 старост, для яких провели ремонт у приміщеннях, обладнали робочі місця, закупивши відповідні меблі та оргтехніку. Усього на ці потреби було витрачено понад 350 тис. грн. 

100 тис. грн було виділено для забезпечення роботою працівників кладовищ у кожному населеному пункті громади. З 1 вересня матимемо ще й Центр надання соціальних послуг, заробітну плату з сільського бюджету громади отримуватимуть 11 соціальних працівників.

Бухгалтерський колектив Гуменецької сільської ради ОТГ трудиться наче бджілки у вулику. Про себе кажуть, що працюють як одна команда, і всі проблеми вирішують разом. Не жалкують ділитися досвідом і з колегами з сусідніх сільських рад та об’єднаних громад, адже переконані, що коли отримуєш задоволення від роботи, то й робота не здається такою важкою. 


Теги: День бухгалтера, Гуменецька ОТГ

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:








Меблі

Ексклюзивні вироби з акрилового та кварцового каменю Staron®, Radianz®:
кухонні стільниці, барні стійки, рецепції;
сходи, підвіконня, басейни
Та багато інших елементів інтер’єру за вашими побажаннями




Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.