Перейти на мобільну версію сайту


05.02.2016

10 НОЧЕЙ КАМ’ЯНЧАНИ ІГНОРУВАЛИ МАРШРУТКИ ЧИ?..

Після 21:00 у нашому місті бери ноги в руки - і гайда з десяток кілометрів пішкодралом! І це в розквіт технічного прогресу. А можливо, це свідоме викачування в нас із вами кровно зароблених?
Мова йде про пасажирські перевезення у вечірній та нічний час. Влітку, після 21:00, якщо ти в нормальному фізичному стані, такі немаленькі відстані можна подолати заради спортивного інтересу. Але, якщо людина насправді повністю віддається роботі, то після виснажливого дня вже нічого не хочеться, аби лише швидше додому. Та в Кам’янці із цим не все так просто.

Та давайте по порядку. Зазвичай в місті маршрутки їздять до 20:00, потім впродовж години пасажирів, за словами перевізників, мають перевозити чергові маршрутки, хоча насправді ті мають працювати до 22:00. Буває годину простоїш, прочекаєш - і пішки додому відправляєшся. І до лампочки маршрутчикам наші проблеми.
Нещодавно влада стала на шлях турботи про тих, хто не має залізного коня й користується громадським транспортом - у тестовому режимі запровадили три нічних маршрути №№1, 4, 6 (основні, завдяки яким можна за маршрутками стежитимуть супутникидістатися в різні кінці міста). Та раптом минулого четверга, коли впродовж години, після 20:00, повз зупинку «Центральний ринок» не пройшла жодна маршрутка, дізнаємося, що нічні перевезення скасовані, а хтось забув повернути чергові маршрутки. На зупинці зібралося більше 30 пасажирів, і коли пройшла інформація, що маршруток більше не буде, хтось став на одинадцятий номер, а хто мав гроші, подалися до таксистів, яких біля ринку вдосталь. Хто ж не повірив, залишилися стояти в очікуванні дива. І воно прийшло! Запізніла одиниця під’їхала до зупинки, її взяли штурмом. Можливо, переповнена, вона би й не зупинялася на зупинках, якби не було охочих вийти. І тоді салон ще більше заповнювався пасажирами, але, незважаючи на схожість людей із кількою в оселедцевій банці, всі мовчали, бо розуміли, що пішки нікому не хочеться йти.

За тиждень експеременту із нічними перевезеннями кам’янчани почали звикати і щоразу більша кількість пасажирів користувалася цим благом, проте з цього приводу обурювалися маршрутчики, яким доводилося здійснювати ці перевезення. Одні нарікали, що вже втомилися, інші сердилися, що з них збирали гроші на пальне для тих, хто чергує. І це дуже дивно, бо навіщо таке робити, це ж може стати чиїмось бізнесом?! Зрозуміло, що водіїв і так експлуатують, чи вони самі себе експлуатують у бажанні більше працювати і більше заробляти. Про нашу з вами безпеку годі й говорити. Водій повинен відпочивати після певної кількості відроблених годин, але насправді такого не відбувається. Для цього в нас достатньо конролюючих служб. Аби не було обурення з одного й іншого боку, потрібно провести конкурс на нічні перевезення і встановити ціну не 3,50 грн за поїздку, а, до прикладу, 5 грн - і всі будуть задоволені. Люди, які працюють допізна і відвідувачі нічних закладів будуть їхніми потенційними пасажирами. Якщо маршрутників таке не влаштовує, то взагалі на нічних перевезеннях може заробляти комунальний транспорт, і це було би доречно! Але ж комусь це не вигідно, бо, напевне, має долю з таксистів, які цілодобово на варті.
Із приводу нічного пасажироперевезення 1 лютого відбувся брифінг за участі журналістів, заступника міського голови Сергія Бабія та працівників транспортної служби.

Сергій Віталійович повідомив, що в місті дійсно 10 днів проходив моніторинг трьох основних маршрутів №№1, 4, 6, які здійснювали перевезення пасажирів з 22:00 до 01:00.

- Обстеження ефективності таких нічних рейсів здійснювало три громадських організації, - розповідає посадовець. - Влада жодним чином не могла вплинути на процес. Представники ГО, як совість громади, мали знайти відповідь на питання: «Яким чином проінформувати кам’янчан про нововведення? Чи ефективні нічні перевезення? Яка ціна питання?». Отже, на кожному маршруті працювало по дві маршрутки, які за час експерименту здійснили 180 рейсів за 180 робочих годин і перевезли 2024 пасажири, заробивши 7084 грн. Хоча витрати склали 30800 грн. Різницю на себе узяли всі перевізники міста.

Тому виходить, що в середньому кожна маршрутка перевозила по 13,5 пасажири. І це виявляється нерентабельно. Але експеремент був направлений не на кількість зароблених грошей, а на кількість перевезених пасажирів.
Якщо для перевізників нічні перевезення нерентабельні чи накладні, чи вони просто відмовляються від цього процесу, то потрібно оголосити конкурс на нічні пасажироперевезення, встановити в цей час вартість проїзду, наприклад, 5 грн чи подвійну - 7 грн, провести рекламну кампанію для інформування кам’янчан про нічні перевезення й тоді не буде поодиноких пасажирів.

Хоча влада намагалася докласти максимум зусиль для інформування городян через засоби масової інформації і цього виявилося замало, то можна було би в кожній маршрутці повісити об’яву про час роботи і графік нічних перевезень.

Транспортна служба має зібрати інформацію про підприємства, установи, заклади громадського харчування та розважальні заклади і розклад руху на залізничному вокзалі, де до пізньої ночі перебувають люди, і підлаштувати під них графік перевезення пасажирів. Щоб було видно турботу про кам’янчан, а не йти на повідку у втомлених перевізників, які постійно диктують погоду в місті.

За словами Сергія Бабія, проект нічних перевезень у місті не припинився, він із 4 лютого продовжиться й триватиме 2 місяці. Якщо перевізники відмовляться від них, то, швидше за все, буде проведено додатковий конкурс на нічні перевезення. І однозначно ціну планують встановити вдвічі більшою, тобто 7 грн.

Остання маршрутка з відправного пункту починає рух о 21:30, приблизно о 22:00 в них завершується робочий день. Нам же залишаються сподівання, що зможемо їздити на доступному транспорті допізна. Думаю, не будуть сидіти склавши руки таксисти в гонитві за своїм пасажиром.

Наразі впродовж двох місяців відбуватиметься технологічна накатка, збиратимуться пропозиції від жителів щодо зупинок та корегування часу прибуття маршрутки. Переваги нічних маршрутів оцінили працівники установ та магазинів, які працюють до 22:00-23:00.

Теги: транспорт, перевезення

Дивіться також:





Повернення до списку





Реєстрація
Забули пароль?
 
Увійти як користувач:
Увійти як користувач
Ви можете увійти на сайт, якщо ви зареєстровані на одному з цих сервісів:








Меблі

Ексклюзивні вироби з акрилового та кварцового каменю Staron®, Radianz®:
кухонні стільниці, барні стійки, рецепції;
сходи, підвіконня, басейни
Та багато інших елементів інтер’єру за вашими побажаннями




Наша адреса: 
Україна,
м. Кам'янець-Подільський, 
вул.Соборна, 27.